sliter med skarp diskant

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sliter med skarp diskant

hei. jeg har et par klipsch rf-82 og jeg sliter med og få en ganske så skarp diskant til tider. Før så hadde jeg et par embal tinea ice monoblokker da var problemetënda større. jeg har idag skiftet til en vincent sp-331, den har en varmere klang og jeg fikk noe forbedring. men problemet med skarp diskant har jeg enda. Jeg antar at det er romet mitt som har skylden, da det kun er 12,5m2. se min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har null demping. Kan hende noen rockwool plater på sideveggen kan hjelpe på. Er uansett verdt de få hundrelappene det koster.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekk fronthøyttalerene litt lenger fra sideveggen, og prøv å legg teppe på gulvet foran de. Hjelper ikke det så prøv å heng opp tepper på veggen bak høyttalerene, og sidevegger.

Hvis noe av dette hjelper mye er det refleksjoner som som er problemet. Da bør du vurdere diverse refleksjonsdempende tiltak i rommet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...prøv tepper...Jeg la et teppe foran og det hjalp MYE...pluss at sofaene mine er i stoff og det gjør også sikkert litt. Men har hørt at hvis man har veldig kraftige ledninger til høytallerene så kan de høye frekvensene bli veldig høye i forhold til resten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •