Oppgr. til hi-end for-forsterker og cd spiller. NAD M3 eller Lyngdorf TDA 2200??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppgr. til hi-end for-forsterker og cd spiller. NAD M3 eller Lyngdorf TDA 2200??

Hallo!

Skal bytte ut min Denon PMA 2000 og Denon DCD 1500 og oppgradere, nevnte utstyr ligger foresten til salgs her på AVtorget.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/34632

Høytalere som brukes: Dali Helicon 400 MK II
    Musikk: Rock; Metall; Reggea; Elektronica

Kikket meg ut NAD M3, har ikke hatt NAD tidligere, har hørt NAD "farger" lyden? Noen som har noen formeninger i "lyden" på M3`en?

Noen som har noen erfaringer med NAD M3+M5 kontra Lyngdorf TDA 2200+CD-1???

Event. andre int. forsterkere i denne prisklassen jeg bør sjekke ut?

Peace & Love

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av game
    Hallo!

Skal bytte ut min Denon PMA 2000 og Denon DCD 1500 og oppgradere, nevnte utstyr ligger foresten til salgs her på AVtorget.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/34632

Høytalere som brukes: Dali Helicon 400 MK II
    Musikk: Rock; Metall; Reggea; Elektronica

Kikket meg ut NAD M3, har ikke hatt NAD tidligere, har hørt NAD "farger" lyden? Noen som har noen formeninger i "lyden" på M3`en?

Noen som har noen erfaringer med NAD M3+M5 kontra Lyngdorf TDA 2200+CD-1???

Event. andre int. forsterkere i denne prisklassen jeg bør sjekke ut?

Peace & Love
    Har hørt disse kombinasjonene utallige ganger. Synes Lyngdorf blir litt kjedelig på Helicon. Litt kjedelig og gjennomsiktig. Nad dermed bringer den varme lyden ut fra Helicon. Godt skyv i bassen med en super diskant/mellomtone. Farger lyden i riktig rettning for Helicon. Dette er da min personlige mening. Skjekk ut Parasound også Sies at det skal være en god match med Dali. Har selv Parasound og venter på Dali høyttalere selv.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Lyngdorf TDA2200, men endte opp med å bytte den i en NAD M25 (flerkanals effektforsterker) og jeg må si at lyden med NAD endelig ble sånn som jeg liker den. Varm, detaljert, trykk i bassen og "avslappet". M25 er visstnok ikke helt ulik klangkarateren til M3 såvidt jeg har lest meg til..

Med Lyngdorfen var lyden mer eller mindre "perfekt", men ble i mine ører litt kjedelig og uengasjerende. For all del Lyngdorfen var en genial forsterker b.la at man kan kjøre digitalt signal direkte inn i den innebygde D/A-konverteren fra f.eks PC eller Sonos/Squeezebox.

Men dette kommer jo selvsagt an på hva man selv foretrekker av lydkarakter. Om man vil kalle "varm" lyd for farging av lyden så javel, men i mine ører låter denne formen for farging langt mer ørevennlig enn "klinisk perfekt" lyd som ikke fremhever noen frekvenser på bekostning av andre.

Og med dine musikkpreferanser tror jeg NADen vil passe perfekt. Men prøv å få lånt hjem begge, eller flere (Parasound, m.fl.) og sammenlign dem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, føler jeg har landa på NAD M3 og M5, kommer da til å kjøpe xlr sign. kabler, kikket ut disse: VAN DEN HUL The MC-GOLD HYBRID kabel, som er i hi-end klassen.
    Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The MC-GOLD HYBRID kabel

Eller har du andre forslag til sign. kabel? Tara Labs Vector eller Air serie?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •