Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21
Viser resultater 401 til 414 av 414
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Hei,
    Jeg benytter audysey calibreringen på min Onkyo 876. Resultatet blir kjempebra, som oftest. Dette når jeg kjører 3 calibreringer i samme posisjon. Hvis jeg endrer posisjonen slik at det blir minimum 2 forskjellige sittesteder, da blir jeg ikke alltid like fornøyd.
    Uavhengig av det, her kommer mitt "synspunkt" eller min jakt på om Dere andre har lignende erfaringer.
    Ved bruk av autocalibrering så har jeg lagt merke til at Onkyone justerer level på hver kanal veldig lavt. Mine er nede i -11db på alle høytalere som står i front. Dette igjen forårsaker at når jeg ønsker godt med volum så må jeg skru hovedvolumet veldig høyt opp...helt opp til -6, ganske ofte. Jeg innbiller meg at dette gjør at forsterkeren må jobbe hardere...og systemet må jobbe mye mer. Dette for at det skal bli høyt, noe som er relativt, =) og for å få den råe høye film stemingen.
    Fordelingen og lyd resultatet etter autocalibreringen synes jeg blir meget bra.
    Men, når jeg går inn og justerer channel level med like store verdier på alle høytalerne, slik at de ikke står på -11 foran og ellers rundt, ja da synes jeg lyden blir feil. Klang, etterslep, delay, romfølsen osv. blir liksom ødelagt.
    Jeg trodde at dette kun var påvirket av avstand på høytalere fra lytterposisjon?
    Er det andre som har forsøkt å justere level på hver kanal etter autokalibrering og opplever at "effektene" blir påvirket? Eller skal det ikke ha noe å si og at jeg bare begynner å innbille meg saker her..=) Det ganske mulig.

Min grunntanke er at channel level kan stå på ca -3 (et valgt tall) , slik at man ikke må skru så veldig høyt opp på selve forsterkeren for å få "høy" lyd. Dette uavhengig av at det vil påvirke effekter og innstillinger som er gjort, det er bare selve volumet som blir høyere. Selvfølgelig så må man juster like mye på alle kanaler.

ØØH sier jeg, =) =) ble mye men hvis noe forstår og har erfaringer så setter jeg pris på å dele de erfaringene her. =)

Takker på forhånd.

Josh

Keep it UP!!!!
    Unnskyld at jeg sier det, men det er en del du ikke har forstått:-D

Dette har blitt nevnt flere ganger i denne og liknende tråder allerede, men for å repetere så er det en god grunn til at receiveren setter frontene dine til -11.
    Det er for at lydnivået skal ha THX referansenivå når master volum står på 0.
    Hvis du hadde hatt mindre effektive høyttalere ville det kanskje stått på +3 for eksempel.

Forsterkeren jobber ikke hardere om du må skru mastervolum opp til -6 eller +6 for den saks skyld da dette er relatert til inn signalet.

Det er ikke rart at lyden blir feil når du endrer på nivået på de forskjellige kanalene, du har jo endret kraftig på balansen i anlegget.

Du kan selvsagt endre nivået på frontene til 0, men da må du heve ALLE de andre kanalene med 11, for at forholdet kanalene i mellom skal bli likt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware oppgradering og Windows7

I denne tråden The Onkyo/Integra direct firmware updates - AVS Forum beskrives det ganske detaljert hvordan man skal gå frem for å oppgradere firmware. Jeg kjører imidlertid Windows 7 og når jeg starter opp "update.exe" så starter programmet men det er ingen kommunikasjon med min 876 over COM1 porten. Har også forsøkt å kjøre Windows XP i virtual mode (etter å ha gitt sesjonen tilgang til COM1) med samme resultat. Det endte med at jeg måtte finne frem en gammel PC med Windows XP installert. Da fungerte alt slik det skulle.

Noen som har gode tips for hvordan det er mulig å kjøre oppgraderingen fra Win7?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo 876, og har et 7.1 ( 7.2 ) oppsett i min kino. Men fant fort ut av at det ikke er mange filmene som kommer med 7.1 lyd.
    Og når jeg ser på film som har 5.1, så bruker 876en sidehøytalerne som bakhøytalere... regnet med at bakhøytalerne ( de som er monter på bakveggen altså ) skulle brukes her.

Kan man stille forsterkeren til å alltid spille 7.1 lyd eller MÅ filmen uansett være i samme format ?

Og kan jeg velge manuelt hvilkne høytalere jeg vil ha som bak-kanaler ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok at det er kun "side" ht som spiller ved 5.1.
    "side" ht skal være montert bak lytteposisjonen.

Det er ikke noe problem å kjøre simulert 7.1, Dolby PL2x fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1

Det er ikke noe problem å kjøre simulert 7.1, Dolby PL2x fungerer utmerket

Og hvordan stiller man dette inn ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trykker bare på surround knappen på fjernkontrollen, eller pilene ved siden av.
    Knapp 2 fra venstre og 4. nedenfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på Onkyo 876 og 707.

Er det noen som kan gjøre meg litt klokere? Er det stor forskjell i trøkk på disse forsterkerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ha oppdatert software på 876`n min, og da jeg ikke er noe pc-guru så overlater jeg det til andre.

Men er det noen som kan hjelpe meg med flach-programmet som jeg skal bruke, har lastet ned sw, men trenger link til programmet som jeg skal flache med.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål kanskje feil thread, men noen som har begynt å tenke på hva de skal gjøre med hdmi 1.4? har 876 selv og må si det svir om det ikke lar seg gjøre og kjøre passthrough med full hd 3d

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hook-up problem mellom onkyo 706 og ue46b6000

noen som har hørt om og kjenner til en evt fix på dette? får "modus støttes ikke" når jeg kjører signalene gjennom receiveren, og må nå kjøre bilde direkte til tv, og lyd via optisk til receiver. etter å ha googlet det litt ser jeg at andre også har problemet, men har ikke funnet en løsning på det ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt Onkyo 906 4 OHM

Hei.

Noen som vet effekten i watt når man bruker 906 på 4 ohms høyttalere (på et 5.1 oppsett med bi-ampet fronthøyttalere)??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har en TX-SR608 og Lurer på om det er noen her som veit "remote control code" for canal digital's HD tuner(den uten opptak,for parabol) ?

Har funnet kode og lagt inn for blu-ray og tv men mangler tuneren, kunne godt tenkt meg å få den inn på Onkyo fjernkontrollen, men den eineste koden eg finner er 00853 for Canal Digital,Canal Satelitte og Canal+, men den virker ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge slitt med at jeg må skru av/på recieveren (Onkyo TX-SR606) eller skifte kilde noen ganger før den detekterer HDMI-signalet fra DVD-spilleren (Oppo). Dette har blitt mer og mer trøblete, men til slutt pleier det å fungere. I dag kommer jeg aldri i mål uansett om jeg dobbeltsjekker at kablene sitter skikkelig i. Alle komponentene ble kjøpt høsten 2008 og jeg lurer på at dette sannsyneligvis kan løses med en firmware-oppdatering.

Dette er noe jeg har null erfaring med så tilgi meg om dette er noe "alle" maser om. Jeg har sett guider hvordan dette gjøres overalt, men jeg har ikke funnet ut hvor jeg får tak i siste oddatering for akkurat 606. Er dette noe man må være på hogget på i korte tidsrom fra Onkyos hjemmeside (fant ikke noe der), eller finnes det et sted der jeg til enhver tid finner siste oppdatering for denne modellen, samt en beskrivelse på hvordan jeg gjør dette.

Eller er det noen andre kjente forklaringer på problemet? Understreker at dette har vært en fast utfordring uansett hvor mange ganger jeg har koblet til/fra kabler, at det nesten alltid løser seg etter ørten forsøk og at det oftest er DVD-signalet som sliter.

Takker for den hjelpen jeg kan få!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Hvordan kan jeg oppdatere firmware på min tx-sr606?
    Fant du ut av det for et års tid siden? 8)

Side 21 av 21 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •