vsx-918

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: vsx-918

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vsx-918

Driver og HDMI er sammen min pioneer 42 toms flatskjerm (436xde) (med to hdmi) og Canal dig pvr med en hdmi.

Min gamle marantz fra 1997 trakk siste sukk forleden, men jeg kjører kun stereo, dvs o store gulvhøytalere (b et w) -- foreløpig, og jeg har fått lyst på en ny -- en Pioneer vsx-918.

Lurer litt på om noen har noe negativt å si om den .. ser for meg at den må være fin til å knytte sammen min komponenter, og evt noe Blue ray greier til vinters

Jeg er såpass ærlig at til _mitt_ bruk, teller ikke de store lydvolumer (bor i blokk), det som teller MYE er at flatskjermen, pvr´n (og evt en Blueray) "spiller godt sammen"-- min gamle marantz var håpløs vanskelig i så måte.

PS
    hvis det blir en sånn 918 el.l., bortsett fra høytaler ledn, trengs det andre kabler en HDMI egentlig??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil fungere med 1 HDMI kabel opp til tv på dagens lydformater men ikke på blu-ray da må du opp til 1018 for å få full støtte. Så fremt TV har HDMI 1.3 og DVD og forsterker så "skjønner" de hverandre når du bruker de.

Andre alternativer med full HD støtte på lyd er Yamaha RXV663 (5495,-) og onkyo TXSR606(6995,- og kanskje best i klassen?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Den vil fungere med 1 HDMI kabel

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med siden jeg kjøpte meg en 42 toms flatskjerm for 2 år siden, dvs sommeren 2006:

en Pioneer 436xde og den synes jeg er fin!

a) Det jeg ikke aner, er tvn min hdmi 1.3 (hva nå det betyr...) ??
    a1) er CD pvr 1.3 ?
    a2) hvordan finner jeg ut om denne 918 er 1.3?
    a3) trenger jeg 1.3 ?

b) full HD støtte på lyd -- reklamen sier det -- eller?

c) blu ray, må jeg ha en receiver til 7 - 10 tusen kroner for å bruke en slik
    (hvordan kobles en blu ray til 918?)?

d) har kjøpt meg hdmi 1.3 kabel på ebay for 2 britiske pund (ca 30 kroner)
    er de brukbare?

Ettersom jeg bruker såpass mye penger på PVR og receiver nå, blir det neppe noe blue ray med det første (jeg antar den vant format krigen?):-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: TVn din har ikke Hdmi 1.3 men så lenge du setter den på f.eks HDMI1 inngangen så vil forsterker og DVD/Blu-ray kunne brukes vis 1 fjernkontroll selv sagt veldig enkelt hvis du har pioneer forsterker da du har tv og DVD kontroll på fjernkontrollen til forsterker.

2. CD digital er ikke HDMI 1.3 så vi jeg vet men det vil fungere.

Forskjellen på HDMI 1.3 kontra andre versjoner er kapasiteten på selve kabelen. For å få maks utbytte bør en ha HDMI 1.3 enn får IKKE full HD lyd via eldre HDMI utgaver. En får også noe som heter Deep color noe som gir flere farve nyanser og i teorien bedre bilder. .

Enn kan da kjøre lyden direkte uten komprimering via 1 HDMI fra f.eks Blu.ray spiller til forstkerer som dekoder HD lyden.

Hvis en ikke har HDMI 1.3 må en bruke analoge kabler.

918 har ikke HDMI 1.3.

Det er ikke bare i reklamen at lyden på HD er bedre den ER det. Dolby digtal bilr som MP3 sammenlignet med True HD lyd. Billigste du får med HD lyd nå er RXV663 evt brukt børsen og onkyo 605,705,805.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    selv sagt veldig enkelt hvis du har pioneer forsterker da du har tv og DVD kontroll på fjernkontrollen til forsterker.
    Tusen takk for gode svar, nå ble jeg mye klokere!!
    Da har jeg "bare" 1.0 hdmi utstyr, TV, receiver -- det ble en 918 -- og canal digital PVR -- nok det til lange vinterkvelder og netter!

Lurer vel også på hva "som skjer" hvis jeg plugger inn en dvd harddisk opptaker f.eks Pio dvr 560 med hdmi kabel,
    som jeg leser manualen på 918 skal det da være mulig å få ut opptak fra PVR over til Pioneer disken og dermed ut til DVD er
    men det er vel ønsketenking 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •