Hjelp til kjøp av forsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 77
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Annet spm... Når det gjeld den 640A, så er den oppgitt med 75watt ved 8 ohm og 100 watt ved 4 ohm...

De ohm greiene sier meg ingenting... Noen som gidder og forklare?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ohm sier hvor tungdreven høytalerne er (tror jeg) impedans

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er HK 970 i forhold til Cambridge 640a... i forhold til mine høgtalere Patos 410mk2?

Vil det bli omtrent lik lyd?

Som sagt så er jeg ute etter "gromlyden" og skal spille all slags musikk...

Link: Harman/Kardon stereo forsterker HK970 - billig hos elprice.no

Eventuelt HK3390? harman/kardon

Hvordan vil dere rangere desse 3 alternativa mine?
    Cambridge 640A, HK 970 og HK3390

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En H/K 970 er litt mer strømsterk enn Cambridge. 970en er en god forsterker som kan drive relativt store høyttalere, selv om den er bare xx antall watt.

Ville satt 970 på topp og 640/3390 omtrent likt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med HK970 så får jeg fortsatt "gromlyden" og ikke markert og hard bass?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av nevnte forsterker, sammen med CD spiller i samme serie og et par relativt små høyttalere. Mye skryt

Det er mye gromlyd i denne
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at kilden til min musikk skulle gå gjennom en dvdspiller eventuelt tv og pc.... Men det anbefales altså å ha en dedikert cd spiller for musikk? Vil jeg merke noen forskjell da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på hvilken DVD og CD spiller det er snakk om selvfølgelig. Men om du har en grei DVD spiller så går det greit an å høre musikk via den.
    Om du senere føler behovet så kan du jo kjøpe deg egen CD spiller eller ekstern DAC da. Men om du etterhvert finner ut at du er fornøyd med lyden fra DVD spilleren, så har du iallefall ikke brukt penger på en CD spiller du egentlig ikke hadde bruk for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spillern er en Pioneer 585-A, vet ikke om det er en bra spiller men den fungerer greit. Har også en PS3 jeg kan bruke som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt en H/K 970

Og når lurer jeg på om jeg har gjort rette valget på høgtalere. Patos 410 MK2 har jeg valgt meg ut, desse er enda ikkje kjøpt. Desse har vel en pris på 2600,-

Har desse høgtalerne noen gode/bedre konkurrenter i den prisklassen?

Eller har jeg valgt "rett" høgtalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv nettopp kjøpt HK 970 og nye Dynavoice F6 ht sammen med HKs cd spiller HD 970. Jeg er selv ingen ungdom lenger og som deg Huldal har jeg små barn som sover når musikk kan nytes. Det blir derfor spilt på moderate lydnivå, stort sett. Jeg leitet leeeenge etter alternativer for ht og forsterker, vurderte lenge cambridge sin kritikerroste 640 i forkant av kjøpet, var veeeldig klar for den en tid. Skepsisen ift den veldig "nøytralt korrekte" lyden C. etter sigende skulle gi tok overhånd (dog, jeg hørte den aldri spille) og siden jeg nok også liker musikk med "varme" i lydbildet med litt punch falt valget derfor på den strømsterke HK 970 som skal yte 2x80w i 8 ohm. Har nå spilt en ukes tid med HK og F6 og må si at det virkelig er blitt bra, i mine ører iallfall. Det er iallfall ikke forsterkeren som begrenser lyden i mitt case. Har betalt ca 7k for alt med ht cd spiller og forsterker og kabler.

Kjøpte HK på PIXMANIA til i overkant av 3k, myyye lavere pris enn andre kan tilby

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F6, har søkt litt rundt nå og du får de til 995? Hvor får man kjøpe de? Og er de et bedre kjøp en Patos 410 mk2?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Huldal
    Dynavoice F6, har søkt litt rundt nå og du får de til 995? Hvor får man kjøpe de? Og er de et bedre kjøp en Patos 410 mk2?
    F6 kan kjøpes her: 1 par Dynavoice Magic F6 i Calvados farve

Jeg kjøpte mine helt nye i pianolakk og betalte bare 1000 kroner fra finn.no: Dynavoice Magic F-6 | FINN torget

og her er en test gjort av lyd og bilde: Dynavoice F-6 - Tester - Lyd og Bilde

Det er godt mulig Patos 410 mk2 er en bedre ht, jeg er ingen "ekspert" -men om den er verd merprisen på ca 2 000 kroner kan sikkert diskuteres...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er HK970 kjøpt og har funnet interesse i følgende høgtalere:

Patos 410 MK2 - 2623,-
    Dynavoice Magic F6 pianolakk 1390,-
    Dynavoice M-65 Black oak - 2490,-

Noen som kan uttale seg på hva som vil låte best? Må si at pianolakken på F-6 frister.

Fant et par til: Proson Stratego Kevlar 350 2490,-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle velge mellom disse ville jeg antakelig valgt Dynavoice M-65 eller Patos 410 Mk2.

Har hørt F-6 i forskjellige sammenhenger, og til prisen er det helt klart en bra høyttaler. Om Dynavoice klarer å følge opp det med M-65 så er det en knallgod høyttaler. Den har fåt mye skryt, både i Hi-Fi-pressen og blant eiere. Vil nok ha bl.a. en bedre mellomtone som er ankepunktet når det gjelder F-6. I tillegg er den nok stødigere i bassen, og med 970 til å holde kontroll på den vil jeg tro det blir en god match.

Patos har generelt et godt rykte, så de høyttalerne føyer seg nok inn i rekken av gode konstruksjoner fra den kanten. Ankepunktet der er at det har vært litt surr med Patos i det siste, men det vil du nok ikke merke noe til med denne.

En annen ting som ikke har vært nevnt her er forresten kabler. Har du ikke noe du kan bruke så ta en tur på Biltema eller Clas Ohlson, ikke kjøp noe som koster en formue, men fornuftige greie kabler. 2,5kvmm eller 4kvmm til høyttalerne, koster ikke mange kronene der, men skal du kjøpe det hos en Hi-Fipusher koster det skjorta.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice er noen morsomme små høyttalere som i forhold til prisen er morsomme, men utifra mine erfaringer fra tidligere holder jeg en knapp på Patos... Funker bra med HK gjør de også

Fant disse Dali Concept 6 på Finn... Dali Concept 6 - lys eik | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har jeg ligget og grublet i hele natt og komt frem til at jeg velger M65 høgtalerne til min HK970.
    Jeg kjøper 4mm2 kabler. Skal bare ha 4-5 meter, så det blir ikke dyre kostnaden. Må jeg ha noen spesielle overganger fra kabel til høgtaler eventuelt fra kabel til forsterker? Eller er patenten for høgtaler kabler som før?

Edit: Er det fordel med "føtter" på høgtalerne? I så tilfelle; hvilke er å anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, du trenger ingen overganger på kabelen...bare å skru til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fordel med "føtter" på høgtalerne? I så tilfelle; hvilke er å anbefale?
    Såg litt på desse

Regner med de forhindrer bassen i og forplante seg i golv og vegger? Kanskje en fordel når musikk skal nytes når ungene sover?

Ser dessuten av dynavoice.se har bl.a. dark cherry på M-65. Hvorfor får man ikke denne hos surround.no?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Yamaha NS-555 i forhold til Dynavoice M65? Kom over et par til 2000,-

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •