Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 414
    Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Hvis du mener at Transformers har dårlig lyd, da har du et alvorlig problem......:wink:
    Hei

Bi-ampet frontene før siste autokalibrering...max volum ble da -3db...sjekket da level calibration...frontene var satt til +12db.Når jeg justerte frontene ned kunne volum økes tilsvarende..ved forrige måling før biamping var frontene satt på -6db

Hvorfor skjer dette etter at jeg biampet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke god å si, men +12 er maks, så den får mest sannsynlig ikke korrigert nok, det kan hende at den burde ha kjørt den opp på + 17, hvis du skjønner hva jeg mener.
    Fjernet du bruene på høyttalere dine når du bi-ampet, og hva skjer hvis du brukobler istedenfor?

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det er ikke god å si, men +12 er maks, så den får mest sannsynlig ikke korrigert nok, det kan hende at den burde ha kjørt den opp på + 17, hvis du skjønner hva jeg mener.
    Fjernet du bruene på høyttalere dine når du bi-ampet, og hva skjer hvis du brukobler istedenfor?
    Hei
    Den står på +17 i volum og bøylene er fjernet.Har ikke prøvd brokobling.Ved brokobling kjører den vel bare 2.1 ikke 5.1 ?
    Skal koble opp NAS + Duet snart. Vil DACn i onkyoen være god nok eller bør jeg teste med en ekstern DAC ?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Hei
    Den står på +17 i volum og bøylene er fjernet.Har ikke prøvd brokobling.Ved brokobling kjører den vel bare 2.1 ikke 5.1 ?
    Skal koble opp NAS + Duet snart. Vil DACn i onkyoen være god nok eller bør jeg teste med en ekstern DAC ?
    Jeg har et problem med oppkobling av min 606 mot ps3. Det suser/brummer/støyer når volum er rundt 30, slår jeg over på cd hd-boksen min støyer det derimot ikke. Hvordan blir jeg kvitt støyen? Jeg må ha volum høyt pga videoavspilling krever høyt volum (ofte 35-50), spesielt streaming.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Har hatt samme problem. Måtte selv inn og sette maks volume til +17 db, da virket det hos meg og. =)
    Tidligere så stoppet den på -3, og det var langt ifra bra nok når man ser på filmer med , dårlig, lav lyd som feks Transformers.

Noen som har noen erfaring med hvor mye man "bør" dra volumet opp? Mener å ha hørt at man skal begynne være ganske forsiktig når man passerer odb....

Josh
    Siden dette er THX godkjente receivere representerer 0dB "THX referanse" nivået og burde være mer enn høyt nok.

Dette forutsetter selvsagt at du ikke har vært inne og justert manuelt i etterkant.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netradio på 906

Noen som har fått NetRadio til å funke? har satt inn en url manuellt til NRK P3, og det funker,men den vTuner som ligger ferdig der er det ingen lyd på. Står på siden til Onkyo at serveren kan bli full, slik at man ikke kommer inn. men det har ikke vært lyd der siden jeg prøvde i dag, så tror ikke det er derfor.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har 876 men får ikke hd master eller noen andre hd format i displayet på min ps3 slim! noen som vet???

Newcomer CISCOwned sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei har 876 men får ikke hd master eller noen andre hd format i displayet på min ps3 slim! noen som vet???
    Det vil ikke vises med en vanlig PS3, men er det en grunn til at det skal vises med PS3 Slim?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CISCOwned
    Det vil ikke vises med en vanlig PS3, men er det en grunn til at det skal vises med PS3 Slim?
    jepp slim sender bitstream!!!

Newcomer CISCOwned sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    jepp slim sender bitstream!!!
    ok!!!

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

koder NR-906

Tenkte å legge inn koder for å styre TV (Pioneer) og Tuner (Altibox) men finner ikke de i manualen til NR-906. Er kodene på et seperat ark? Noen som kan hjelpe her? Har noen prøvd å styre en Altibox?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Hvordan kan jeg oppdatere firmware på min tx-sr606?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Heldige meg og min Onkyo TX-SR806

Heldige meg som har handlet meg selv en hel haug med problemer da jeg handlet meg en Onkyo TX-SR806. Det virker som om min har problemer med å takle 1080P fra min PS3. Gråfarger får en form for snø på seg, noen svarte nyanser får blå prikker og rimelig mye støy. Kan virke som om HDMI kortet rett og slett sliter med 1080p. Jeg har prøvd å kjøre Ps3'en på 1080i hvilket resulterte i ingen problemer. Har også prøvd med en bedre HDMI kabel uten noe forandringer. Og på toppen av det hele så viser det seg at Min Altibox har "hilse" (for-norsking av engelske handshake) problemer med den og gir meg da hverken lyd eller bilde. Jeg kommer nok til å kreve pengene mine tilbake eller oppgradere med et lite mellomlegg til TX-NR807. Er det flere som har hatt problemer med 806'en på lik linje som meg?

:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Dynamic EQ og MultEQ XT på TX-SR876? Hva er det "riktige" å bruke etter jeg har kjørt autokalibrering etter 3 punkt. Kommer da opp to valg, enten next to meassure the next possition, eller finish.

Forslag?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall målepunkter har ikke noe med hva slags romkorrigering du velger å ha på i ettertid.

Kjør 3, eller helst flere målinger. Du kan ta opptil 8 på 906, og det gjelder vel 876 også.

Audessey Multi XT = Vanlig romkorreksjon. Denne kan stå på hele tiden hvis du får bedre lyd av det.

Audessey Multi XT m/ Dynamic EQ = romkorreksjon med kompensasjon for øret ditt som hører mindre bass på lavt volum. Mao, du får fetere lyd jo lavere du har det - på en måte. Det er mest riktig å bruke denne på film da du får følelsen av full dynamikk på lavt volum. Den booster dypbassen og det blir vanvittig morsomt! Jeg bruker ikke denne til vanlig.

Også har du muligheten til dynamic volume oppå der igjen. Det er dynamikk-begrensninger. Bruk det om natta, om du ikke finner ut at det blir best å kjøre direct..

Har du vanskelig rom, bruk Multi XT hele tiden, evt bruk direct/pure audio når du hører på musikk. Du kan bruke Dynamic EQ hele tiden også, smak og behag. Jeg syns det låter litt vel fett når volumet ikke er så høyt.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg endelig har fått 7.1 lurer jeg på hvilke surroundmodi folket anbefaler til både musikk og film. De fleste filmene jeg har er 5.1 og jeg har dessverre ingen DVD-A eller BD-A i 7.1. Hvilke 7.1-modi fungerer best for dere? Jeg har forøvrig en SRC-886 hvis det har noe å si.
    Takk for alle svar
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld Onkyo-folk!
    Postet dette spørsmålet i en annen tråd med lite respons så jeg prøver igjen her..

Sitter å ser litt på tilbudene som Soundgarden har og har på en måte sett meg ut ett ganske rimelig sett som jeg lurer på om noen har noen erfaring med.
    Ser de har TX-SR607 til 4K og SA1550 til 6.5K og lurer litt på hva dere mener om den komboen.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eq

Hei alle man, (og jenter)

Hva har Dere instillt Deres Equalizer på i Deres Onkyo meny? Jeg har 876.

Ser det er flere valg, dynamic heavy, Dynamic light, Dynamic Eq,Multi EQ , manual og rett og slett av.
    Noen tips og hva man kanskje bør jobbe med?
    Etter calibrering så stiller min seg på multi EQ.....

Josh

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Antall målepunkter har ikke noe med hva slags romkorrigering du velger å ha på i ettertid.

Kjør 3, eller helst flere målinger. Du kan ta opptil 8 på 906, og det gjelder vel 876 også.

Audessey Multi XT = Vanlig romkorreksjon. Denne kan stå på hele tiden hvis du får bedre lyd av det.

Audessey Multi XT m/ Dynamic EQ = romkorreksjon med kompensasjon for øret ditt som hører mindre bass på lavt volum. Mao, du får fetere lyd jo lavere du har det - på en måte. Det er mest riktig å bruke denne på film da du får følelsen av full dynamikk på lavt volum. Den booster dypbassen og det blir vanvittig morsomt! Jeg bruker ikke denne til vanlig.

Også har du muligheten til dynamic volume oppå der igjen. Det er dynamikk-begrensninger. Bruk det om natta, om du ikke finner ut at det blir best å kjøre direct..

Har du vanskelig rom, bruk Multi XT hele tiden, evt bruk direct/pure audio når du hører på musikk. Du kan bruke Dynamic EQ hele tiden også, smak og behag. Jeg syns det låter litt vel fett når volumet ikke er så høyt.

Got it. =)

Josh

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Level

Hei,
    Jeg benytter audysey calibreringen på min Onkyo 876. Resultatet blir kjempebra, som oftest. Dette når jeg kjører 3 calibreringer i samme posisjon. Hvis jeg endrer posisjonen slik at det blir minimum 2 forskjellige sittesteder, da blir jeg ikke alltid like fornøyd.
    Uavhengig av det, her kommer mitt "synspunkt" eller min jakt på om Dere andre har lignende erfaringer.
    Ved bruk av autocalibrering så har jeg lagt merke til at Onkyone justerer level på hver kanal veldig lavt. Mine er nede i -11db på alle høytalere som står i front. Dette igjen forårsaker at når jeg ønsker godt med volum så må jeg skru hovedvolumet veldig høyt opp...helt opp til -6, ganske ofte. Jeg innbiller meg at dette gjør at forsterkeren må jobbe hardere...og systemet må jobbe mye mer. Dette for at det skal bli høyt, noe som er relativt, =) og for å få den råe høye film stemingen.
    Fordelingen og lyd resultatet etter autocalibreringen synes jeg blir meget bra.
    Men, når jeg går inn og justerer channel level med like store verdier på alle høytalerne, slik at de ikke står på -11 foran og ellers rundt, ja da synes jeg lyden blir feil. Klang, etterslep, delay, romfølsen osv. blir liksom ødelagt.
    Jeg trodde at dette kun var påvirket av avstand på høytalere fra lytterposisjon?
    Er det andre som har forsøkt å justere level på hver kanal etter autokalibrering og opplever at "effektene" blir påvirket? Eller skal det ikke ha noe å si og at jeg bare begynner å innbille meg saker her..=) Det ganske mulig.

Min grunntanke er at channel level kan stå på ca -3 (et valgt tall) , slik at man ikke må skru så veldig høyt opp på selve forsterkeren for å få "høy" lyd. Dette uavhengig av at det vil påvirke effekter og innstillinger som er gjort, det er bare selve volumet som blir høyere. Selvfølgelig så må man juster like mye på alle kanaler.

ØØH sier jeg, =) =) ble mye men hvis noe forstår og har erfaringer så setter jeg pris på å dele de erfaringene her. =)

Takker på forhånd.

Josh

Keep it UP!!!!

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •