Lyd fra PC til høyttalere - forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PC til høyttalere - forsterker?

Yes.

Lyden på pcn (som er katastrofalt dårlig, har et billig logitech styr te 300 kroner) skal oppgraderes. :-D

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et par av disse: Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-6 Høyttalere - for 1000 kroner. Syns ikke det var så galt.

Planen er et 2.1 oppsett til pc.

Da er høyttalere i boks, bass/sub må jeg vente med pga pga pengeproblemer.

Men forsterker? Jeg er ikke så keen på en 15 kg tung svær boks som er like stor som pcn. Så simpelt som mulig egentlig. Vet ikke om det finnes noe jeg kan koble direkte på pcn? Firewire, USB, PCI-E, PCI ?? Forsterkeren/lydkortet bør være så enkelt som mulig - så lite som mulig, egentlig strippet for det meste.

TNX

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok valg til enkel tilkopling å bruk ti PC er også Logitech Z5500
    Logitech Z-5500 Høyttaler 5.1 THX - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Den kan du kople til med digital kabel om du har utgang på PC .
    Den har intergrert decoder for DD 5.1 og DTS så du får full utnyttelse av disse surroundlydene fra DVD , lydfiler .
    Du kan kople digital lydkabel fra DVD spiller , PS3 ,Xbox360 osv .

Dette var litt utenom det du spurte etter men en tanke om det passer for deg.

Skal du gå for ditt oppsett må du nesten kjøpe stereo forsterker med ugang for subwoofer.
    (mange av de er ikke store å tunge om du ikke skal ha mye watt)
    Forsterkeren bør kanskje ha digital inngang om du har digital utgang fra pc.
    Skal du overføre analogt fra pc kan lyden bli dårlig uansett løsning da DAC i lydkort ofte gjør digital lyd fra dine lydfiler , plate om til analog lyd på en dårlig måte.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De innebygde dekoderene til Z-5500 er bare dritt

Kjøp ett godt lydkort, enten Creative X-FI eller Asus Xonar og putt i PCen. Asus kortene fås også i USB variant.

Argon forsterkerene til Hifi Klubben fikk god kritikk i siste Lys & Bilde. Men funket best med Argon høytallere.

Jeg byttet ut mitt Logitech Z-5500 med ett Logitech Z-4, det var nesten like god.

Men fant ut at jeg heller liker å bruke hodetelefoner. Kjøpte en hodetelefon forsterker og ett par Philips SHP8900 klokker, og har aldri hatt så bra lyd før fra PCen:

http://avforum.no/forum/tester-audio...orsterker.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •