Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 414
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har en formening om hvor mye en Onkyo 606 vil klare å dra? Er vel bare å glemme å få den til å dra ting som B&W DM683 og Dali Concept 10? Er jo kun preout til sub på denne reciveren.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vincleif
    Noen som har en formening om hvor mye en Onkyo 606 vil klare å dra? Er vel bare å glemme å få den til å dra ting som B&W DM683 og Dali Concept 10? Er jo kun preout til sub på denne reciveren.
    Det ville jeg nok bare glemt. Store dyre høyttalere kan du ikke drive godt på en liten surround-receiver.

Du kan komme godt på vei ved å dele alt på 80hz, da sparer du en god del strømreserver. Men du vil komme til å merke at den blir kortpustet fort dersom den skal drive høyttallere ned i bånn ved musikk på høyt volum. Lavt til moderat volum går helt greit.

ONKYO stiller alikevel sterkt i målinger, så sammenlinet med konkurrenter sparker de godt fra seg! I tillegg til å ha et åpent og flott lydbilde!
    Bare se her:

Modellen over 606: (fant ikke 606)
    Sound & Vision Magazine - Onkyo TX-SR706 A/V receiver

Yamaha sin 863 er jo den pingla:
    Sound & Vision Magazine - Yamaha RX-V863 A/V receiver

Tar med Marantz også i samme slengen, både Marantz og Onkyo klarer å ha et glasklart lydbilde til å være surround-receiver:
    Sound & Vision Magazine - Marantz SR6003 A/V receiver

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere tester

Siden jeg akkurat kom over disse testene mens jeg leste Sound & Vision poster jeg de mest spennende her. Onkyo 875 er testet, finner ikke 876 på samme siden, men de er jo høyst sammenligningsbare. Og 876 mot Yamaha sin 3900 er jo også direkte sammenligningsbare.

Onkyo klemmer ut 1x201W - 5x141W og 7x128W
    Sound & Vision Magazine - Test Bench: Onkyo TX-SR875 A/V Receiver

Yamaha 3900 klarer bare 1x189W - 5x100W og 7x88W
    Sound & Vision Magazine - Yamaha RX-V3900 A/V receiver

Dette er jo ikke natt og dag, men det er derfor Onkyo veier mer enn Yamaha for eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Var det jeg regnet med ^^

Men et par som XTZ 99.36 burde vel gå greit? De på surround.no mente så i alle fall. Mulig de bare ville selge mer, ikke vet jeg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lettere å drive to 6,5" per høyttaler, så det er riktig at det vil fungere greit. Du får fyllt en stue med skikkelig godlyd. Ingenting vondt å si om surround.no.

MEN, vi snakker om Seas sine Excel elementer her, ikke noe billig svenskedrit. Vi snakker også dyr bånddiskant.. Så de fortjener så mye mer!

Uansett er det jo et veldig godt utgangspunkt, og da vet du jo hvor du legger pengene i neste oppgradering. Jeg har hørt 99.36 på bl.a xtz sin egen forsterker i klasse A drift, og det spilte dritbra!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har en 606 som jeg kjøpte før jul og ettersom jeg har forstått har denne ikke pre-out. Vil det si at jeg ikke kan koble til effektforsterker eller rørforsterker hvis ønskelig?:?

Og hvis jeg f.eks. skulle gå til innkjøp av en rørforsterker, er mitt eneste alternativ da å bytte ut 606´en til en reciever med pre-out?

Mvh Stian

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demobrukt 876 hos avshop

EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=stianpian]Hei har en 606 som jeg kjøpte før jul og ettersom jeg har forstått har denne ikke pre-out. Vil det si at jeg ikke kan koble til effektforsterker eller rørforsterker hvis ønskelig?:?

Og hvis jeg f.eks. skulle gå til innkjøp av en rørforsterker, er mitt eneste alternativ da å bytte ut 606´en til en reciever med pre-out?

Det stemmer, du må opp ett hakk ifra 606 for å få pre-out.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 906 sluttet å spille på frontene

Guttungen og en kompis satt og spilte Guitar Hero (Xbox360) når frontene plutselig sluttet å spille. Jeg var bortreist og når han ringte meg på telefonen så bad jeg ham om å slå av alt og slå det på igjen, men samme greia at det kun var sub`ene som spilte.

Prøvde veldig kjapt når jeg kom hjem i kveld og det er lyd i alle kanalene utenom front kanalene. Kikket gjennom innstillingene, sjekket kablene og prøvde bla. med test tone, stereo/surround, osv. men helt dødt. Ingen antydning til lyd fra front høytalerne (klipsch RF 83).

Noen som har en anelse om hva det kan være før jeg går amok her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo`n din stått stillt inn på 6 ohm høyttalere, RF-83 dropper godt i impedans.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har stått til 6 ohm. Hvis Klipschene har droppet i ohm, mener du at jeg bør endre på innstillingen eller at utgangene har røket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte at utgangstransistorene hadde takket for seg...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg vel kunne koble om front til f.eks center kanal og få lyd siden center fremdeles fungerer. Er kanskje ikke samme ohm, men om jeg ikke belaster nevneverdig skal det vel gå greit å sjekke uten å blåse den utgangen også.

Ampen skal vel dekke inn fra 4 ohm til 16 ohm så jeg har litt problemer med å se at utgangene skal være røket på det lave volumet som vi pleier å spille på med ungene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #%¤/%/"#&#"&/!"&/#"!"!""!!!!!!

Switchet ene front over til center utgangen og da spilte den, så det nok dessverre slik at utgangene er gåen...

Jeg skjønner ikke at det er mulig. Splitter ny receiver som maks har spilt i 60-70 timer og splitter nye RF 83, veldig gode høytaler kabler og på et volum man kan prate ved siden uten å bli hes. Skjønner ikke at høytalerne kan droppe så mye i OHM at utgangene på receiver skal ryke.

Onkyo og Klipsch har en bra match og alle kan vel ikke kjøre effektforsterker? Har trålet alle forum uten å se at noen andre har hatt dette problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbakemelding fra en ekspert her om at hvis 2 av kanalene var ødelagte ville hovedsikringen også ryke i 98% av tilfellene og mente at det heller måtte være en innstilling som har trigget feilen.

Noen som har forslag til hvilke innstillinger det evt. kan dreie seg om?

Har sjekket hardware input/output assignation, kjørt test toner, osv. alle kanalene er i drift utenom front høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får testtonen igjennom på left og right, så bør du nok levere den inn til service.
    Det kan jo hende at det er en felles sikring på utgangene, left og right.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *puh* Fant ut av det...

Etter mye søking i menyene oppdaget jeg at det stod "Speaker B" over høytaler oppsettet og jeg begynte å lete etter muligheter for å endre dette da jeg ikke kunne huske å ha satt opp noe som het det. Fant ingenting i menyene, men på en multi task knapp på fjern kontrollen, var det en knapp for switching mellom speaker A og Speaker B, og her har ungene tydeligvis kommet borti knappen og switchet til B oppsettet, så da er alt i orden og hvilepulsen er ikke lengre borte enn at det er fortsatt håp for far...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er flere av dere som har hatt problemer med dette. Men jeg får ikke DTS eller Dolby Digital lydkilde på min Onkyo TX-SR876. Har sittet å fiklet en god stund nå, og filmen jeg spiller av er Apollo 13, som støtter DTS, såklart

Velger jeg DTS på selve filmen, får jeg ikke lyd i det hele tatt. Ei heller Dolby Digital. Valgene jeg kan velge mellom er alle de vanlige som Pro Logic osv. IKKE godt nok.

Alt er koplet opp via HDMI kabler.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikita
    Vet ikke om det er flere av dere som har hatt problemer med dette. Men jeg får ikke DTS eller Dolby Digital lydkilde på min Onkyo TX-SR876. Har sittet å fiklet en god stund nå, og filmen jeg spiller av er Apollo 13, som støtter DTS, såklart

Velger jeg DTS på selve filmen, får jeg ikke lyd i det hele tatt. Ei heller Dolby Digital. Valgene jeg kan velge mellom er alle de vanlige som Pro Logic osv. IKKE godt nok.

Alt er koplet opp via HDMI kabler.
    Hva bruker du som kilde?

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 905, som Malmin har skiftet linjetrinn til dac/DSP på. For å si det sånn,.. Blir ikke ny onkyo før de har en som evt heter 999 eller noe sånt.En vanvittig forbedring av alle parametre! Rom, ektehet, bass, diskant uten "kanter, dybde, luft, ja hele greia. I Pure Audio skal man nok ha en rimelig grei DAc for å holde følge nå.. 905 blir. I hvertfall foreløpig.

-Y

Side 17 av 21 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •