Er H/K gode den dag idag og??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er H/K gode den dag idag og??

Da tenkte jeg på forsterker delen, er den like god på nymodeller idag som det den var for 8-10 år siden??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke blitt noe særlig dårligere ihvertfall :-)

Selv har jeg hatt gode erfaringer med de H/K ene jeg har mellomlandet på opp igjennom årene, totalt sett har jeg hatt 3 H/K forsterkere, 1 til surround og 2 til stereo. De har gjort jobben sin.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk med samme spørsmålet selv, og endte opp med å bare kjøpe meg en HK3490 for å bekrefte eller avkrefte dette spørsmålet.
    At den gjør jobben sin som forsterker? Joda, for all del... Men heller ikke stort mer.
    På grunn av design så er det en temmelig høy plastikk-faktor på årets modeller, men det er vel levelig.
    Den har en trafo med en irritrerende during, noe jeg mener er totalt unødvendig.
    Som forforsterker så fungerte den greit, men måtte jordes til effektforsterkeren for å eliminere en kraftig dur.
    Receiveren likte lite å bli koblet til dab-radioen min med analog kabel, da det også der kom en del støy.
    Dette ble løst med galvanisk skille eller med optisk kabel, siden denne receiveren har digital inngang.
    Oppkoblet til pc så har den det med å henge seg opp på en del funksjoner på fjernkontrollen når den mottar et oppsamplet signal på digitalinngangen, aner ikke hvorfor.
    Løsningen der ble ihvertfall å skifte over til tuner, hvor funksjonene er tillbake, for så å gå tilbake til digitalinngangen.
    Jeg har fått sjekket dette med en bekjent sin receiver av samme modell. så dette er visst helt normalt.
    Men om man vet om svakhetene på den, og vet hvordan de skal løses så er dette en helt grei receiver...
    Om jeg hadde kjøpt den selv enda en gang? Neppe!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er i allefall blitt mye bedre enn før

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt skeptisk når jeg kikka på H/K receivere i prisklassen rundt 6000 på soundgarden, faktisk.

De var ganske lette, og oppgitt strømforbruk var ikke spesielt høyt, endte opp med en NAD fra HK, istedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nok si meg enig i den plastikk uttalelsen ja.
    Om jeg skulle ha kjøpt en forsterker i dag i den prisklassen vet jeg ærlig talt ikke hva jeg hadde gått for, de siste årene har ting blitt verre.
    Jeg hadde en Marantz forsterker rett før den siste H/K'en, den var jeg fornøyd med, men jeg prøvde en nyere modell av den også for en tid tilbake, *grøss og gru*.

Enkelte ting blir bare verre.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller gått for Nad ja!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri vært fan av Nad, og hører også at dem kanskje ikke helt passer sammen med Klipsch! Noe jeg nok alltid kommer til å ha tror jeg......

H/K derimot har en en lydkarakter som passer meg og Klipschene veldig bra, det er Rotel også, men Rotel henger ikke så godt med i utviklingen. Ikke at H/K gjør det, men dem er lenger frem uansett!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du synes ikke H/K blir litt vell masete over tid altså ? På klipsch .

Mitt tips er å sjekke ut en god ny Yamaha. De passer ganske bra til klipsch. Litt mørkere klang enn H/K og Rotel, og de følger veldig godt med i utviklingen .

Ett annet tips er rør for stereo, ingenting slår rør+klipsch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •