Ultra-offisiell Primare SPA22-tråd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Både SPA22 og SP32 har full kontroll over subwoofernivå, og kan sette crossover separat for hver kanal. Sammen med lipsync-funksjonalitet og naturligvis HDMI-innganger er dette noen av forbedringene fra f.eks. SPA21, som jeg hadde tidligere.

Jeg har valgt å ikke installere verken lydkort eller videokort i min SP32, da jeg ikke har behov for flere inn-/utganger, og tror eventuell lyd- og bildeforbedring kun blir marginal i forhold til behandling i Pioneer BDP-320.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Både SPA22 og SP32 har full kontroll over subwoofernivå, og kan sette crossover separat for hver kanal. Sammen med lipsync-funksjonalitet og naturligvis HDMI-innganger er dette noen av forbedringene fra f.eks. SPA21, som jeg hadde tidligere.

Jeg har valgt å ikke installere verken lydkort eller videokort i min SP32, da jeg ikke har behov for flere inn-/utganger, og tror eventuell lyd- og bildeforbedring kun blir marginal i forhold til behandling i Pioneer BDP-320.
    Du sier fullkontroll over subwoofernivå så antar jeg du ikke har det velkjente problemet med at innspillingen har et "lavt nivå"(-10db??), det gjorde at enkelte hadde ikke nok justering til å få subwoofer-nivå opp til ønsket nivå. Muligens siden alt kjøres digitalt at man ikke får reduksjon av surround parametere og sub nivå.....

Nå er ikke dette tråd for SP32 men, hvis man ser bort i fra inn-/utganger/forsterker og muligens noe bedre elektronikk i SP32, er det noe andre funksjonsforskjeller på SPA22 kontra SP32?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med subnivå, nei.

Og det er ingen andre forskjeller enn de du beskriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Så bra at du er fornøyd, høres ut som alle som har kjøpt denne er det....

Nå vet jeg ikke åssen denne forsterkern er, men jeg vet at andre typer forsterkere som har kjørt analog multikanal(hd-lyd) har hatt litt problem med lydnivå på sub og at dem har hatt manglende justering for crossover og slikt. Om man får samme problem med MPCM over hdmi aner jeg ikke, åssen opplever du dette? Hvis dette ikke er at problem så skal jeg være enig at en pris på hele 5000kr er litt i overkant for noe som ikke forbedrer lyden.
    Med MPCM inn via HDMI på min SPA22 har jeg full kontroll på crossover og subnivå ja. Samme menyer som på spa20 såvidt jeg husker. Må si funksjonaliteten og brukervennligheten når det gjelder å 'sette opp' forsterkeren er en av de store fordelene med Primare. Ja, og så lyden da.....:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse forsterkerene direkte valg av AV-input - eller er det fremdeles slik man må bla frem til ønsket input?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Ser det er ei stund siden denne tråden har vært i bruk....men prøver likevel

Har nå System Audio Expolrer Master, som drives av Hegel H200. Har også koblet opp en yamaha 767 som driver bak og center.

Jeg vurderer å kjøpe Primare SPA-22, som skal erstatte beggge disse, så da lurer jeg på et par ting

* Er den kraftig nok til å drive SA Explorer Master? Med det mener jeg at jeg ikke får dårligere lyd enn med Hegelen.....trenger ikke være "samme lyden", men vil ha nok krefter å ta av...

*Denne er veldig sjelden på brukten....et godt tegn? Eller er det få som har den i det hele tatt?

*Dukker det snart opp en ny? Siden Soundgarden ikke har den på lager osv? En SPA-23?

Håper på svar, har lurt på dette en stund nå....vanskelig å bestemme seg siden soundgarden ikke har den inne, og jeg kan dermed ikke ha den på hjemlån for å teste :S
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •