Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 414
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

606 m. B&W 683 funker det?

handlet en 606 og leter etter nye høytalere - etter å ha satt opp sitter lyden veldig bra etter min ikkefor kravstore smak - så jeg tenkte å beholde - men klarer den 683 ? hørte 684 m. denon-1909 den klarte ikke de helt men nok til at jeg ble hekta på klangen :-) Disse er jo større, 606 klarer godt Kirksaether-200,3 veis 2*6,5"basser - anelse lyst ja - sikkert noe "umusikalsk"

Hvordan funker 606 m. B&W683 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

606 m B&W 683

Etter det jeg har lest er B&W 683 forsterkerkrevende. Tror ikke du får ut potensialet i disse med Onkyo 606. Kjøp da heller en større Onkyo med Pre Out slik at du kan koble til separat forsterker til frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

606 og PC over HDMI

Hei!

Har en PC med ATI 2600XT kort som jeg hittil har koblet rett til en Panasonic 50PZ80 med full-HD oppløsning og knivskarpt bilde (1080p, 50Hz). Windows identifiserer skjermen som en "Panasonic-ett-eller-annet".

Kjøpte nylig en Onkyo 606 (med HDMI-switching) for å samle sigalkildene (PS3, PS2 og PC) gjennom denne.

PS3 gir knall bilde med 1080p mens PS2 skuffer med dårlig oppskalering. Problemet er imdlertid PC'en: Denne switcher til 1024x768 og 30Hz så snart jeg slår på TV'en. TV'en viser at input er 1080i, så det er tydelig at 606'en oppskalerer her også. Når jeg prøver å endre skjermoppløsning på kortet begrenses dette fordi skjemen (som Vista identifiserer som "Generic Plug'n-play display") i følge Windows ikke støtter annet enn 800x600 og 1024x768!
    Tydligvis sender recieveren feilaktig info om displayets type og kapasitet til PC'en. Når jeg slår av TV'en gir et Windows et lydsignal som jeg tror indikerer at skjermoppløsningen er endret, men så snart jeg slår på skjermen igjen kommer et nytt lydsignal og alt er som før!

Det står forøvrig en setning i maanualen om at tilkobling av PC ikke støttes! Det forstår jeg ikke. Bryr receiveren seg om hvilken kilde som sender HDMI-signalene?!

Er det noen som har erfaring med dette eller noen råd! Som sagt fungerer PC og TV perfekt utenom receiveren med de samme kablene etc.

mvh
    Torfinn

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Mye bra forslag og info om Onkyos forsterkere her, stå på!

Har skaffet meg et par Yamaha NS-777 ht. men ser at den oppgit effekt med 6ohm, så d j lurer p er hva effekten er med mine 8 ohm hoytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 876

Hei, jeg vurderer at oppgradere til en Onkyo 876 - noen som har en formening om jeg kan / bør sette in receiveren i en mediebenk med 20,2 cm klarering i høyde med tanke på eventuelle problemer med værme etc - Onkyo 876 er 19,4 cm høy, dvs 0,8 cm for værmeavvikling, (til info så kommer jeg sjelden at belaste receiveren tungt pga barn som sover)

mvh

Dan

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ
    Hei, jeg vurderer at oppgradere til en Onkyo 876 - noen som har en formening om jeg kan / bør sette in receiveren i en mediebenk med 20,2 cm klarering i høyde med tanke på eventuelle problemer med værme etc - Onkyo 876 er 19,4 cm høy, dvs 0,8 cm for værmeavvikling, (til info så kommer jeg sjelden at belaste receiveren tungt pga barn som sover)

mvh

Dan

Hei.

Jeg tror du bør satse på å ha mer klaring for å sørge for god utlufting, ofte er jo mediebenker også tett i bakkant slik at sirkulasjonen er elendig. Har en opplevelse med en av mine forsterkere som hadde ca. 1 cm klaring i mediebenken og anbefalt var minimum 15 cm klaring. Er litt usikker på om den tok fyr eller ikke, men den begynnte å ryke fælt og det lukta svidd kretskort i hele leiligheten i to uker etterpå, og nå er forsterkeren død . Da hadde den stått på, men uten belastning i noen dager i benken. Forøvrig var ikke dette en Onkyo reciever, men vil tro den er kåt på kjøling den og.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ

mvh

Dan

Absolutt IKKE å anbefale. Sansynligvis vil du ødelegge hele reciveren.

Selv opplevde jeg at hvis jeg hadde ca 10 cm klaring ble reciever VELDIG varm, men økte jeg avstand til 17 cm ble den ikke varm i det hele tatt.

Sats heller på nye stereobenk. Det er billigere enn å grille receiveren.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de svært få tingene som irriterer meg med 875 er mangelen på minneplasser.

Altså muligheten for å kunne programmere 2 forskjellige oppsett, ett for musikk og ett for film.

Har det kommet noen slik mulighet på **6 serien?
    Jeg kunne selvsagt lest bruksanvisningen, men siden noen kanskje allerede har gjort dette...

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En av de svært få tingene som irriterer meg med 875 er mangelen på minneplasser.

Altså muligheten for å kunne programmere 2 forskjellige oppsett, ett for musikk og ett for film.

Har det kommet noen slik mulighet på **6 serien?
    Jeg kunne selvsagt lest bruksanvisningen, men siden noen kanskje allerede har gjort dette...
    På 906 er det i hvert fall speaker A og B setup, hvor man kan ha dedikerte fronter til musikk (setup A) i tillegg til 5.1 surround (setup B).

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest bruksanvisningen og det ser ikke ut til å være noen funksjon for å lage forskjellige oppsett basert på inngang elle modus.

Det er heller ingen minneposisjoner sånn som Pioneer og Yamaha har.

Dette er en av de få ankepunktene jeg har til Onkyo receiverene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da er denne tråden "oppgradert" til offisiell tråd for den nye receiverserien fra Onkyo. Første innlegg inneholder nå link til de mest aktuelle modellene på AVnytt samt link til teknisk sammenligning av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seraph
    På 906 er det i hvert fall speaker A og B setup, hvor man kan ha dedikerte fronter til musikk (setup A) i tillegg til 5.1 surround (setup B).
    Dette trodde jeg ikke var sant. På min eldgamle Thule Space kan jeg sette eget oppsett for alle lydformatene, inklusive individuelle oppsett for alle sorroundformatene. Skulle tro dette fantes på alle moderne recievere i dag.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen må gjerne vise meg det hvis det finnes.

Både Yamaha og Pioneer har minneposisjoner som er tilgjengelig fra fjernkontrollen.

Newcomer seraph sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Nå har jeg lest bruksanvisningen og det ser ikke ut til å være noen funksjon for å lage forskjellige oppsett basert på inngang elle modus.

Det er heller ingen minneposisjoner sånn som Pioneer og Yamaha har.

Dette er en av de få ankepunktene jeg har til Onkyo receiverene.
    Sjekket nærmere i går og iflg manualen er det faktisk bare på 906 det er mulig å ha to sett med fronter. http://www.eu.onkyo.com/dl/1186874/M...906_En_web.pdf side 23

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Dette trodde jeg ikke var sant. På min eldgamle Thule Space kan jeg sette eget oppsett for alle lydformatene, inklusive individuelle oppsett for alle sorroundformatene. Skulle tro dette fantes på alle moderne recievere i dag.
    Tror ikke dette er det helt store problemet i praksis. Jeg har 876. På samme måte som man her kan sette inngangsnivået for de ulike kildene, så kan man også velge ulikt oppsett for prosessering av lyden. Man kan f.eks. sette ett surroundoppsett for DVD, og et annet for kabel/sat. Tuneren settes gjerne til "stereo". De valgte oppsettene for de ulike inngangene kan programmeres slik at receiveren alltid switcher til disse, eller man kan sette dem til "last", slik at det siste valgte formatet for den aktuelle inngangen er det receiveren switcher til. Dette er også det som er satt som default.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker du å bruke de samme innstillingene for subwoofernivå på musikk og film? Det gjør ikke jeg.

Noen ønsker også en annen innstilling på Audessey avhengig av om det er film eller musikk man hører på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg er en nybegynner som endelig har kjøpt meg anlegg. Har etter mye tenking, vurdering lytting kjøpt meg onkyo 606 som jeg i første omgang skal bruke for sterio (brukte B&W CM2) med tanke på å senere utvide til surround.

Til poenget: Jeg har Nordost Flatline MKII-kabler med en slags bananplug (fleksibel som kan skvises sammen) og jeg klarer rett og slett ikke å koble dem til. I manualen er det kun beskrevet hvordan jeg kobler til vanlige kabler som man avisolerer og stikker inn under på baksiden og skrur inn platpluggen. Ringte en kamerat som tidligere hadde disse og han hadde stukket dem inn i enden, men her er det altfor liten plass, selv ved å trykke de inn. Er det mulig å ta ut den indre delen av plastpluggen, eller er utgangen på onkio rett og slett ikke kompatibel med en sånn plugg ops: . Føler meg dum, men håper på svar.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sorte plomberingene som sitter inne i terminalene må du ta ut. Bruk en liten skrue, en skarp kniv eller annet og vipp dem ut, og vips: så tar de terminaler...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...]og vips: så tar de terminaler...
    Om ikke terminaler, så tar de i alle fall bananplugger

Fikk 876 i hus her om dagen, og de innledende inntrykkene er veldig bra. AVshop må dog endre spesifikasjonen de annonserer med, fordi 876 har ikke ringkjernetrafo (Toroidal Transformer) som de skriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At 876 ikke har ringkjernetrafo fant jeg ut ved å lese utenlandske nettsider og Onkyo sin egen spesifikasjon. Derfor venter 906 på meg som jeg henter på posten i morgen. Vet dog ikke hvor avgjørende denne forskjellen er da men.. Regner vel forsåvidt med at Kenti visste dette, men 876en var jo tross alt 4.000 billigere.

Side 3 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •