Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 414
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Måtte prøve og brukoble min og kjøre den rett på mine Klipsch rf-82, og her er det kraft i massevis, prøvde dog bare i stereo

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Etter 1 dags lytting, så må jeg si meg veldig fornøyd med 876.

Men den har et par negative sider, den blir meget varm, selv bare som pre.amp. også, har 5.5 cm lufting og det er definitivt ikke nok.
    Den mangler som sagt onscreen GUI på 1080p/24Hz, jeg savner egentlig også en knapp¨på fjernkontrollen for og skru av og på rom EQ, etter som jeg har funnet ut så langt så må man inn i menyen.

Alt i alt er det en MEGET bra forsterker, med faktisk litt varm lyd.
    Det er da samme fjernkontroll på 876 og 875? I så fall får du skrudd av Room EQ med knappen lengst nede til høyre som det står re-eq på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettradio

Hei. Er det noen som har fått til nettradioen? Jeg har prøvd litt, men får det ikke til. Tror jeg kanskje jeg bruker feil url, men har prøvd flere forskjellige og finlest brukerveiledningen. Jeg har en 905, men det er vel gjerne samme oppsett på 906, som ligger denne tråden nærmest. Er det noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt meg en 606, og har tenkt litt på Yamaha NS-777 fronthøyttalere til denne. Noen som har erfaring med denne kombinasjonen, eller noen andre anbefalinger til gode fronter som passer godt med denne receiveren? Kommer til å bli brukt både til film og musikk. Min musikk smak er rock.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testet 605 og 555 og 777

testet disse og 605/555 var bra, testet energy/KEF iq9 og 4-5dyrere høytalere på elkjøp (!) en gang - det var 605 og 555 som var klart best - tatt disse før KEF's nesten bare på lyd (4 g. pris) men litt "spesiell lyd", 777 ble liksom litt i ubalanse/voldsomme og litt tunge... Hør på Elkjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Det er da samme fjernkontroll på 876 og 875? I så fall får du skrudd av Room EQ med knappen lengst nede til høyre som det står re-eq på.
    Knappen som er re-eq har ingenting med Audessy å gjøre, den fjerner litt av toppen når det blir for skarpt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i.

Påtide å sette seg litt bedre inn i bruksanvisningen for min del...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er 2 ting jeg lurer på:

1-Hvorfor er det bare 7 og ikke 9 bands eq på denne?

2- Hvorfor er det ikke mulig å se korrigeringen som forsterkeren tar ved rom eq?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha meg ny forsterker, da min Denon AVC-A1SE er noget utdatert kan man si (hvor mye kan man få for en slik forsterker ved salg idag forresten?).
    Jeg lurer på om det er verdt å legge de 1000-lappene ekstra for TX-NR906 kontra TX-SR876?
    Den vil for det meste bli brukt til filmbruk med en 1080p projektor (Epson eller Sony).
    Jeg har idag BW 7:1 sett av høyttalere, med 604 i front, så jeg regner med at Onkyo klarer å dra disse fint.
    Har vært i dialog med diverse som mener Sony sin STR-DA5400ES kan bli for svak.
    Noen som har formeninger om dette?

Takk for svar

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flemmern
    Må ha meg ny forsterker, da min Denon AVC-A1SE er noget utdatert kan man si (hvor mye kan man få for en slik forsterker ved salg idag forresten?).
    Jeg lurer på om det er verdt å legge de 1000-lappene ekstra for TX-NR906 kontra TX-SR876?
    Den vil for det meste bli brukt til filmbruk med en 1080p projektor (Epson eller Sony).
    Jeg har idag BW 7:1 sett av høyttalere, med 604 i front, så jeg regner med at Onkyo klarer å dra disse fint.
    Har vært i dialog med diverse som mener Sony sin STR-DA5400ES kan bli for svak.
    Noen som har formeninger om dette?

Takk for svar
    Dersom du ikke trenger nettverksbiten i NR-906, ser jeg ingen grunn til å gå opp til 906. Jeg mener at 876 skal ha nok krefter til å dra høyttalerne dine på film, og jeg tviler på om du vil merke forskjellen fra 876 til 906 kraftmessig.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo evt kjøpe en enda mindre receiver som 706 og supplere med effekt trinn.

Da trenger receiveren bare å dra senter og surround og disse kjører du sikkert i "small" likevel og under 80Hz er dette en enkel last for receiveren.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du kan jo evt kjøpe en enda mindre receiver som 706 og supplere med effekt trinn.

Da trenger receiveren bare å dra senter og surround og disse kjører du sikkert i "small" likevel og under 80Hz er dette en enkel last for receiveren.
    Men da mister han vel én HDMI utgang? Når man har proje er det veldig kjekt med 2 utganger. Han skriver ikke om han også har TV. Men det er vel ikke utenkelig at han har det eller vil få?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tok ikke hensyn til utstyret, kun lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går ned til 806 el 706 så får du vel ikke burr brown dacer. 876 er vel rette veien å gå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 876 og Audiovector?

Noen som har erfaring med eller synspunkter på Onkyo 876 og Audiovector?
    Kan det være en brukbar match?
    Jeg ser etter ny forsterker til mine Audiovector M3 Super med tilhørende senter- og bakhøyttalere i samme serie.

Har nå en Denon 2106 som jeg synes blir litt for tam, spesielt til musikk. Må jo ha støtte for HD-lyd også.

Jeg skal forsterkeren til både film og musikk og planlegger å bi-ampe fronthøyttalerene slik jeg har gjort med 2106en. Regner med dette er mulig på Onkyo 876 også, uten at jeg har sjekket dette ut ennå.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Har et lite problem med min Onkyo 606. Har koblet til min H/K dvd spiller med component og coax til receiver, men får bare lyd og ikke bilde når jeg ser på dvd. Har HDMI fra receiver til TV. Har jeg gjort noe feil her mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom en av de første testene av Onkyo TX-NR906.. Ser ut til at de mener prisdifferansen opp fra 876 er verdt pengene.

Onkyo TX-NR906 review – whathifi.com

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd spilleren var satt opp til å sende interlaced og ikke progressivt, så nå funker det.

Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Heisann

Har et lite problem med min Onkyo 606. Har koblet til min H/K dvd spiller med component og coax til receiver, men får bare lyd og ikke bilde når jeg ser på dvd. Har HDMI fra receiver til TV. Har jeg gjort noe feil her mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fronter bruker dere som har sr-606?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-SR606 vs RX-V663 med Audio Pro høytalere

Er på jakt etter ny receiver og etter å ha sjekket litt så føler jeg valget står mellom disse to. Ny receiver skal brukes med eksisterende høytalere: Audio Pro Stage 6 (front), Stage 4 (bak) og A3.14 (center).

Kan noen komme med innspill på hvem av disse to jeg bør satse på? Høytalerne benyttes i dag med en aldrende H/K AVR65RDS.

Skal koble til GET HD PVR, DVD/BD, PS2 og PC.

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •