Effektforsterker til B&W N803 og HTM3S ??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å være mer detaljert så blir det sagt at det kan oppstå problemer med 'pusterom' hos forstekeren.. Jeg kommer naturligvis selv til å sjekke hva dette kan bety i praksis..

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Ikke med bi-amping. Det er ved brokobling forsterkeren kan få pusteproblemer.

Bi-amping: To separate utganger til henholdsvis bass og diskant.
    (Feks på en 5-kanals effektforsterker brukes 4 utganger til front og 1 til senter)

Brokobling: To utganger slås sammen til en utgang.

men det visste du sikkert.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir jo da ikke lenger aktuelt med brokobling, så da får jeg bare prøve meg frem Spørsmålet er vel da om man har noe særlig mer å hente på å øke fra 250W til 500W på frontene..

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tror du bil høre vesentlig forskjeld på bi amp og ikke. Bass og mellomtone kommer sinsykt mye bedre frem og er mer detaljert om de får nok effekt. Ivertfall etter mine egen tester

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det høres helt klart logisk ut. Allikevel er det noen som hevder at biamping gir en eller annen ulempe, uten at jeg er klar over hva som legges i dette. Uansett veier kanskje fordelen opp ulempen. Tror jeg starter en egen tråd for å 'lufte' dette

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Ja det høres helt klart logisk ut. Allikevel er det noen som hevder at biamping gir en eller annen ulempe, uten at jeg er klar over hva som legges i dette. Uansett veier kanskje fordelen opp ulempen. Tror jeg starter en egen tråd for å 'lufte' dette
    Det er fordi folk ikke vet forskjellen på de to.
    Det er et hundre tråder her på forumet om hva forskjellen er, det er godt forklart i flere av de. Et kjapt søk burde gi deg svaret på gåten.

Bi-amping gjør ingen inngrep i forsterkerens normale drift. Det eneste du gjør er å avgrense hvilke elementer forsterkerdelene driver - ved å fjerne terminalbroene på høyttalerene.

Alle god konstruerte forsterkere er stabile i laster under 4Ohm og burde har null problem med å drive bass / mellomtone & diskant hver for seg.

Hadde høyttalerene ikke egnet seg til bi-amping ville neppe produsenten klargjort delefilteret for dette. Om du er i tvil kan du jo sende en mail til produsenten av høyttalerene og forsterkeren om du er i tvil, de vil komme med en anbefaling basert på stor erfaring med produktene de produserer og selger.

Om du kjører fronthøyttalerene som large i surroundoppsettet vil du trenge mest krefter der, det samme gjelder i stereo hvor de resterende kanalene i forsterkeren din er "bortkastet" om du ikke bruker de til frontene.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette begynner å bli klarere for meg. Nå gjenstår det bare å få sine egne erfaringer med temaet. Etter planen skal forsterkeren i hus i løpet av dagen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •