Tips til receiver til B&W 683 HT!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til receiver til B&W 683 HT!

Jeg skal sakte men sikkert bytte ut mitt gamle Acoustic Energy surround, med nytt og freskt. Ut i fra de HT'ene jeg har hørt på så langt ser det for meg ut som B&W 683 er vinneren.

Sp.målet nå er hvilken receiver bør jeg kjøpe? Jeg har forstått at 683 trenger litt krefter så det må tas med i betraktningen. Har av HFK fått "anbefalt" Denon 3808 med en bekreftelse på at det vil holde, selv om det så klart blir mer trøkk med en ektra effektforsterker. Ser forøvrig på forumet at en del hevder at Onkyo TX-SR805 gir mer for pengene - og jeg vil gjerne ha innspill her. Jeg kan ikke stort om teoriene rundt hva som bør velges (Ohm og Impedans osv) og forstår naturligvis at smak også kommer inn i bildet her - men til dere som kan teorien - hva vil dere anbefale i priskategorien til nevnte Denon og Onkyo??

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Onkyo 905 på mine 683. Kjører de med bi-amping siden jeg bare har 5.1 oppsett. Dette syns jeg fungerer glimrende og jeg kan spille svært høyt uten at det blir noe problem. Receiveren beholder kontrollen så langt som jeg har turt å spille ihvertfall.
    805 er vel ikke helt like kraftig, men tror det bør funke tilfredstillende på med den også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg bruker Onkyo 905 på mine 683. Kjører de med bi-amping siden jeg bare har 5.1 oppsett. Dette syns jeg fungerer glimrende og jeg kan spille svært høyt uten at det blir noe problem. Receiveren beholder kontrollen så langt som jeg har turt å spille ihvertfall.
    805 er vel ikke helt like kraftig, men tror det bør funke tilfredstillende på med den også
    Så du har komboen Onkyo & 683, interessant. Fornøyd med lyd? Får du fullt utbytte av HT med denne receiveren? Hva koser 907 og hvem selger Onkyo?

Takkf for tilbakemelding forresten :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TonArt • Forsiden selger onkyo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lanjan

Takker.... ser 905 selges for 19K, egentlig mer enn hva jeg hadde tenkt for receiver. Noen andre som har noen synspunkter på receivere som takler B&W 683 HT? Jeg kommer nok til å kjøre 5.1 så bi-amping muligheten er til stede (i den grad det hjelper stort med disse HT).

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Danzter
    Takker.... ser 905 selges for 19K, egentlig mer enn hva jeg hadde tenkt for receiver. Noen andre som har noen synspunkter på receivere som takler B&W 683 HT? Jeg kommer nok til å kjøre 5.1 så bi-amping muligheten er til stede (i den grad det hjelper stort med disse HT).
    før når jeg hadde 683, 685, og htm61, så kjørte jeg disse i en periode på pioneer vsx2016, som er en forsterker du får brukt til rundt 3k nå vil jeg tro. denne greide å drive høytalerene uten problemer, dvs kjørte volumet opp på 0 og hørte ikke antydninger til at forsterkeren ikke taklet dem. til film så vil alle forsterkere i prisklassen din greie disse høytalerene uten problemer. til musikk ville jeg selvsagt hatt en god effektforsterker, for å kunne utnytte dem bedre, men skal du bare se film er vell ikke det noe poeng å bruke penger på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    før når jeg hadde 683, 685, og htm61, så kjørte jeg disse i en periode på pioneer vsx2016, som er en forsterker du får brukt til rundt 3k nå vil jeg tro. denne greide å drive høytalerene uten problemer, dvs kjørte volumet opp på 0 og hørte ikke antydninger til at forsterkeren ikke taklet dem. til film så vil alle forsterkere i prisklassen din greie disse høytalerene uten problemer. til musikk ville jeg selvsagt hatt en god effektforsterker, for å kunne utnytte dem bedre, men skal du bare se film er vell ikke det noe poeng å bruke penger på
    Hei Golden - vi "møtes" igjen :-)

Meget interessant innspill du kommer med der da det i all hovedsak er film dette skal brukes til. Blir dedikert kino dette. Så ut fra hva du sier vil jeg ikke oppleve klipping eller at receiveren kneler på film, selv med relativt høyt volum med en av de nevnte receiverene?

Du skriver før - betyr det at du har kvittet deg med 683?? hvorfor i så fall?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 683, 685 og HTM61 på AVR4308. Frontene er bi-ampet.
    Jeg er veldig fornøyd. Har ikke fått prøvd så mye film i 5.1 enda.
    Men i stereo syns jeg dette låter skikkelig bra.
    Spiller fint opp til 0db på forsterkeren uten ulyder.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opptil 0 på receiver" betyr egentlig veldig lite. Det er viktigere hva faktisk lydtrykk blir skulle jeg mene, all den tid verdien 0 er relativ
    På min digitale radioshack lå jeg på 109 db i lytteposisjon en gang jeg bare for morro skyld testet. Mulig jeg kan spille enda høyere også, men såg ikke noe poeng i det.

Onkyo 905 i sølv selges nå for 14995 hos Mono tror jeg. En svært god pris!

Edit: ligger forøvrig en for salg på AVtorget også til 13500 Link: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=34758&cat=13

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Onkyo. TonArt er altfor dyr. Velkommen til Mono AS selger da disse billigere. Du får dem gjerne enda billigere på elkjøp.

mono.no sine priser:

905 15000
    875 12000
    805 10000

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Angående Onkyo. TonArt er altfor dyr. Velkommen til Mono AS selger da disse billigere. Du får dem gjerne enda billigere på elkjøp.

mono.no sine priser:

905 15000
    875 12000
    805 10000
    Takk for tips.... har forøvrig akkurat sendt mail til en kompis av meg som jobber på Elkjøp (fant akkurat ut at de fører Onkyo) så jeg venter på å få høre hva "vennerspris" på en slik er :-)

Registrerer at flere nevner at Onkyo'ene blir veldig varme - krever de noe spes av kjøling eller er det noe jeg må ta hensyn til på en eller annen måte?

Er det forøvrig noen flere som har erfaring med f.eks. Onkyo 805 el. 875 på 683 høyttalere? Og er det noen store forskjeller på 805 og 875 som gjør at jeg heller burde gå for den siste?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 15 lapper for Onkyo 905 er jo naturligvis den også interessant... Hvordan fungerer disse mot B&W 683? Hva slags lydbilde sitter man med? Er det trøkk og presist og gjerne litt varmt?

Gi meg gjerne en beskrivelse så langt det lar seg gjøre da jeg ikke ser for meg muligheten til å få testet disse HT mot Onkyo receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 15 lapper for Onkyo 905 er jo naturligvis den også interessant... Hvordan fungerer disse mot B&W 683? Hva slags lydbilde sitter man med? Er det trøkk og presist og gjerne litt varmt?

Gi meg gjerne en beskrivelse så langt det lar seg gjøre da jeg ikke ser for meg muligheten til å få testet disse HT mot Onkyo receiveren.
    Hvis du kjøper den på elkjøp kan du jo levere den tilbake før 30 dager har gått å få igjen pengene hvis du er misfornøyd. Har jeg da gjort med en tv for 1 år siden. Hadde den i 29 dager. Sa jeg ikke var fornøyd og fikk kontant tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.... har forøvrig akkurat sendt mail til en kompis av meg som jobber på Elkjøp (fant akkurat ut at de fører Onkyo) så jeg venter på å få høre hva "vennerspris" på en slik er :-)

Registrerer at flere nevner at Onkyo'ene blir veldig varme - krever de noe spes av kjøling eller er det noe jeg må ta hensyn til på en eller annen måte?

Er det forøvrig noen flere som har erfaring med f.eks. Onkyo 805 el. 875 på 683 høyttalere? Og er det noen store forskjeller på 805 og 875 som gjør at jeg heller burde gå for den siste?
    Nå er det 3 hdmi på 805, det er vel 4 på 875 tror jeg. Så har 875 bedre oppskalering av SD Video/TV.

Selv så trenger jeg ikke mer enn 3 hdmi og trengte heller ikke oppskalering da jeg har PS3 (denne oppskalerer dvd og leverer blu-ray), Canal Digital HD boks (ser kun på hd kanaler her), og PC som leverer det meste. Så for meg var 805 den riktige dealen.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er nok en bedre løsning hvis du fokuserer mye på musikkbiten. Det er vel stort sett videoprosessorene og disponible innganger som skiller Onkyo-serien i fra hverandre. Denon er nok også en veldig god match til B&W, men har fått inntrykk av at den virker litt for "tilbakelent". Men da spesielt på andre høyttalere.

De fleste receivere blir ganske varme. Jeg tror ikke dette skal være noe særlig problem hvis du ikke har de inni et skap med 4 tette vegger.

Selv kjører jeg H/K på B&W, og er veldig fornøyd med det. Sitter igjen med inntrykk av at den er veldig livat og frisk, men holder seg samtidig nøytral i toppen. Kjører da egen effektforsterker på frontene.

Jeg tror du vil bli fornøyd med stort sett hva du velger. Til film, så vil nok det meste holde i den prisklassen du har sett for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hvis du kjøper den på elkjøp kan du jo levere den tilbake før 30 dager har gått å få igjen pengene hvis du er misfornøyd. Har jeg da gjort med en tv for 1 år siden. Hadde den i 29 dager. Sa jeg ikke var fornøyd og fikk kontant tilbake.
    Godt poeng - bortsett fra at jeg kommer til å kjøpe receiver før høyttalerne serru... Dette fordi jeg har et gammelt høyttalersett jeg ønsker å bruke inntil jeg kjøper meg høyttalerne - eller er det en dum fremgangsmåte?

Hvordan jeg tenker er at med min 6 år gamle Sony receiver (husker ikke benevnelsen i farta) med 5 x 50w har jeg ikke sjans til å drive B&W ht, så for å ha noe å høre på i mellomtiden tenkte jeg altså å kjøpe receiver først og bruke det på mitt gamle ht-sett inntil nye høyttalere er i hus.

Ut i fra hva jeg får av feedback og hva jeg har lest bl.a. receiver test i Lyd og Bilde var det vel (?) - ser det ut som det sterkt heller mot en av Onkyoene for min del - kanskje 905 hvis jeg får en hyggelig tilbakemelding fra min kompis på Elkjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg onkyoen på hifi klubben å si at du vurderer å kjøpe 683 snart, men vil gjerne høre åssen det høres ut med din forsterker? Kanskje det går?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •