Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 414
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906)

Ser at de nye recieverene til onkyo mangler en egen tråd. Tar meg friheten til å lage en tråd for den nye serien her.

Link til AVnytt for de mest aktuelle modellene:

TX-SR606

TX-SR806

TX-SR876

TX-SR906

Teknisk sammenligning av disse modellene finner du HER.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det jeg har lest så kan det være at 806 vil bli en degradering i ren effekt. Vekten har gått ned litt. Men fint med flere HDMi.
    Venter spent på 906.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg repeterer meg litt eg da, og 806 fra onkyo ser ut til å bli en kjempe stor flopp.
    nedenfor presenteres forskjellene og dei er ikkje få..

Etter å ha studert amrikanske spesifikasjonene til 806 og 805 så ser det ut som man må være kjappe med eit kjøp av 805 , for 806 blir ein meeeeget kraftig nedgradering, skremmende nok...

onkyo går visst motsatt vei, skremmende..

tror nok konverteren som er i 805 forsvinne. burr brown er ikkje lengre nevnt.
    den vill få en ny utgave med romkorreksjon med mindre muligheter. og mindre eq
    men meir skremmende er at forsterker konstruksjonen kuttes ned helt til 606 utgave , alle gode byggetekniske egenskapene forsvinne.
    line in sn ratio synker med 4 db...
    dynamiske amperre egenskapene halveres nesten..
    vekten synkes med 6 kg.
    kabinettet reduseres med 2 cm i dybden..
    samt at 806 trekker 1,7 amperre mindre fra nettet.

viss dataene er rett bør onkyo ha noen gode unskyldninger...
    for ellers vill nok salget av deres forsterkere sikkert halveres og mere til.
    men amrikanske priser er like for den nye og gamle..

noe meget fishy her.
    men tror kanskje eg ikkje tørr å vente på 806 for det kan være katta i sekken kjøp.
    for 806 blir en 606 og da er vel 606 en mus.

men for å gjøre forvirringen total..

så blir den japanske tx706 x en flott modell som er under 805 i dag.
    med utseende som blir lik 805
    den veier meir enn usa sin 806 modell..
    og får mye ny teknologi..

så hva skjer her... ??????

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss ikkje den japanske 706 modellen er den usa pregede 806 modellen.
    det stemmer meir. for japan har ikkje lansert noen 806 modell på sine hjemme sider. men har lansert enn 706 modell som i grunn stemme meir med dei tekniske dataene eg finne og forstår, stemme med amerikanske 806 modellen inkludert utseende . vel og merke det eg skjønne ut av dei japanske hjemme sidene.

er en del ubesvarte spørsmål her nå:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

906 bedre enn 905

Noen som vet om det er samme strømforsyning i den europeiske versjonen av Onkyo 906 sammenlignet med 905? Det virker forresten som om det finnes flere versjoner av Onkyo receiverne avhengig av hvilket marked det er snakk om. Feks. forskjeller mellom det amerikanske markedet, det japanske og det europeiske etc. Dette ut fra hva enkelte antyder feks. på avsforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra tidligere så vil den USA og Europa utgaven være like på strøm forsyning så vidt jeg har fått med meg. Dvs at 906 beholder 3 delt strøm forsyning. Alle data ser like mhp strøm forbruk på den gamle og nye 906 på onkyo USA. 5W mere pr kanal. Ellers litt bedre romkorreksjon+ISF på alle bilde utganger som de største nyhetene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specs på 906 og 876:

Onkyo TX-NR906 - 7.1-Channel Home Network Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products
    Onkyo TX-SR876 - 7.1-Channel Home Theater Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products

Største forskjellen jeg ser er 2 HDMI utganger på de nye modellene.

HAr ikke studert de nøye ennå. SÅ det er sikkert flere forskjeller. Vekten er hvertfall lik på de gamle og de nye, så vil tippe at ytelser og lyd er ganske like..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn jeg har forstått det så har Onkyo gjort forandringer i modell nummerene for å skille modellene mer. "Arvtageren" til gamle 805 blir nye 876, mens 806 blir billigere enn det 805 var, og har derfor en del billigere komponenter og mindre vekt enn 805. Forskjellene mellom 875 og 805 var ikke store, og for mange forsvarte ikke de små forskjellene den relativt store forskjellen i pris, og det er dette Onkyo nå vil ha bukt med. Jeg tror nok fortsatt 806 vil være et bra produkt, men vil appelere til en annen kjøpergruppe enn gamle 805 gjorde. Denne informasjonen trenger ikke være korrekt, men er bare et sammendrag fra det jeg har lest på dette og andre forum, så ta det med en liten klype seltin.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok ganske bra. 806 er litt "degradert" i forhold til 805. Dette for å skape en større forskjell mellom 876 og 806.
    876 ser dog ut til å yte like bra som 875, men har en HDMI inngang ekstra. Den har sikkert noen andre nye komponenter også, for de som gidder å lese gjennom ale spesifikasjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt nøyere innblikik ser det ut til at det ikke er så mye nytt på 876 kontra 875.
    876 har ny romkoreksjon, den ble forøvrig rost opp i skyene av bladet hjemmekino, men da på onkyo 606. Den har også fått en ekstra HDMI utgang.
    Eller har 876 samme Dac osv som før, så lyden blir nok den samme.

Merkelig nok har 806, som på mange andre områder har blitt degradert, fått 5 HDMI innganger. Mens 876 bare har 4 innganger (!)
    906 har også kun 4 HDMI innganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det kommet info om europamodellene av 706 og 806 på onkyos hjemmesider.
    Onkyo Europe - TX-SR706
    Onkyo Europe - TX-SR806

Har ikke sjekket specs ennå, men det virker identisk som usa modellene.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da prøver vi oss i den nye tråden

finner lite info om Denon 2309/2809 her på forumet, tenkte derfor å spørre om noen hadde synspunkter på Onkyo 606 vs. Denon 2309 (eller 2809)?

Blir vel bare spec-sammenlikninger eller utenlandsoppfatninger foreløpig, men all info er god info før man velger et produkt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denon har like kjip lyd på de nye receiverene som de hadde på **08 serien ville jeg ikke vært i tvil om valget. Gikk selv fra denon 2807 til onkyo 875. Det er to forskjellige verdener av lyd!
    Onkyo spiller mer kraftig og dynamisk, har MYE bedre oppløsning, mye mer nøytral og korrekt lyd. Det er fler her inne på forumet som har byttet fra denon til onkyo. Alle sier det samme.. Det er som natt og dag. Har ennå ikke sett noen som har angret på det byttet.

Men siden smaken er forskjellig anbefaler jeg deg å lytte på begge receivere. Det kan jo for all del hende at du faktisk foretrekker lyden i Denon fremfor lyden i onkyo..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har info om når nye 806 dukker opp i Norge? Til hvilken pris? Ser at den nye 876 ligger inne for bestilling hos AV, med forventet ankomst 20. sept. Men ingen ting om 806 enda... Det merkelige er at 806 er omtalt på Onkyos Europa-sider, men ikke 876?? Er ikke det litt merkelig da...?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    806 veier 6-7 kilo mindre enn 876, og koster trolig rundt 2-3000 mindre. Jeg tror personlig at markedet for en receiver til 8-10.000 som mangler videoprosessering, har kun 1 HDMI utgang (mot 2 på 876) og samtidig har såpass sparsommelig oppbygning sammenlignet med storebror er temmelig begrenset. Bare mitt lille tips, men for all del, 806 er sikkert en fin receiver den også, men sloss altså i "mid-end"-segmentet der det finnes en hel del alternativer som f.eks. Sonys Eisa-vinner 4400ES, Pioneers LX51, Yamaha RX-V1900 og sikkert mange flere. Onkyo 876 derimot ser ut til å inneha svært mange av storebror 906s egenskaper til en svært konkurransedyktig pris. Den har heller ikke pr. dato spesielt med konkurrenter, og når de først dukker opp, f.eks. Pioneers LX71, tror jeg de vil koste en hel del mer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    806 veier 6-7 kilo mindre enn 876, og koster trolig rundt 2-3000 mindre. Jeg tror personlig at markedet for en receiver til 8-10.000 som mangler videoprosessering, har kun 1 HDMI utgang (mot 2 på 876) og samtidig har såpass sparsommelig oppbygning sammenlignet med storebror er temmelig begrenset. Bare mitt lille tips, men for all del, 806 er sikkert en fin receiver den også, men sloss altså i "mid-end"-segmentet der det finnes en hel del alternativer som f.eks. Sonys Eisa-vinner 4400ES, Pioneers LX51, Yamaha RX-V1900 og sikkert mange flere. Onkyo 876 derimot ser ut til å inneha svært mange av storebror 906s egenskaper til en svært konkurransedyktig pris. Den har heller ikke pr. dato spesielt med konkurrenter, og når de først dukker opp, f.eks. Pioneers LX71, tror jeg de vil koste en hel del mer.
    dagens pris på av shop av 876 så ligger den omtrent der 805 låg så eg tror det kan være eit riktig godt kjøp.

Derfor eg var så dum å kjøpe 805:S

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som er litt mer tekniske enn meg, si noe om hva bildekaliberingsbiten på 876 og 906 gjør? På av-nytt sto det: "It’s also one of the first receivers anywhere to employ ISF (Imaging Science Foundation) video calibration." Er det en kalibreringsmulighet pr bildeenhet tilkoblet? Dvs at man kalibrer hver kilde gjennom reciveren mot skjermen? Lurer litt på den saken der..... Synes det hørtes ut til å være en inntresant sak hvis det skulle fungere.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, har også lurt på det... Hvis en kan kalibrere grunnfarger, kontrast og brightness fra receiveren pr. kilde er jo det sikkert praktisk, da en slipper å lære seg et nytt system for hver ny projektor eller TV en kjøper seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Mangler videopresessering? Slik jeg leser pressemeldingen fra Onkyo så trodde jeg 806 gjorde (omtrent) det samme som 875, ref hva de sier; "...It includes a high-quality Faroudja DCDi Cinema video processor that provides upscaling of all video signals to 1080p for output over HDMI...."

Trodde dette var videoprosessering, eller er det jeg som har misforstått?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

906/905/876/875

Lurer litt på hvor store forskjeller det egentlig er på gamle 875/905 og nye 876/906. Hvor bra er feks. 876 sammenlignet med 905? Undres om ikke 876 har 3 separate strømforsyninger slik som 905 og 906 har i motsetning til 875. Hovedfordelen jeg da kan se med 906 og forsåvidt 905 er USB inngang for data streaming av lyd.

Ellers virker det på meg som om den receiver av Onkyo 6-serien som gir mest for pengene er 606..

Side 1 av 21 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •