Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 414
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har erfaring med Onkyo TX-SR606 sammen med XTZ 99 Surroundsystem og om dette er en god kombinasjon eller burde jeg koste på meg en Onkyo modell i litt høyere prisklasse?

Skal sies at jeg ikke har de største planene om å spille voldsomt høyt pga sovende barn og kone som sender sms med lite trivelig innhold med en gang det dundrer fra underetasjen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colonel1801
    Hei, jeg lurer på om noen vet hvorvidt dynavoice challenger m85 er en god match til denne recieveren? skal brukes som fronter i et 5.1 oppsett
    Jeg vil nå mene at den er altfor svak for de høyttalerne. Ikke har du mulighet for å koble på effektforsterker heller. Gå opp et hakk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dalnetslem
    Noen som har erfaring med Onkyo TX-SR606 sammen med XTZ 99 Surroundsystem og om dette er en god kombinasjon eller burde jeg koste på meg en Onkyo modell i litt høyere prisklasse?

Skal sies at jeg ikke har de største planene om å spille voldsomt høyt pga sovende barn og kone som sender sms med lite trivelig innhold med en gang det dundrer fra underetasjen.

Jeg har ingen personlig erfaring med dette utstyret. Det vil nok spille oppløst og fint sammen, men du kan med fordel sikte litt høyere på forsterkersiden. Les forrige innlegg. Det beste er jo selvfølgelig å teste det selv for å høre om det låter sånn du vil ha det.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykkelig eier av onkyo TX-NR906

Jeg bærte i går inn en svart Onkyo 906 og den avløste Yamaha 1900.

Lyden åpnet seg, detaljer kom fram, og det uten å bli skarp! Lyden i musikk er etter min smak mye bedre! Jeg spilte litt Burnout sent i går kveld også, og surroundeffektene er så mye klarere og gjennomsiktige. Det føles ekte! og det er en bra ting!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question onkyo 876 vs 875

hei

lurer på om noen kan raskt liste opp forskjellene på disse 2.

har lest litt rundtom men skjønner ikkje heilt forskjellene.
    stemmer det at 876 har ein nyere og bedre oppskalerings chip ?

valgets kval ved kjøp av anlegg er lang, vanskelig og finne ut kva som passer best

Mvh Reidar, takker for svar

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Dreambox 7020 som er koblet til Onkyo tx-nr906 med komponent, og fra Onkyo til plasma med hdmi. Når jeg ser fotballkamper så hakker bildet innimellom (nok til at jeg blir iirritert). Har prøvde forskjellige innstillinger på Onkyo (720p, 476/576, Auto og Through), men ingenting hjelper. Når jeg kobler DB rett i tv med komponent er bildet helt stabilt. Noen som har en løsning til mitt problem, eller må jeg bare koble DB rett i tv (vil helst ha det gjennom Onkyo pga volumvisning på tv og menyer og slikt)?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om de nye onkyoene lagrer innstillingene ved strømbrudd?

Har idag 875, og har problem med at hver gang strømmen til recieveren går, (enten pga strømbrudd, når jeg skrur av receiveren helt pga av flytting av komponenter i stereobenk osv osv) Så blir alle innstillinger på receiveren borte.
    Dette irriterer meg litt, da det tar tid å kjøre ny rom korreksjon, fordele innputs og gi disse nytt navn osv osv.. Dette skjer uansett om jeg har låst innstillingene.

Så spørsmålet er om innstillingene blir lagret på de nye reciverene eller om de blir slettet der også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 876 holder lagringen ved strømbrudd

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 875 holder også på alle instillinger ved strømbrudd, selv om det er snakk om flere uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig.
    Min glemmer alle innstillinger så fort jeg skrur den av helt. (power supply knappen) Eller når strømmen går.
    Selv om jeg har låst innstilingene.

Er det noe galt med min da?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd for det ja:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Audussey kalibrering av 876, plassering av punktene?

Jeg har hatt 876 i ca 1 mnd nå, og er fornøyd med tingenes tilstand, unntagen autokalibreringa. I ulike manualer her på forumet og ellers, blir det anbefalt å bruke alle 8 punktene under kalibrering. Ikke noe steder i manualen står det bruk av 8 punkter eller plassering av disse . Registrerer også at både plasseringen og rekkefølga av mic`en ikke stemmer med Audyssey sine egne anbefalinger. :???:

Jeg har en 2 seter sofa med sweetspot i midten og fra Audyssey`s sider er det fint forklart som passer denne plasseringa med 8 punkter, men kan jeg bruke den når Onkyo anbefaler et annet opplegg ?

Hva skal jeg følge?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sweetspot

Selv kjører jeg kun 3 målinger på samme sted. I midten. Da slipper korrigeringa å ta hensyn til flere plasser, og jeg er sikker på at midten er sweet.

Jeg skal prøve å måle i hele sofaen senere en gang, og da tar jeg utgangspunkt i midten og tar annenhver side i ørehøyde hvor folk sitter. Jeg tror ikke rekkefølgen har så stor betydning, så lenge du baserer utgangspunktet i midten.

Jeg har også lest noen forskjellige oppsett av målemikrofon, der noen målte ytterst og innerst på sofaputa også for å bruke opp alle målepunktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan løfte lydbildet litt, hvis man tar en måling eller 2 litt lavere enn der du sitter med hodet. Jeg kjører 2-3 målinger helt nede ved rumpa.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Selv kjører jeg kun 3 målinger på samme sted. I midten. Da slipper korrigeringa å ta hensyn til flere plasser, og jeg er sikker på at midten er sweet.
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Man kan løfte lydbildet litt, hvis man tar en måling eller 2 litt lavere enn der du sitter med hodet. Jeg kjører 2-3 målinger helt nede ved rumpa.
    Jeg vil mye heller anbefale folk å ta en titt på audysseys hjemmesider for å lese litt om hva de som har laget produktet anbefaler for å måle mest mulig korrekt.

Begge "metodikkene" over strider mot alt jeg har lest om hvordan få et best mulig resultat med audyssey (beklager dersom jeg har oversett noe). Dette er på ingen måte et angrep på de som er sitert, men selv om dette gir et tilsynelatende godt resultat hos dere, vil jeg tørre å påstå at dere vil få et endra bedre resultat ved å følge anvisningene/manualene til produktet.

her er også en god oversikt:
    "Official" Audyssey thread

Følg heller oppskriften til utviklerene er mitt råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    men selv om dette gir et tilsynelatende godt resultat hos dere, vil jeg tørre å påstå at dere vil få et endra bedre resultat ved å følge anvisningene/manualene til produktet.

Følg heller oppskriften til utviklerene er mitt råd.

Hva når oppskriften på kalibrering strider helt mot hva produsenten til forsterkeren sier, som igjen benytter seg av Audyssey produktet til kalibrering.

En ihuga Hifi kar på Hifiklubben mente jeg skulle følge Onkyos rekkefølge og ikke Audyssey sin(selv om det er det produkt som benyttes til kalibrering)

ikke ment å krangle her, men prøver å forstå...

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefilm
    Hva når oppskriften på kalibrering strider helt mot hva produsenten til forsterkeren sier, som igjen benytter seg av Audyssey produktet til kalibrering.

En ihuga Hifi kar på Hifiklubben mente jeg skulle følge Onkyos rekkefølge og ikke Audyssey sin(selv om det er det produkt som benyttes til kalibrering)

ikke ment å krangle her, men prøver å forstå...
    Ja, da forstår jeg at det blir vanskelig. Jeg har ikke selv Onkyo, men en denon 2807, og etter manualen ble utgitt for denne forsterkeren har audyssey kommet med mange korrigeringer og forslag for hvordan man kunne få et enda bedre resultat.

Personelig ville jeg gått for hva Audyssey anbefaler, men det er bare min mening. Det er de som har kontrollen/har utviklet selve måle-produktet og rom-korrigeringsalgoritmene og bør derfor best vite hva som må til for at disse skal bli mest mulig nøyaktige.

Hva er det forresten som er motstridende i hva audyssey og onkyo mener er best?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Onkyo TX-SR606 reciever, og jeg ønsker da også å bytte ut mine gamle høyttalere.

Valget mitt har falt på Cerwin Vega CLS-10, men jeg er usikker på om forsterkeren min er bra nok for disse høyttalerene? Her er et utdrag fra informasjon om dem på hifiklubben.no: "CLS-10 er svært lettdreven i forhold til hvor mye lyd den kan sparke fra seg. Følsomheten ligger på 90 dB, og dermed er det tilstrekkelig med en strømsterk forsterker på 50-60 watt for å fylle hele rommet med et solid lydtrykk. Har du en hjemmekino-forsterker, bør du sikte på litt høyere effekt, men du klarer deg utmerket med 70-90 watt."

I følge teksten der skal vel min forsterker være mer enn bra nok? Eller..?

Jeg ønsker også å kjøpe Cerwin Vega CLS-6C senterhøyttaler, Cerwin Vega CLS-6 bakhøyttalere og Cerwin Vega CLS-12X subwoofer.

Vil forsterkeren min klare å drive dette? Og vil jeg få et bra hjemmekinosystem med dette anlegget?

På forhånd takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva audyssey og onkyo mener er best måte å kalibrere på?

Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Hva er det forresten som er motstridende i hva audyssey og onkyo mener er best?
    Forstår måten du tenker på, og deler den også, men karen på Hifiklubben driver med kalibrering med proff utstyr, så...

Audyssey(A) og onkyo(O) viser ulike plasseringer og rekkefølge på oppsettene. Eks i manualen til O. har bare inntill 7 målepunkter ( og det er et sært oppsett) ellers likner de med 6 punkter best. Audyssey anbefaler annen plassering og rekkefølge samt bruk av alle punktene...

Sendte just en mail til Audyssey hvor jeg ber om at kommer med en anbefaling til hvordan vi skal gjøre det med produkter som bruker deres system. Håper på kjapt svar så skal jeg legge det inn her.

red: sendte likegodt mail til Onkyo også, så får vi se hva de også sier...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv begge metoder - benytt den du liker best. Det er hva jeg ville gjort.

Side 8 av 21 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •