Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 414
    Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen,

Jeg benytter Klipch RF82 og har sub Klipch RW12D.
    Denne har jeg forløpig satt på 55 hz. Synes dette virker meget bra.
    Men dette vil jo igjen være veldig avhengig av hva slags system, høytalere du benytter.

Josh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyr osv. står i signaturen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Vet ikke om det er flere av dere som har hatt problemer med dette. Men jeg får ikke DTS eller Dolby Digital lydkilde på min Onkyo TX-SR876. Har sittet å fiklet en god stund nå, og filmen jeg spiller av er Apollo 13, som støtter DTS, såklart

Velger jeg DTS på selve filmen, får jeg ikke lyd i det hele tatt. Ei heller Dolby Digital. Valgene jeg kan velge mellom er alle de vanlige som Pro Logic osv. IKKE godt nok.

Alt er koplet opp via HDMI kabler.

Hadde samme problemet. Gå inn på menyen på reciveren og slå av at lyd også skal sendes vi HDMI til tv. Når jeg gjorde dette funket det som det skal. Oppdaget dette helt tilfeldig ved at jeg en dag slo av tv først mens en film fortsatt gikk og plutselig ble det en voldsom forbedring i lydbilde. Kikket på forsterkeren og endelig stod det DTS der Irriterte meg lenge over dette, men no funker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i menyen finner jeg at lyd ikke skal sendes via HDMI til TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i menyen finner jeg at lyd ikke skal sendes via HDMI til TV?
    På min er det under nr 7. Hardware setup -> 2. HDMI -> Audio TV Out (Settes til off) No har jeg en Onkyo 607 men etter det jeg forstår er menyene noen lunde de samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. Veldig bra. Ordnet seg faktisk nå. Alt funker og DD\DTS lyd er å oppdrive Hva skulle vel man gjort uten AVforum??

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si meg:
    Vil biamping av XTZ 99.36 med Onkyo 876 gi nok effekt,eller bør jeg ha en egen forsterker til å drive frontene.(hifi)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig onkyo og effektforsterker vs dyr onkyo

Jeg er i innkjøpsmodus og vil om ikke lenge sitte på et par XTZ 99.26 front og en 99.26 senter, samt et par Focal Dôme bakhøytalere. Trenger noe til å drive herligheten. Planen var å gå for en Onkyo, da dette skal være en fin match med XTZ. Mitt spørsmål er som følgende:

Hvilke fordelere ulemper har disse to alternativene (og lar de seg kombinere):

Alternativ 1:
    Onkyo TX-SR706 med Rotel RB-1070 effektforsterker for frontene (dette lar seg gjøre?)

Alternativ 2:
    Dyrere onkyo (806 og opp)

Har lest en del på forumet siste året, men er helt blank på praktisk erfaring. Så om min kombi ikke lar seg gjøre eller har noen åpenbare svakheter, rop ut... Alle bidrag/synspunkter er velkomne. Andre alternativer er selvsagt også veldig flott.

Mvh Extremil

EDIT: Endret fra 606 til 706 på alternativ 1

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    På min er det under nr 7. Hardware setup -> 2. HDMI -> Audio TV Out (Settes til off) No har jeg en Onkyo 607 men etter det jeg forstår er menyene noen lunde de samme...
    Takk Hertis hadde samme problem selv

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ 1 blir vel vanskelig...er vel ikke pre-outs på 606 (annet enn for sub)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Alternativ 1 blir vel vanskelig...er vel ikke pre-outs på 606 (annet enn for sub)...
    Okey, frykta at jeg hadde gått på en n00b-tabbe. Ser at 706 har pre-outs, så da blir jeg rett og slett nødt til å endre den opprinnelige posten.

Extremil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drev å tok Autokalibrering på receiveren i dag. Ble veldig bra til film, men følte det ble dårligere på musikk enn hva det var før.

Før jeg tok autokalibrering, hadde jeg slått av sub i forsterker, nettop fordi det var mer en nok bass, og generelt sett hørtes det mer riktig ut.

Etter denne kalibreringen ble det faktisk ganske puslete når jeg setter sub som avslått i menyen.

Noen som vet en mulighet for på et eller annet vis "resette EQ" ? Har prøvd de andre EQ-presets'ene som ligger der, men det gir liksom ingen effekt i forhold til hvordan jeg hadde det før.

Som sagt. under filmvisning osv. er det veldig bra. Da er det som det skal. Men i midt tilfelle burde det være bedre når jeg spiller musikk enn film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drev å tok Autokalibrering på receiveren i dag. Ble veldig bra til film, men følte det ble dårligere på musikk enn hva det var før.

Før jeg tok autokalibrering, hadde jeg slått av sub i forsterker, nettop fordi det var mer en nok bass, og generelt sett hørtes det mer riktig ut.

Etter denne kalibreringen ble det faktisk ganske puslete når jeg setter sub som avslått i menyen.

Noen som vet en mulighet for på et eller annet vis "resette EQ" ? Har prøvd de andre EQ-presets'ene som ligger der, men det gir liksom ingen effekt i forhold til hvordan jeg hadde det før.

Som sagt. under filmvisning osv. er det veldig bra. Da er det som det skal. Men i midt tilfelle burde det være bedre når jeg spiller musikk enn film.

Å sette på Pure Audio når du spiller musikk kan vel kanskje hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordnet seg ganske enkelt ved at jeg kjørte auto-kalibrering med avslått sub. Stilte denne inn manuelt etterpå. Nå sitter det som et skudd. Nok en gang fornøyd.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe om dette så jeg prøver og legge inn et spørsmål her.
    HAr en onkyo 876 som jeg er veldig fornøyd med. Alt har fungert supert helt fram til nå. JEg prøver og koble min xbox 360 til med component og jeg får ikke noe bilde opp. Kun blå skjerm. HVis jeg flipper bryteren på xboxens avkabel til TV og ikke HDTV får jeg bilde, men da kun i SD selvsagt.. HVa gjør jeg galt?

Doh fant feilen, onkyoen støtter ikke komponent til hdmi 1080p ser det ut som. Må kjøre 1080i.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Fant ikke noe om dette så jeg prøver og legge inn et spørsmål her.
    HAr en onkyo 876 som jeg er veldig fornøyd med. Alt har fungert supert helt fram til nå. JEg prøver og koble min xbox 360 til med component og jeg får ikke noe bilde opp. Kun blå skjerm. HVis jeg flipper bryteren på xboxens avkabel til TV og ikke HDTV får jeg bilde, men da kun i SD selvsagt.. HVa gjør jeg galt?

Doh fant feilen, onkyoen støtter ikke komponent til hdmi 1080p ser det ut som. Må kjøre 1080i.
    Hei
    Foretok nettopp romkorreksjon med audessey på min 876.Det medførte at max volum nå stopper på -3db.
    Det står i manualen at max volum kan endres ved automatisk høytalerinnstilling.....javel.....men hvordan kan jeg få justert max volum opp igjen ?

Noen som vet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Hei
    Foretok nettopp romkorreksjon med audessey på min 876.Det medførte at max volum nå stopper på -3db.
    Det står i manualen at max volum kan endres ved automatisk høytalerinnstilling.....javel.....men hvordan kan jeg få justert max volum opp igjen ?

Noen som vet ?
    kan vel stilles manuelt?

meny -> 6.miscellaneous ->1.volume setup -> maximum volume.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pølle
    kan vel stilles manuelt?

meny -> 6.miscellaneous ->1.volume setup -> maximum volume.
    D ordna seg. Gikk inn på level calibration-speaker settings-endret litt iforhold til audessey målingene. Nå er d full guffe igjen...godt.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    D ordna seg. Gikk inn på level calibration-speaker settings-endret litt iforhold til audessey målingene. Nå er d full guffe igjen...godt.

Har hatt samme problem. Måtte selv inn og sette maks volume til +17 db, da virket det hos meg og. =)
    Tidligere så stoppet den på -3, og det var langt ifra bra nok når man ser på filmer med , dårlig, lav lyd som feks Transformers.

Noen som har noen erfaring med hvor mye man "bør" dra volumet opp? Mener å ha hørt at man skal begynne være ganske forsiktig når man passerer odb....

Josh

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    når man ser på filmer med , dårlig, lav lyd som feks Transformers.
    Josh
    Hvis du mener at Transformers har dårlig lyd, da har du et alvorlig problem......:wink:

Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •