Receiver vs forforsterker/prosessor? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forresten, det kommer en ny Marantz SR 8500. Den havner på rundt 15k. Kanskje verdt å vurdere?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Høres fornuftig ut synes jeg. Høres ikke ut som om du har et himmelvidt budsjett å ta av heller og da er det ingen vits i å sammenlikne med utstyr i helt andre prisklasser.
    Burdsjettet er laget ut i fra at jeg vil ha mest mulig for penga, og da kan det godt være at dyre ting er med i vurderingen, men slik jeg ser det gir 1056 mye mer for pengene, og dekker mine behov godt også for god musikk-lyd (etter det jeg har lest).

Kjenner ikke marantz, men har fått inntrykk av at Rotel lyden passer bedre til mitt behov..

Uansett blir det nok oppgradring om et år eller to, og tar vi'n nesten helt ut...

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En superbump på denne tråden

Jeg var innom Soundgarden i dag og hørte på noen Kef 201/2. (stativhøytalere til 43000,-) Dette hadde han koblet opp til en McIntosh forsterker 2x250w til 63000,-. Det låt som forventet rimelig heftig.

Jeg lurte på om disse høytalerne hadde kunne blitt satt opp på en lyngdorf 2x200 effektforsterker til bare 10000,- Han mente ikke dette ville vært noe stort problem så lenge man hadde en sikkerlig forforsterker. Jeg fortalte at jeg hadde det koblet opp til men denon 3608, men dette mente han ville være det svake punktet. En reciver ville aldri klare å levere like bra lyd som en forforsterker.

Han mente jeg burde kjøpe en forforsterker hvis jeg skulle investere i noe bedre høytalere enn mine gamle b&w 603 s2 som kostet i underkant av 10000 i sin tid.

Har selvsagt lest igjennom tråden, uten føle at jeg har fått et sikkerlig svar.

Hvis jeg investerer i nye høytalere til over 40000 kroner. Må jeg kjøpe forforsterker i tillegg til reciveren for å få sikkerlig glede av de?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alt annet er det vel blandet oppfatning om emnet, men majoriteten vil nok mene at en forforsterker eller integrert er på sin plass om du skal ha høyttalere til 40k.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •