Ultra-offisiell Primare SPA22-tråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Betalte full pris for primaren, men fikk jo en grei pris på total-pakken.. skulle bare mangle..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter selv å ha eid SPA21 for en stund siden føler jeg at SPA22 er "way too litle, way too late and way too expensive" målt mot øvrige produkter / aktører. Å tilby SPA22 til en høy pris nå uten moduler for HD-lyd er på grensen til dumhet / feilslått forretningsidé. Sånn sett holder jo SPA21 i massevis...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!!

Sein er den men liten er den ikke.... når det gjelder effekt så har ikke primare super høye tall som andre men det er ikke mangel på guffe. det holder ikke med noe jappse amp iallfall. det med hd lyd er dumt men det er for at kortet ikke er ferdig enda. når det er ferdig vil det jo være i alle ampene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Etter selv å ha eid SPA21 for en stund siden føler jeg at SPA22 er "way too litle, way too late and way too expensive" målt mot øvrige produkter / aktører. Å tilby SPA22 til en høy pris nå uten moduler for HD-lyd er på grensen til dumhet / feilslått forretningsidé. Sånn sett holder jo SPA21 i massevis...
    Nå har ikke jeg hørt SPA22, dem som har hørt den sier at den skal være en god løft i forhold til SPA21. Jeg vet ikke hvilken produkter/aktører du sikter til, men jeg vet det var ikke mange som kunne måle seg med SPA21 når den kom, og det forøverig idag også. Jeg tror nok prisen kan relativet greit forsvares i forhold til lydkvaliteten, men om den er så salgbar i disse nedgangstider med også en tanke på at den ikke har HD-lyd er et annet spørsmål.

Jeg er helt enig med deg angående det er en høy pris å betale og ikke få med HD-modulene og det er kansje en feilslått idé. Forhåpentligvis blir det snart standard og at det kommer en billig oppgradering for dem som allerede har kjøpt den uten HD. Totalt sett så blir nok SPA22 en fin arvtager til SPA21 når HD-modulene er på plass

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Spa 22

Hei.

Har SPA20 i dag. Bruker den som stereo forsterker og DA converter for CD/DVD, parabol og HTPC. Er veldig fornøyd med lydkvaliteten og funksjoalitet på den Oppgraderingslysten er nå i høyeste grad begynt å gjøre seg gjeldende.
    Primare er de naturlige å sjekke for meg nå.
    Mine ønsker er at min nye forsterker skal gjøre det samme som SPA20 gjør og i tillegg fungere som HDMI svitch. Når først oppgraderingen tas hadde det vært kjekt at den taklet de nye HD lyd signalene også i tilleg til skalering av bilde ol. I følge Soundgarden kommer det nye bildekortet medio januar(kanskje) med videobrikke fra DVDO til ca 7K. Har ikke fått noen pris på HD lyd kort. Kan det bli 3K? Med pris på ca 30K på SPA22 blir det en kostbar sak ferdig med nyeste formater. Ca 40K? Dette gjør at flere andre alternativ kanskje bør vurderes. Feks Onkyos nye pre prosessor. Har dere andre forslag for hva som bør skjekkes ut?

MVH Helge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hmmerc
    I følge Soundgarden kommer det nye bildekortet medio januar(kanskje) med videobrikke fra DVDO til ca 7K. Har ikke fått noen pris på HD lyd kort. Kan det bli 3K? Med pris på ca 30K på SPA22 blir det en kostbar sak ferdig med nyeste formater. Ca 40K? Dette gjør at flere andre alternativ kanskje bør vurderes. Feks Onkyos nye pre prosessor. Har dere andre forslag for hva som bør skjekkes ut?

Jeg er også meget godt fornøyd med min SPA20, og SPA22 vil være en fin oppgradering. Men hvis dette stemmer med en total pris på ca 40000,- så ville jeg seriøst se på andre alternativer med surround-prossesor og effekt forsterkere. Riktig nok kan den fremdeles være et godt kjøp, men den er ikke en opplagt førstevalg lenger. Som du sier andre alternativer bør sjekkes ut.

Jeg er ikke veldig oppdatert på de nyeste modellene, men kansje også Rotel og Marantz har noen gode alternativer? Ellers så er vel topp modellene til yamaha, pioneer og Denon verdt å ta en titt på.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at SPA22 er ute i butikkene hvertfall! Så da er det bare å vente på HD-modulen.

Primare SPA22

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hmmerc
    I følge Soundgarden kommer det nye bildekortet medio januar(kanskje) med videobrikke fra DVDO til ca 7K. Har ikke fått noen pris på HD lyd kort. Kan det bli 3K? Med pris på ca 30K på SPA22 blir det en kostbar sak ferdig med nyeste formater. Ca 40K?
    Ja, jeg også har mer eller mindre fått bekreftet disse tallene. Det betyr når/hvis disse HD-modulene blir standard så blir det en pris økning på denne forsterkern.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Har noen hørt på SPA22

Hei.

I følge Soundgarden Sandnes er det allerede solgt en SPA22 fra Forus avdelingen. Denne var vistnok kun 2 dager i demo. Dette må vel bety at noen eksemplarer er kommet hjem til noen ivrige entusiaster i landet.

Har noen hatt anledning å lytte til denne? Er nysjerrig på på inntrykk da dette er en het kandidat for meg

MVH Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inn i hus

Endelig. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Etter et år med venting og små prating rundt den nye Primare SPA 22, så STÅR DEN NÅ I MIN KJELLER. Har ikke fått testet den noe særlig, men så langt er den grenseløs. Fantastisk lyd, utrolig brukervenlig, og som alle hvet, Noe av det fineste designet man finner på HIFI produkt. Med Dvd 26 så må jeg nå si meg meget fornøyd med inventaret. Skal legge ut bilder av kino rommet mitt og annlegget så snart jeg får tid8) :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

primare ya

Hei, ja jeg skal gi deg et godt råd. Jeg selv har vært stor tilhenger av Rotel. De har alltid hatt forsterkere med mye kraft for billig peng. Og har hatt en del rotel sterio opp gjennom. Men nå Har jeg fått presenag av kona, en SPA 22. Den låter himmelsk så langt, men har my testing å gjøre. Og husk, primare kan du oppdatere............... ikke tenk på det en gang, Gå for Spa 22

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    Men nå Har jeg fått presenag av kona, en SPA 22.
    Kansje litt off-topic, men hvor får du tak i slike koner tror det er den letteste veien å gå for å få en slik, hehe...

Ja, vi venter på noen bilder og noen bruker erfaringer på både godt og vondt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lol

Ja hvor fant jeg henne, hehe. Jeg har ikke hatt tid disse dagene til noe ting, bare jobbet. Håpet virkelig på å få gjort noe med dette på søndag. Både lytte å få begynt å legge ut bilder av kinoen så langt. Men det lille jeg får lytte hver kveld er utrolig, nå merker jeg bare at høytalerne bremser lyden. Alltid noe å sette fingeren på. Bare var litt tålmodig med meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Hei

Gratulerer så mye toddi!

Hadde saldoen min vært klar for SPA22 hadde den vært på vei tenker jeg 8)
    Vi får se over jul. Kanskje slår Soundgarden til med salg i januar

Venter i spenning på dine erfaringer.

Skiftet du ut en Rotel nå?

MVH Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Salg ja, er jo lov å håpe, hvet at det skal komme en oppgradering over nyåret. Nei, nå byttet jeg fra HK AVR 7000. Litt av en oppgradering. Men har hatt den nå i over 8 år. Jeg hadde Rotel sterio med forforsterker RBC 990 og to stk effektrin RBX 980. Vist jeg ikke husker helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spa22, PS3 og multi-PCM

Det ser litt dødt ut i denne tråden, men roper i skogen likevel.

Fikk nettopp min SPA22 i hus fra ryddesalg (15.995) hos Soundgarden og hadde planer om å spille HD-lyd som LPCM fra PS3. Opplever nå at det er flere blu-ray skiver som spilte fint HD-lyd på denon 3806 fra PS3 som det nå ikke er mulig å skvise noen lyd ut av på SPA22. Noen som har noen ide om hva som har gått feil for meg her? I displayet står det 2ch pcm også og det er jo litt mystisk når jeg prøver å sende DTS-master-HD dekodet i PS3 til multi-PCM.

Forøvrig låter jo forsterkeren nydelig da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jazzbone
    Fikk nettopp min SPA22 i hus fra ryddesalg (15.995) hos Soundgarden og hadde planer om å spille HD-lyd som LPCM fra PS3. Opplever nå at det er flere blu-ray skiver som spilte fint HD-lyd på denon 3806 fra PS3 som det nå ikke er mulig å skvise noen lyd ut av på SPA22. Noen som har noen ide om hva som har gått feil for meg her? I displayet står det 2ch pcm også og det er jo litt mystisk når jeg prøver å sende DTS-master-HD dekodet i PS3 til multi-PCM.
    Ja, den fåes veldig billig nå, har veldig lyst på en jeg også... :-D ... Når den kom så skrøyt dem av disse skulle få oppdatering på lyd og bilde siden, har det skjedd noe på den fronten??

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt. Mulig du allerede har prøvd dette, men for å prøve å forstå har du satt opp med riktig lyd-inngang/-modus og satt lyd-utgang til PS3 til PCM?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja, den fåes veldig billig nå, har veldig lyst på en jeg også... :-D ... Når den kom så skrøyt dem av disse skulle få oppdatering på lyd og bilde siden, har det skjedd noe på den fronten??

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt. Mulig du allerede har prøvd dette, men for å prøve å forstå har du satt opp med riktig lyd-inngang/-modus og satt lyd-utgang til PS3 til PCM?
    Ser ut for at en dårlig HDMI-kabel var synderen. Med ny kabel spiller den HD-lyd (PCM) så det suser. Er serdeles godt fornøyd med lyden! Tror man skal godt opp i pris for en stereoforsterker også for å matche lyden fra spa22 i to kanaler.

Når det gjelder oppgraderinger kan man kjøpe seg både lydkortoppgradering til 5000,- og videokort med oppskalering osv for enda mere, men trenger vi det....Kan ikke se behovet for å betale for at forsterkeren skal dekode HD-formatene når dette likesågodt kan gjøres i blu-ray-spilleren. Det samme gjelder forsåvidt for bilde. De fleste projektorer og TVér har innebygde billedbehandlingskretser tilpasset produktet. Det samme gjelder også blu-ray spilleren. Synes generelt man driver å betaler mye i denne bransjen for å ha mange komponenter som kan gjøre samme jobb. Er veldig glad for at Primare har gjort det mulig å få en forsterker med lydprioritet uten å betale for allskens funksjoner man egentlig ikke trenger i denne komponenten også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jazzbone
    Er serdeles godt fornøyd med lyden! Tror man skal godt opp i pris for en stereoforsterker også for å matche lyden fra spa22 i to kanaler.

Når det gjelder oppgraderinger kan man kjøpe seg både lydkortoppgradering til 5000,- og videokort med oppskalering osv for enda mere, men trenger vi det....Kan ikke se behovet for å betale for at forsterkeren skal dekode HD-formatene når dette likesågodt kan gjøres i blu-ray-spilleren.
    Så bra at du er fornøyd, høres ut som alle som har kjøpt denne er det....

Nå vet jeg ikke åssen denne forsterkern er, men jeg vet at andre typer forsterkere som har kjørt analog multikanal(hd-lyd) har hatt litt problem med lydnivå på sub og at dem har hatt manglende justering for crossover og slikt. Om man får samme problem med MPCM over hdmi aner jeg ikke, åssen opplever du dette? Hvis dette ikke er at problem så skal jeg være enig at en pris på hele 5000kr er litt i overkant for noe som ikke forbedrer lyden.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •