Yamaha (z11) sin GUI (mot PC)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha (z11) sin GUI (mot PC)

Da har jeg endelig klart å få ordnet det slik at min Z11 kan spille av musikken på PCen. Problemet er at GUI på Z11 er så utrolig dårlig om du har ett stort musikk bibliotek og dessuten har den ikke noen tag funksjon? som gjør at den skjønner hva artist/album alle sangene hører til. Det jeg ønsket var at jeg enten kunne hatt ett annet program på z11 eller at jeg kunne bruke f.eks media player på server og sende musikken til z11 (via tcp/ip). Noen som har noen erfaring/tips?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for tid tilbake satt jeg og leste litt om det selv for prøve funne ut av det.
    for så sette min 3800 i mot WMP. og det jeg fant ut var det måtte være
    WMP 11 for den skal virke i mot bibloteket og GUI sånn at du får en vis kontrol over artister/grupper og sanger.

men alt fikk en brå stopp hos meg da firewall`n på pcen nekter og gi 3800 tilgang og jeg har vært i sommer modus for finne ut av det

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får tilgang skjønner du, men det er håpløst å lete etter sanger via den GUI der. Du kan jo f.eks ikke hoppe rett til artister på "G", men må gå ned side for side. Dette tar jo vekk all glede man evt kunne ha av å koble seg opp mot en slik server. Har du ordnet tilgang til 3800 i WMP? (er en meny der hvor du tillater tilgang fra andre enheter til å dele medier)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Jeg får tilgang skjønner du, men det er håpløst å lete etter sanger via den GUI der. Du kan jo f.eks ikke hoppe rett til artister på "G", men må gå ned side for side. Dette tar jo vekk all glede man evt kunne ha av å koble seg opp mot en slik server. Har du ordnet tilgang til 3800 i WMP? (er en meny der hvor du tillater tilgang fra andre enheter til å dele medier)
    at du må gå side for side pga GUI`n er det ikke stor å gjøre med for det ligger i z11/3800 har samme problemet har man i nett radioen delen

da jeg kontakt med WMP og 3800 og der vist i WMP library som man her en jobb og gjøre, så man får satt WMP library opp så den lese mapper etter alfabetet
    kan se litt mer på det etter jobben i kveld, men det kan bli morsomt få det til da jeg alt av musikken på egen disk uten om WMP library

Play Your Music in Any Room
    har så vitt titt på linken Media sharing FAQ etter en enkel måte å gjøre det på

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde håpet å kunne styre musikken direkte på serveren og ikke via Z11. Ellers kommer jeg nok ikke til å bruke denne funksjonen..da blir jeg i så fall nødt til å lage spillelister i forkant av bruken (fester :-) )

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde håpet å kunne styre musikken direkte på serveren og ikke via Z11. Ellers kommer jeg nok ikke til å bruke denne funksjonen..da blir jeg i så fall nødt til å lage spillelister i forkant av bruken (fester :-) )

det er det store håpet mitt også, men da er det optisk fra pc til cd ingang som gjelder for min del..
    men til fest kan lage deg en ubs penn med fest musikk (FAT32)

WMP jobber med å lage library av musikk disken min og det tar lang tid
    så det blir morsomt og teste kveld etter kl00.30 om 3800 gui klarer det fint..

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har usb lagringsenhet og, men ser for meg at GUI er like dårlig der?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke for å avbryte, men hva er GUI egentlig, og hva gjør den?

Ikke at jeg kan svare sikkert i det hele tatt, men mulig det fungerer anderledes hvis du brukes en ekstern stasjon (USB penn / Harddisk), siden disse er ordinært satt opp i FAT, og mulig at søkefunksjonen (some how) blir anderledes i dette filsystemet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GUI = graphical user interface. Dvs brukergrensesnittet..om det sier deg noe?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har usb lagringsenhet og, men ser for meg at GUI er like dårlig der?

desverse har du rett der også
    men et alternativ som jeg har brukt er legge de låtene du vet du vil spille
    på root også alternativ lage mapper i tillegg.

har ikke fått sett GUI nå som WMP bibloteket er ok med musikk disken.

har løpt rundt på grusen etter endt jobb med en sprøyte kanne fyllt med rundup som ikke var tett og det endte med at ryggen og beina fikk en runde også

men skal se litt nærmere på det med GUI i morgen, eller om det finnes andre løsinger som kan brukes

troeen

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som vi er låst til det systemet som ligger GUI hvis man ikke bruker
    MCX-2000 for den gir deg søke muligheter på artist/album
    men det største minuset jeg har til den er prisen (7k) plus i usa

men det finnes en måte og gå litt rundt det på om det muligheter for en kabel fra server/pc til 3800/z11.
    og det er og bruke en av inngangene som ledig S-pid/phono og bruke WMP som avspiller.
    deter en løsing som jeg har brukt før og har mulighter til bruke nå også.

men på fjernkontrolen min er alt som har med source delen skrevet i hvit
    og der finner man a-b-c-d-e / srch mode / freq-text
    så det er litt rart at det ikke skal være mulighter for søke på en eller annen måte

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så mcx2000 var nevnt i brukerveiledningen. Hmm får fortsette å søke rundt etter info, for liker ideen med å få til dette.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at brukergrensesnittet er såpass dårlig på denne bruken. Det er jo ikke (burde ikke være i alle fall) akkurat rocket-science å få et "squeezeboxaktig" brukervennlig GUI, men det er vel ikke prioritet nr1 hos receiverleverandørene...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Synd at brukergrensesnittet er såpass dårlig på denne bruken. Det er jo ikke (burde ikke være i alle fall) akkurat rocket-science å få et "squeezeboxaktig" brukervennlig GUI, men det er vel ikke prioritet nr1 hos receiverleverandørene...

selve GUI er det ikke noe galt med, men da man ikke bruker squeezeboxaktig eller andre netverk baserte løsinger men kun den som er i 3800/Z11
    så har man ingen søke mulighet eller mulighet for gå rett til eks. bokstaven G

for hos meg har ca 350album(ikke reelt tall da jeg ikke vil opp gi det)
    og vil høre på madcom, så må jeg sitte og bla side for side til jeg kommer til madcom. og det vil ta ca 30min med litt flaks

Troeen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    selve GUI er det ikke noe galt med, men da man ikke bruker squeezeboxaktig eller andre netverk baserte løsinger men kun den som er i 3800/Z11
    så har man ingen søke mulighet eller mulighet for gå rett til eks. bokstaven G

for hos meg har ca 350album(ikke reelt tall da jeg ikke vil opp gi det)
    og vil høre på madcom, så må jeg sitte og bla side for side til jeg kommer til madcom. og det vil ta ca 30min med litt flaks

Troeen
    og der har vi problemet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •