Yaqin MS-12b,rørtrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yaqin MS-12b,rørtrøbbel

Driver og tester en Yaqin MS-12b rør riia med inngang også for cd. Denne er bestykket med 2 stk 12ax7 og 2 stk 12au7. De medfølgende rørene er kun merket med made in china. Alle 3 mica greyplate(i tillegg til 12ax7b og 12au7).Tenkte jeg skulle prøve med noen Rca cleartops merket 12au7a. Disse er 2 mica greyplate. Cleartopene var veldig mikrofoniske i denne riiaen og etter test hadde begge fått en svart flekk på siden av glasset.:cry: Har brukt disse i en music angel kt88, og ikke hatt lignende problemer. Her har de etter mitt syn fungert upåklagelig. Er det noen som har noen ide om hvorfor det arter seg slik, og er disse svarte flekkene en skade?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yaqin ms 12 b

Hei. kan dessverre ikke svare deg .
    Jeg er veldig interessert i å høre hvordan du er fornøyd med denne. med orginale rør fra fabrikken ? vurderer å handle selv.
    Jeg har problem med at min stereo som består av en Music Angel xd 800mkIII,Pro Ject platespiller og en heller dårlig riaa som heter noe så besyndelig som Reesound som ikke har rør. denne er problemet tror jeg .
    Lydbildet er upåklagelig flott når jeg bruker cd spiller,men når jeg skal spille med LP spilleren så blir Lyd bildet skikkelig grøtete og Utydelig .
    Dette var ikke tilfelle sammen med en vanlig transistor forsterker. har du eller noen andre svar på dette. eller at dette er typisk for folk med svært dårlig Riaa.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det også Yaqin MS-12B, og jeg har ikke opplevd dette problemet, men så bruker jeg heller ikke orginal rørene, men Golden Dragon. Disse røren er relativt billige og gjør en god jobb til å ikke være NOS-rør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns denne riian var helt ok, men likte bedre den riian som sitter i min Tandberg Tr1000. Fant etterhvert en del info rundt på nett, hvor mange var meget fornøyd etter å ha byttet til diverse nos rør. En kompis bruker den i dag, og han er veldig fornøyd. Han benytter dog denne som riia/linjetrinn og en Tr 1000 som integrert forsterker. Han trenger jo rør et sted.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MS 12b

Har nå bestilt en slik Yaqin Riaa. spent :neutral: men lurer litt på hvordan en skal koble opp og bruke denne riktig sammen med min Integrerte MA 800mkIII. Selvfølgelig kobler jeg til platespilleren til forran. men bruker jeg 0,7 V out put eller 0,25 V og videre inn på AUX på Music angelen? Skal en bruke volumkontrollen på Yaqin Riaa forsterkeren eller på Music angelen ? er det i andre omgang lett å bygge om MA til et rent effekt power Amp. Noen som kan dette godt ?
    mvh Lunde

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundego
    Har nå bestilt en slik Yaqin Riaa. spent :neutral: men lurer litt på hvordan en skal koble opp og bruke denne riktig sammen med min Integrerte MA 800mkIII. Selvfølgelig kobler jeg til platespilleren til forran. men bruker jeg 0,7 V out put eller 0,25 V og videre inn på AUX på Music angelen? Skal en bruke volumkontrollen på Yaqin Riaa forsterkeren eller på Music angelen ? er det i andre omgang lett å bygge om MA til et rent effekt power Amp. Noen som kan dette godt ?
    mvh Lunde
    Hør med KjellB eller se i MusicAngel tråden hans. Vet at det er flere som bruker MusicAngel som effektforsterker.
    Vi tro at det er best å bruke 0,25V output og bruke Yaqinen til volumkontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •