Irritasjonsmomenter ved kildeswitching på Denon AVR2808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irritasjonsmomenter ved kildeswitching på Denon AVR2808

Hei!

Sitter med en Denon AVR2808 som jeg er meget fornøyd med på alle måter mhp Audio/Video, men når jeg skal skifte kilde er det noe som irriterer meg.
    Med fare for å spørre om noe som står i instruksjonsboka eller andre har spurt om før meg (har prøvd å søke litt rundt) legger jeg ut spørsmålet her

Kildene jeg skifter mellom er en PS3 40GB som mediespiller/spillemaskin & en Grundig riksTV-boks. Begge kjøres med både lyd & bilde gjennom HDMI. Om det er av interesse går bildet videre på HDMI til en Toshiba 37X3030DG.

Hver gang jeg skifter kilde virker det som recieveren må "tenke seg om" i ~5 sekunder før den kan sette på den nye kilden. I løpet av denne tiden muter/unmuter den både lyd og bilde 3 ganger.
    Er dette en type søkerutine for å bestemme hvilke signaler den får inn og hvordan best prosessere disse? Om dette er tilfelle, vil det være mulighet for å sette recieveren i en fixed posisjon for hver kilde, så den slipper å bestemme seg for dette hver gang den får signalet inn?

Ser ut til at det fungerer bedre opp mot PS3'n enn mot Grundig-boksen på dette. Fra boksen virker det som om det er forskjellig fra gang til gang, noen ganger får jeg ikke opp lyd og/eller bilde i det hele tatt, men må restarte boks og/eller reciever for å få liv i det.

Takk for svar, og takk for et flott forum med mye god lesning.

Truls.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg har 3808, og det er nok slik det skal være.. Men jeg har ikke opplevd at den unmuter flere ganger som du sier.. Men at det tar ca 5 sec å bytte kilder er nok slik det skal være.. Tror ikke det finnes noen måter å endre på det..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for svar. Er som sagt veldig fornøyd med Denonen utenom dette, så da får jeg leve med denne litte irritasjonen
    Får håpe utviklingen av RiksTV-mottaker til PS3'n speeder opp litt snart så jeg slipper å skifte kilde så ofte

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at grunnen til at det tar lenger tid å switche til TV dekoderen er at det er forskjellige kanaler med forskjellige lydformater og/eller bildeformater.
    Ser ofte på min tv at f.eks bildeformatet endrer seg når det blir reklame osv.
    Mulig dette ikke har noe å si men har merket samme "problemstilling" på min 2808 sammen med paraboltuneren min. Noen ganger tar det lenger tid enn andre.
    Har derimot ikke opplevd dette med mutingen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av woddy
    Har derimot ikke opplevd dette med mutingen...
    Det jeg kaller muting er at lyden (og bildet) kommer og går et par ganger før den skrur seg endelig på når jeg skifter kilde/inngang (feks mellom HDMI 1/2)
    Dette forekommer kun ved kildeskifte og ikke når formatet forandres ved reklame osv. Virker som den er mer stabil når jeg skifter til PS3 enn til Grundig RiksTV-boksen.

Takk for tilbakemelding.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •