Denon 3808 vs onkyo 905

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3808 vs onkyo 905

hei, kjapt spørsmål. Hvilken er best.... lydmessig...

iom at 905'en går ut så har jeg fått en veldig god pris på den, nemlig 13500.

men synes denon har bedre design og liker generelt denon godt, har ikke stort behov for oppskaleringsdelen og den skal drive ett par b&w nautilus 804 høyttalere...

mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er generelt sterkere enn Denon sine recivere. Jeg ville uten tvil valgt Onkyo. Forforstekrer delen i Denon er ganske så bra, men på effektdelen sliter de litt syns jeg.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Denon 2807 til Onkyo 875 (dog en "generasjon" i mellom dem), men fy flate for en forskjell... Generelt sett kan man si at stua fikk nytt liv med Onkyo - det var en virkelig oppgradering. Og slik jeg har forstått pressens dom over Denon's 08 serie, var ikke det akkuratt noe kvantesprang i forhold til sist serie.

Jeg ville valgt Onkyo - uten tvil.

B&W 804? Da må du nok på med et effekttrinn i tillegg for å få ut potensialet vil jeg tro.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville valgt en mindre modell som forforsterker og heller kjøpe et dedikert effektforsterker å drive 804'ene med.. synes de fortjener det..

mine fronthøytalere er lettere å drive enn dine, men synes uansett at 3808'en min driver de bra.. har ikke testet å skru maks opp, men til jeg ser at 8" bassene danser skikkelig på membranen

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, men håpte og slippe med minst mulig komponenter. skal ikke bruke 7.1 uansett så har jo muligheten for bi-amping. hvis for forsterker delen er bedre i denon så taler det absolutt til dens fordel. hva med varme problematikken da, noen påstår at onkyo blir forferdelig varm.

mvh

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    joda, men håpte og slippe med minst mulig komponenter. skal ikke bruke 7.1 uansett så har jo muligheten for bi-amping. hvis for forsterker delen er bedre i denon så taler det absolutt til dens fordel. hva med varme problematikken da, noen påstår at onkyo blir forferdelig varm.

mvh
    Onkyo'en blir varm, men ikke noe mer enn Denon'en jeg hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg gikk fra Denon 2807 til Onkyo 875 (dog en "generasjon" i mellom dem), men fy flate for en forskjell... Generelt sett kan man si at stua fikk nytt liv med Onkyo - det var en virkelig oppgradering. Og slik jeg har forstått pressens dom over Denon's 08 serie, var ikke det akkuratt noe kvantesprang i forhold til sist serie.

Jeg ville valgt Onkyo - uten tvil.

B&W 804? Da må du nok på med et effekttrinn i tillegg for å få ut potensialet vil jeg tro.
    Jeg gjorde akkurat det samme. Oppgraderte fra denon 2807 til onkyo 875. Angrer ikke et sekund! På tross av at jeg bruker effekt forsterker ble lyden MYE bedre. Mye mer refinert, detaljert, kraftigere og renere. Ante ikke at det kunne bli så stor forskjell! Og har også prøvd uten effektforsterker på begge recivere. Da er forskjellen ennå større.
    Kan ikke skjønne at noen som har hørt onkyo vil ha denon.. Onkyo sin lyd er jo en helt annen verden!
    Hadde uten tvil kjøpt onkyo!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0