Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 414
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil si at "top of the crop" i denne serien mht pris/ytelse nå UTEN TVIL er 876en. Her får du ekte HQV-prosessering (så kan du kjøpe en rimeligere Blu-ray og fremdeles bli servert fantastiske bilder), 2x HDMI-ut og nesten like mye "forsterkervekt" som 906en (er usikker på om det er 2 eller 3 separate strømforsyninger...).

Spørsmålet er vel mer om 906 nå er verdt prisen opp fra 876. 806 derimot er kraftig nedgradert fra 805 rent forsterkermessig ser det ut til og vil derfor være seriens "svartepetter". Den vil nok uansett selge godt siden folk tror dette er en videreføring av 805...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og når det gjelder kommentaren rundt HQV vs. Farodudja DCDi på HD kan ikke disse to plattformene sammenlignes. Faroudja har, med mindre de har endret på hele DCDi-plattformen uten at jeg har fått det med meg, ikke en videoprosessor som håndterer HD, så 806en leveres altså med en SD-klar videoprosessor som også oppskalerer (noe en DVD-spiller til 299.- også klarer...). HQV derimot både deinterlacer 1080i og støyreduserer 1080P. Den har også en svært god skaleringsmotor... Det er en grunn til at HQV står i avanserte videoprosessorer som Vantage HD (da riktignok i en enda mer avansert utgave, men basert på samme chip).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

enig..

Veldig enig i dine kommentarer Lygren. Eneste som var synd var dette med manglende USB i 876. Imidlertid har jo 876 HD-radio og en ekstra HDMI ut sammenlignet med 875. To færre forskjeller da 905 hadde dette og ikke 875.

USB kan jeg visst unnvære ser det ut til da PS3 kan benyttes som mediastremer fra stasjonær pc via enten kablet eller trådløst nett hos PS3 og videre til den aktuelle receiver.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kan noen som er litt mer tekniske enn meg, si noe om hva bildekaliberingsbiten på 876 og 906 gjør? På av-nytt sto det: "It’s also one of the first receivers anywhere to employ ISF (Imaging Science Foundation) video calibration." Er det en kalibreringsmulighet pr bildeenhet tilkoblet? Dvs at man kalibrer hver kilde gjennom reciveren mot skjermen? Lurer litt på den saken der..... Synes det hørtes ut til å være en inntresant sak hvis det skulle fungere.
    Etter hva jeg har lest i manualen til 906 og på AVS-forum så er det fullt mulig å kalibrere kildene hver for seg. Det som er litt kjipt er at man ikke har noen tilgang til noen full CMS(color management system) for hver kilde, bare gråskala, gamma, farge og fargetone.
    Du kan finne manualen til 876/906 her: http://63.148.251.135/redirect_servi...906_En_web.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en koble TX-SR 606 sammen med en stereo forsterker feks nad c370 for å drive front høytalerne separat?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BunnyB
    Kan en koble TX-SR 606 sammen med en stereo forsterker feks nad c370 for å drive front høytalerne separat?
    Du må opp til Onkyo 706 for å få en slik linjeutgang dette krever. Yamaha har dette på litt rimeligere modeller relativt sett.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Etter hva jeg har lest i manualen til 906 og på AVS-forum så er det fullt mulig å kalibrere kildene hver for seg. Det som er litt kjipt er at man ikke har noen tilgang til noen full CMS(color management system) for hver kilde, bare gråskala, gamma, farge og fargetone.
    Etter å ha lest litt til i manualen ser det ut til at de har CMS tilgjengelig i Monitor out Setup, men da vil jo det man setter her gjelde for alle kildene etter hva jeg kan forstå...
    Du kan finne manualen til 876/906 her: http://63.148.251.135/redirect_servi...906_En_web.pdf
    Uansett - dette er en virkelig forbering etter mitt skjønn. Denne funksjonen er såpass flott (på papiret), at en oppgradering fra 875 til 876 nesten er i mine tanker. Men bare nesten.....

Et lite blikk fremover - dog kanskje noe off-topic. Kan vi i fremtiden få oppleve autokalibrering av skjerm?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg vil si at "top of the crop" i denne serien mht pris/ytelse nå UTEN TVIL er 876en. Her får du ekte HQV-prosessering (så kan du kjøpe en rimeligere Blu-ray og fremdeles bli servert fantastiske bilder), 2x HDMI-ut og nesten like mye "forsterkervekt" som 906en (er usikker på om det er 2 eller 3 separate strømforsyninger...).

Spørsmålet er vel mer om 906 nå er verdt prisen opp fra 876. 806 derimot er kraftig nedgradert fra 805 rent forsterkermessig ser det ut til og vil derfor være seriens "svartepetter". Den vil nok uansett selge godt siden folk tror dette er en videreføring av 805...
    Du har nok rett, men også ganske smart i grunn da i grunn 805 ble regnet som vinneren i den serien ,pris /ytelse.
    dermed vill det selge i bøtter og spann av 806 i allefall til dei endelige konklusjonene blir fra verdens presse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    CMS kunne en vel egentlig ikke forvente da, men en generell kalibreringsmulighet pr. kilde er jo helt fantastisk bra da! 876 blir definitivt den nye favoritten, nå er det INGEN tvil...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CMS kunne en vel egentlig ikke forvente da, men en generell kalibreringsmulighet pr. kilde er jo helt fantastisk bra da! 876 blir definitivt den nye favoritten, nå er det INGEN tvil...
    Og når man i tillegg har en pris i introduksjonsfasen som er under/samme nivå som 875 ble solgt for på slutten - er jeg sikker på dette blir en hit. Venter spent på de første testene :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

606 match Infinity Classia ?

Er f.eks. Infinity Classia C336 fronter (og etterhver hele pakka fra Infinity) for store for en 606 eller ?

Noen som har hørt/har kombinasjonen - eller tips ?

Classia: Frequency Response (±3dB) 40Hz – 30kHz
    35Hz – 40kHz (–6dB)
    Recommended Power Amplifier Range 10 Watts – 250 watts
    Sensitivity (2.83V @ 1m) 91dB
    Nominal Impedance 8 Ohms
    Crossover Frequency 500Hz, 2800Hz; 24dB/octave
    Low-Frequency Driver Triple 6-1/2" (165mm) CMMD®
    Midrange Driver 4" (100mm) CMMD
    High-Frequency Driver 1" (25mm) CMMD
    Dimensions
    (H x W x D) 1232mm 216mm x 267mm
    Weight 25.4kg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reon chipen som sitter i 876 og 906 har ikke støyreduksjon på HD. Da må du nok desverre opp på Realta chipen. 906 burde hatt denne chipen isteden,

...og når det gjelder kommentaren rundt HQV vs. Farodudja DCDi på HD kan ikke disse to plattformene sammenlignes. Faroudja har, med mindre de har endret på hele DCDi-plattformen uten at jeg har fått det med meg, ikke en videoprosessor som håndterer HD, så 806en leveres altså med en SD-klar videoprosessor som også oppskalerer (noe en DVD-spiller til 299.- også klarer...). HQV derimot både deinterlacer 1080i og støyreduserer 1080P. Den har også en svært god skaleringsmotor... Det er en grunn til at HQV står i avanserte videoprosessorer som Vantage HD (da riktignok i en enda mer avansert utgave, men basert på samme chip).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Er du sikker på det? HQVen som står i alle andre typer HD-avspillere har jo støyreduksjon såvidt jeg har fått med meg? Forskjellen opp til Realta er vel mer at Realtaen kan programmeres "fritt" samt har noe mer prosesseringskraft. Er du sikker på at støyreduksjon mangler?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen fordeler jeg kan se med Onkyo 906 er:

1. Større strømforsyning.

2. USB-inngang.

3. Kablet internett for streaming av lyd.

4. Bedre isolert strømforsyning. 906 har Toroidal Transformer slik som 905, mens 876 og 875 ikke har det. Har sett en del som mener at også 876 har Toroidal Transformer , men jeg tror ikke dette stemmer.

Er vel noe uklart om dette er verdt ca. 4.000 ekstra.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har i hvertfall jeg meldt meg på Power buy av 876
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det? HQVen som står i alle andre typer HD-avspillere har jo støyreduksjon såvidt jeg har fått med meg? Forskjellen opp til Realta er vel mer at Realtaen kan programmeres "fritt" samt har noe mer prosesseringskraft. Er du sikker på at støyreduksjon mangler?
    Ja desverre, Noise reduction på Reon er kun SD. Er på jakt etter noise reduction på HD, så jeg har kikket litt rundt.

Reon : Silicon Optix : Features

Realta: Silicon Optix : Features

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Reon chipen som sitter i 876 og 906 har ikke støyreduksjon på HD. Da må du nok desverre opp på Realta chipen. 906 burde hatt denne chipen isteden,

Da ville isåfall 906 havnet på en helt annen pris. Såvidt jeg vet er det vel kun Denon AVC-A1HD som har denne chipen idag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel og kjøpe 876, var innom El kjøp her jeg bor og hørte på pris og de selger den for rett under 15000. Vurderte lenge og kjøpe sony sin 5300ES men har ikke vært mulig å få tak i på flere måneder så kommer til og gå for onkyo sin 876 tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugster
    Blir vel og kjøpe 876, var innom El kjøp her jeg bor og hørte på pris og de selger den for rett under 15000. Vurderte lenge og kjøpe sony sin 5300ES men har ikke vært mulig å få tak i på flere måneder så kommer til og gå for onkyo sin 876 tror jeg.
    Hører vel egentlig hjemme i "pris og produkt jakt" men bare sånn til info:
    Elkjøp er overpriset.
    Har du ikke sett annonsen til AVshop som blinker på toppen av siden her?
    876 selges for rett under 12000.

Newcomer Mr Durden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 906 tilgjengelig for oss stakkars forbrukere enda?

Ev. når kommer den i salg?

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •