Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 414
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det mulighet for og legge inn hex koder selv på harmony??

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på Harmony One, i alle fall.

Du må kontakte support, men etter det jeg skjønner så er det slik at så fort en kode er lagt til av dem, så er den tilgjengelig for alle brukere.

Det sørger for at alle brukere får tilgang til alt nytt, hvis de ønsker.

Litt gi og ta :-)

Uansett, fikk en mail fra support om at de skulle ha lagt til kodene jeg ønsket nå, så jeg får teste en oppdatering i kveld.

(Jeg lurer på om en kan bruke en Marantz RC eller annen programmerbar fjernkontroll som tar i mot hex-kodene, taste inn kodene der, og så kjøre Learn IR på Harmony-kontrolleren, som en workaround.)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren og, klarte ikke å vente.

Jepp, de har lagt til alle Audyssey-knappene (MultEQ/DynamicEQ/DynamicVolume) og de ser ut til å fungere utmerket på 906'n. Bra support, egentlig! (Sendte de en mail i går natt, så dette var ganske raskt levert.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe greier, dette må testes ut i kveld :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sp, angående instillinger av signal gjennom: BD/HTPC- Onkyo876 - Epson TW-2000

Hei!
    Lurer litt på hvordan jeg skal sette signal behandlingen for å bilde kalibrering/optimering når alle nevnte komponenter har "gode bilde prosessorer"

Både BD35, onkyoen og pj har jo CMS. Skal noe settes til ubehandlet? (hvis tilfellet, så hvordan?)
    Hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg noe hjelp her.
    Har prøvd meg frem med mye forskjellig men kommer aldri i mål. Bruker DVE som kaliberings kilde. Eye-Display blir kjøpt på litt seinere tidspunkt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Kjempe greier, dette må testes ut i kveld :-D
    Hvis det ikke er tilgjengelig for deg, så send meg en PM og jeg kan gi deg emailadressen min som brukes på kontoen hos Logitech. Så burde det være en smal sak å få det kopiert over.

Evt jeg kan jo laste opp excelarket her også, vet ikke om det er greit for avforum? Er jo fra Onkyo USA, så det burde vel være greit.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Du må kontakte support, men etter det jeg skjønner så er det slik at så fort en kode er lagt til av dem, så er den tilgjengelig for alle brukere.

Det sørger for at alle brukere får tilgang til alt nytt, hvis de ønsker.
    Hvordan finner en ut at en har fått de siste oppdateringene til Onkyo 906 til Harmony 1000. Har vært inne på programmet, men jeg finner ikke valg av romkorreksjonene der?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Hvordan finner en ut at en har fått de siste oppdateringene til Onkyo 906 til Harmony 1000. Har vært inne på programmet, men jeg finner ikke valg av romkorreksjonene der?
    Hei,

hmm det kan være at jeg har misforstått noe vedr Harmony, jeg fikk inntrykk av at alle nye kommandoer ble delt mellom brukerne. Mulig at de først gjør dette når det har vært nok påtrykk fra brukere?

Hos meg dukket disse opp etter at jeg hadde oppdatert fjernkontrollen, og da som "Learned commands."

Jeg anbefaler en mail til support (bruke supportsaken i programmet, eller supportskjemaet på web, da får du med all relevant informasjon). Jeg ga de den første kolonnen med hex-koder fra Excel-arket som er linket tidligere, og det var nok. Man trenger altså ikke sende de pronto-koder eller lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye kommandoer for onkyo fjernkontroller

Hei kan du sende meg det exel arket? og hvilken mail adresse du bruker?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

i zip-arkivet ligger to excel-filer, en med IR-koder for forsterkere og en for spillere fra Onkyo.

Jeg sitter på Mac, så eventuelle virus som måtte være i Excel-ark går meg hus forbi, så vennligst sjekk. Så er det i det minste nevnt.

Filen er fra følgende posting på avsforum.com :

Onkyo PR-SC886P Pre/Pro Official thread - Page 17 - AVS Forum

Den første kolonnen er de som Logitechs support vil være interessert i. Tviler vel på at det nytter å sende de hele excelarket og be om å få det mappet opp, men føler noen kallet, så kjør på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Brummund (og andre som har kastet seg på diskusjonene omkring Harmony): Det finnes faktisk en egen tråd med diskusjoner omkring alt som har med Logitech's programmerbare fjernkontroller. Du finner den her http://avforum.no/forum/av-gadgets/

Foreslår at du/dere flytter denne diskusjonen dit :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som å klage på støy i en tråd med mer støy! ;-)

Hvis jeg legger godviljen til, så klarer jeg å se at et par svar på spørsmål om Harmony kan være offtopic, men hvis noen mener at IR-koder som gir deg muligheter du ikke får med vanlig fjernkontroll på Onkyo (og som det er helt sinnsykt at ikke er mulig å nå via standard fjernkontroll, og videre når disse kodene er universelle for alle programmerbare fjernkontrollere) for xx6-serien er offtopic, da klarer jeg ikke helt å følge med.

Men det blir jo offtopic å diskutere i denne tråden, så case closed for min del. :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOHNJAMES
    Hei!
    Lurer litt på hvordan jeg skal sette signal behandlingen for å bilde kalibrering/optimering når alle nevnte komponenter har "gode bilde prosessorer"

Både BD35, onkyoen og pj har jo CMS. Skal noe settes til ubehandlet? (hvis tilfellet, så hvordan?)
    Hadde satt stor pris på om noen kunne gitt meg noe hjelp her.
    Har prøvd meg frem med mye forskjellig men kommer aldri i mål. Bruker DVE som kaliberings kilde. Eye-Display blir kjøpt på litt seinere tidspunkt.
    Et godt spørsmål, men er det slik at du bare bruker 1 kilde? I så fall ville jeg ha valgt den enheten med flest muligheter for kalibrering, og unngått å fikle på flere enheter.

Har man flere enheter som man ønsker å kalibrere for, så er jo receiveren et godt sted å starte, med mindre din projektor kan programmeres til flere modus, som kan byttes om på. (I en makro på en fjernkontroll, f.eks.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er som å klage på støy i en tråd med mer støy! ;-)

Hvis jeg legger godviljen til, så klarer jeg å se at et par svar på spørsmål om Harmony kan være offtopic, men hvis noen mener at IR-koder som gir deg muligheter du ikke får med vanlig fjernkontroll på Onkyo (og som det er helt sinnsykt at ikke er mulig å nå via standard fjernkontroll, og videre når disse kodene er universelle for alle programmerbare fjernkontrollere) for xx6-serien er offtopic, da klarer jeg ikke helt å følge med.

Men det blir jo offtopic å diskutere i denne tråden, så case closed for min del. :-)
    Brummund, ikke min hensikt å tråkke noen på tærne, beklager så mye hvis du føler at jeg har gjort det. Personlig så setter jeg faktisk veldig stor pris på det du har funnet ut omkring dette med kodene for Harmony :-D

Hensikten min med å henlede til "Gadget"-tråden var for at kanskje enda flere kunne få glede av dine oppdagelser - også de som måtte ha annet type utstyr enn Onkyo, og som kanskje også kan finne nye måter å programmere for disse på. (og for ikke å glemme den utmerkete servicen som Logitech har vist - skader ikke at også andre enn oss Onkyo eiere får kunnskap om)

Venner igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar

Et godt spørsmål, men er det slik at du bare bruker 1 kilde? I så fall ville jeg ha valgt den enheten med flest muligheter for kalibrering, og unngått å fikle på flere enheter.

Har man flere enheter som man ønsker å kalibrere for, så er jo receiveren et godt sted å starte, med mindre din projektor kan programmeres til flere modus, som kan byttes om på. (I en makro på en fjernkontroll, f.eks.)

Hei.
    Takk for at du tok deg tid til å besvare spørsmålet mitt. Jeg bruker i hovedsak 1 kilde. Hvertfall kun 1 kilde som jeg trenger å kalibrere.

Skal prøve ut dette og melde tilbake hva jeg synes om resultatet. Da kan du lese det om det er av intresse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Brummund, ikke min hensikt å tråkke noen på tærne, beklager så mye hvis du føler at jeg har gjort det. Personlig så setter jeg faktisk veldig stor pris på det du har funnet ut omkring dette med kodene for Harmony :-D

Hensikten min med å henlede til "Gadget"-tråden var for at kanskje enda flere kunne få glede av dine oppdagelser - også de som måtte ha annet type utstyr enn Onkyo, og som kanskje også kan finne nye måter å programmere for disse på. (og for ikke å glemme den utmerkete servicen som Logitech har vist - skader ikke at også andre enn oss Onkyo eiere får kunnskap om)

Venner igjen?
    Når det gjelder koder for Onkyo, så greier jeg ikke se at andre enn Onkyo eiere har noe behov for denne info`n

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler en mail til support (bruke supportsaken i programmet, eller supportskjemaet på web, da får du med all relevant informasjon). Jeg ga de den første kolonnen med hex-koder fra Excel-arket som er linket tidligere, og det var nok. Man trenger altså ikke sende de pronto-koder eller lignende.
    Takker for svar. Skal plukke ut de kodene jeg trenger fra excel arket og sende til support (først og fremst Audessey kodene) og se hva som skjer.

Jeg opdaterte fjernkontrollen før forrige posten min, men jeg fant ingenting som var nytt der.

Newcomer Bjellesauen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så at mono.no er Norsk importør/forhandler av Onkyo ?
    På heimesia til Onkyo Europe - <b>Press Release - New entry/midrange level receivers and Dolby Pro Logic IIz<br /></b>
    så finnes det ikke en norsk dealer (sverige er nærmeste)

Fordi av dere som er på utkikk til å kjøpe ny onkyo receiver, så er dei nye modellane spennande. (sjekk ut linken over)

With the debut of the new TX-SR607 and TX-SR577 receivers Onkyo scores the distinction of becoming the world’s first manufacturer to launch 7.2-channel home cinema receivers featuring the all-new Dolby Pro-Logic IIz mode. Designed to take home cinema sound to new heights (literally!) DPL IIz introduces a vertical aspect to the sound field through the addition of left and right-channel front height speakers.

PS: dei er vel lei av at yamaha vinner de fleste kringlyd testane med sitt 7.1 system (precense)

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo !

Jeg har litt problemer med en 606, den gir støy på sub utgangen, det variere litt på hvilken sub jeg bruker men er der mer eller mindre konstant.

Etter litt feilsøking fant jeg ut at støyen blir borte når alt av HDMI kontakter blir tatt bort, kobler jeg til en kilde eller TV kommer støyen.

Er det noen som har vært ute for dette ?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man setter bildesignalet (fra en BD spiller f.eks) inn til Onkyo receiver som "Passthrough" (eller hva Onkyo nå kaller det), vil den da sende ut hele bildesignalet komplett med BTB og WTW?

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •