Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 414
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Om ikke terminaler, så tar de i alle fall bananplugger

Fikk 876 i hus her om dagen, og de innledende inntrykkene er veldig bra. AVshop må dog endre spesifikasjonen de annonserer med, fordi 876 har ikke ringkjernetrafo (Toroidal Transformer) som de skriver.

ikkje det eneste dei har usann informasjon..
    dei bruker også vekt på forsterkeren som inkluderer embalasje. derfor 806 har eit imponerende vekt og veier det samme som 805

for å ikkje snakke om 876 som har gått opp 5 kg i vekt..

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    At 876 ikke har ringkjernetrafo fant jeg ut ved å lese utenlandske nettsider og Onkyo sin egen spesifikasjon. Derfor venter 906 på meg som jeg henter på posten i morgen. Vet dog ikke hvor avgjørende denne forskjellen er da men.. Regner vel forsåvidt med at Kenti visste dette, men 876en var jo tross alt 4.000 billigere.
    Jeg var klar over dette ja, men ble ikke oppmerksom på det før jeg snakket med Mono. Grunnen til at jeg ikke gikk for 906 var at jeg ikke trenger nettverksmulighetene den tilbyr, forgylte høyttalerterminaler eller USB-inngangen. Hele frontrekken drives av ekstern forsterkerkraft, og jeg bruker ikke receiveren til musikk, kun film. Sånn sett klarer 876 selvfølgelig å drive bakhøyttalerne uten noen som helst problemer.

876 og 906 har akkurat samme prosessorkraft etc, så det er i hovedsak ringkjernetrafoene som vil kunne påvirke lyden (jeg har ikke sjekket om det sitter flere lyttere i 906). Jeg vil anta at forholdet mellom 906 og 876 er rimelig likt som mellom 905 og 875, hvor førstnevnte gjør en bedre jobb som musikkformidler. 875 var litt tøffere i spillestilen, noe jeg mener at gjør den litt mer egnet til filmbruk (etter min smak). Derfor ble det 876 på meg.

Nå har xx6-serien fått litt mer stasj under panseret også, blant annet DynamicEQ, Dynamic Volume for de som vil ha denne funksjonaliteten. Det kan virke som Audyssey MultEQ har blitt oppdatert også, da den på 876 ikke setter alle høyttalere som Large, uansett hvor små de er... Nå deler den bla korrekt på bakhøyttalerne og senter hos meg, noe ikke 875 eller 905 klarte. Filmlyden hos meg er nå i dag bedre enn den noen gang har vært, men skal vente litt med å tilegne receiverkjøpet all kred for dette, da jeg tross alt også har byttet fronter nylig.

Newcomer Tropp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Spørsmål rundt forhandler / import osv. legges under "Produkt -og prisjakt". Takker...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første test av Onkyo 876 er nå ute. De er litt kritiske til at de mener forbedringen fra 875 kunne vært noe større etter deres mening.

Onkyo TX-SR876 review - whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelp! Alt er vel. Deilig med anlegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Første test av Onkyo 876 er nå ute. De er litt kritiske til at de mener forbedringen fra 875 kunne vært noe større etter deres mening.

Onkyo TX-SR876 review - whathifi.com
    Det er vel desverre sånn at det blir lett å hvile på laurbærbladene når man har hatt suksess med fjorårets produkter, og da kanskje gjør det lettere for andre produsenter å ta igjen forspranget. Den ene av disse forsterkerne som de har sammenlignet med er jo da såpass mye dyrere enn Onkyoen, at det blir jo som å sammenligne kebaben på lørdagsnatta med en bedre middag på bagatelle. Det er jo gjerne sånn og at de i England har andre preferanser for hva de mener er "god lyd" enn vi gjør her i Norge. Tror uansett dette er et solid produkt nok en gang fra Onkyo, men kan nok være enig i at de har vært litt forsiktig med oppgraderinger i forhold til i fjor.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Pioneeren vil vel ligge på rundt 20.000, vil den ikke? Er jo nesten dobbel pris da... I tillegg bygger jo Pioneeren på digitale ICE-moduler, og det i seg selv gir jo mye av de kvalitetene han beskriver (kraftig og presis bass, godt definert mellomtone). Samtidig er det jo noen som synes tradisjonell transistor allikevel låter bedre totalt sett, ettersom den digitale kan bli litt "krass" i toppen... Blir jo litt smak og behag...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt at Onkyo ikke ville gjøre større endringer på lydsignaturen 876 så lenge 875 spiller så bra som den gjør.

Da er det viktigere markedsmessig å putte på en ekstra HDMI inn og en ut, samt ny Audessey og OSD.

De har jo også oppgradert bildebehandlingen og avhengig av hvilke behov hver enkelt har så kan dette være viktig nok.

Jeg kommer nok ikke til å oppgradere min 875 til 876 da endringene ikke er store nok for min del.

Mangelen på minneposisjoner er også ett stort minus så jeg ser meg om etter alternative merker i år.
    Pioneer og Yamaha er jo som vanlig hete kandidater.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio havner vel sikkert i det prisleiet du nevner. Jeg bruker å regne 20% påslag fra den engelske prisen, dvs. 18 lapper, men det plusses vel litt på siden det er Pio. Men prisprat til sides. Jeg tror kanskje også at Pio med ICE moduler passer bedre for det engelske markedet med tanke på at de gjerne ønsker detaljer og what not, og derfor scorer litt ekstra poeng hos anmeldere. Men er enig i at det blir litt tullete å sammenligne disse to med tanke på prisforskjellen. Er nettopp dette Lyd & Bilde har fått en del kritikk på når de tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 876. Kjører 5.1 oppsett. Av og til når jeg ser på vanlige TV-sendinger så opplever jeg at lyden fra bakkanalene blir unaturlig høy i forhold til senter/front. Virker nesten som om talen som skulle komme fra senterkanalen blir sent til bakkanalene i stedet. Lyden mates fra min GET HD-boks via coaks-inngang og problemet oppstår både for Neo:6 og PLII. For å få normalisert lyden må jeg enten gå til standby eller bytte til DVD eller Tuner, og tilbake igjen.

Noen andre som opplever noe lignende? Er det kommet noen sw-oppdateringer til den nye serien enda, som fikser dette?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat mottatt en 876 og har ett spm. Er det noen som har erfaring med å sette Onkyo i en Oppli stereobenk?
    Har hatt mange receivere og aldri hatt noe problem med varme fra de, men så var det dette med Onkyo da som har rykte på seg for og gå varm. Vil dette bli ett broblem? Har aldri hatt Onkyo før så har ingen erfaring med deres receivere. Har akkurat malt Oppli benken så jeg vil jo gjerne få brukt den(i stedet for å gå til innkjøp av en ny), da den passer utmerket til mine formål.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    CMS kunne en vel egentlig ikke forvente da, men en generell kalibreringsmulighet pr. kilde er jo helt fantastisk bra da! 876 blir definitivt den nye favoritten, nå er det INGEN tvil...
    EDIT:
    Fjernet det jeg skrev p.g.a. feil info... Må ha vært trøtt og overivrig når jeg skrev at det var CMS ops:. Det er ingen CMS, men i tillegg til de generelle kalibreringsmulighetene har man tilgang til å stille både gamma og RGB - brightness/contrast for gråskala. Innstillingene man gjør lagres individuellt for hver kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Akkurat mottatt en 876 og har ett spm. Er det noen som har erfaring med å sette Onkyo i en Oppli stereobenk?
    Har hatt mange receivere og aldri hatt noe problem med varme fra de, men så var det dette med Onkyo da som har rykte på seg for og gå varm. Vil dette bli ett broblem? Har aldri hatt Onkyo før så har ingen erfaring med deres receivere. Har akkurat malt Oppli benken så jeg vil jo gjerne få brukt den(i stedet for å gå til innkjøp av en ny), da den passer utmerket til mine formål.
    Hei.
    Jeg har plassert min TXNR905 i en oppli benk, og der har den stått i nesten 1 år nå uten noe problemer. Selv etter spilling ved høyt nivå over mange timer, så merker jeg ikke noe problemer med at denne går varm.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Hei.
    Jeg har plassert min TXNR905 i en oppli benk, og der har den stått i nesten 1 år nå uten noe problemer. Selv etter spilling ved høyt nivå over mange timer, så merker jeg ikke noe problemer med at denne går varm.
    Takk for svar larsenkje :-), da vet jeg at det går. Var så i tvil så det endte med at jeg satt den på toppen av benken, men nå kan jeg vel trygt sette den inn slik jeg egentlig ville ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Takk for svar larsenkje :-), da vet jeg at det går. Var så i tvil så det endte med at jeg satt den på toppen av benken, men nå kan jeg vel trygt sette den inn slik jeg egentlig ville ha den.
    Jeg ville likevel fulgt med på varmeutviklingen, såvidt jeg vet har 875 en tendens til å bli varmere enn 905...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 886, THX ultra 2 plus, Balansert, Full HD

Selv dette er en link om recivere fra Onkyo, passer det seg vel å nevne litt om 886 og dens egenskaper i forhold til sine brødre.(Lygren får korrigere om han vil). Ligger også en egen tråd med navn Onkyo 886 på forumet.

Tok opp en del spørmål om bla. crossover, kilde mixing og lydkvalitet tidligere på forumet.

Crossover, kan settes trinløst som nevnt, men kan også sette av og man har da fullt basspor til fronter og sub(dobbelbass).

Kildemix(ved HDMI som bærer av bilde), se på TV og høre på musikk, dette går automatisk på 886, ser man på tv på cbl/sat inng. kan man trykke på CD og man kan høre musikk uten å måtte miste TV bildet/data bildet. På andre konkurrenter må man trykke og programere en hel masse.

Lydkvalitet film: Er nå bedre hos meg på Pro logic IIx, enn hva jeg hadde på Dolby Digital tidligere, helt sykt.

Lydkvalitet Musikk: Har ikke fått testet dette godt nok til å være helt sikker, men musikk er bra og virker til å være på høyde med hva som jeg forventet.

Bass/LFS: Bassen er av en eller annen grunn MEGET boostet på alle nye recivere/forfrosterkere med HD, vet ikke hva dette kommer av, men stiller meg forundrende til dette, må faktisk inn å stille ned subbene vanvittig mye etter at kalibreringen er utført med mic. De var satt opp med + 12 DB.
    Selv med kun 1 sub så ble det total havoc!§.

Instillingsmulighetene ser så langt ut til å være gode og jeg har enda ikke møtt noen problemer jeg ikke kunne løse.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av omac
    Jeg ville likevel fulgt med på varmeutviklingen, såvidt jeg vet har 875 en tendens til å bli varmere enn 905...
    Det skal jeg helt klart gjøre hvis jeg setter den inn i benken;-).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Tok opp en del spørmål om bla. crossover, kilde mixing og lydkvalitet tidligere på forumet.

Crossover, kan settes trinløst som nevnt, men kan også sette av og man har da fullt basspor til fronter og sub(dobbelbass).
    Får man LFE signalet inn på frontene? Jeg vil jo helst la LFE signal være LFE signal når jeg kjører med sub, og selv om jeg kjører med crossover av vil jeg ikke ha LFE inn på frontene.

Side 4 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •