Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 414
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jivac
    Byttet fra Onkyo 605 til 606, nå så er det en svak konstant susing/ulyd i anlegget, som øker/minker med volumet.
    Når anlegget står på, men ikke spiller av noe så suser det, men forsvinner når jeg mute'r.
    Kan vel kalles en høyfrekvent pipelyd, for jeg kan ikke høre den på det laveste, men det gjør kona.
    Noen som har dette problemet eller vært borti det, eventelt kan guide meg inn på en løsning?

Snakker vi hvit støy her. Altså støy over alle frekvenser, eller er lyden noe mer spesifikk?
    Lest meg kraftig opp på tilsvarende(?) problem på avsforum (omtales der som buzz/hiss).
    Nå sier ikke jeg at det er det du har, men etter at jeg fikk 606 i hus, tilkoblet HDMI, utførte Audessey rom-kal så er det en ulyd (spesielt i front) som er veldig merkbar fra 45-79 lydvolum.
    Spesielt merkbar på dolby materiale, men også om jeg velger PCM ut fra spillerene.
    Velger jeg Pure Audio/Direct så er den borte.
    Dersom jeg slår av audessey og sier jeg har sub (noe jeg ikke har) så er den nesten ikke hørbar. Men, det skal ikke være sånn...

Dersom ingen kilder er på, og jeg bare øker lyden til max er det er "vanlig" susing fra høytalere (dette er vel til dels normalt), så fort jeg kjører overnevnte så er det en mye mer fremtredende støy.
    Ut ifra avsforum så kan dette skyldes at HDMI bilde "smitter" over i analoge delene. Også flere som har målt "støyen" og den har et tyngdepunkt rundt 340Hz med harmoniske utover.

Jeg skal iallefall få prøvd et annet eksemplar av 606, om ikke det går så går den tilbake til butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skaffet meg en 906 og bruker den mest på xbox 360 med hdmi.
    Men burde ikke alle 5-6 ikonene for høyttalere lyse opp siden det kjøres dolby digital 5.1 ut fra xboxen?? Har ikke tatt noe audessy oppsett enda. Er det en viss type innstilling den burde stå på?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo_fever
    Jeg har skaffet meg en 906 og bruker den mest på xbox 360 med hdmi.
    Men burde ikke alle 5-6 ikonene for høyttalere lyse opp siden det kjøres dolby digital 5.1 ut fra xboxen?? Har ikke tatt noe audessy oppsett enda. Er det en viss type innstilling den burde stå på?
    Audessey har vel ingenting med audio-codec'ene å gjøre. Trodde det var rom-korreksjon (og nivåjustering).
    Kjører selv en 606 hvor jeg har utført Audessey. Ved avspilling av lyd så kan man velge hva en vil bruke av DSP innstilling uavhengig av Audessey eller ikke.

Trykker du på display knappen så vil vel displayet ditt si hva du har av input-signal (Dolby Digital 2.0, 5.1 osv)
    Lurer på om jeg ikke leste et sted at i visse tilfeller/spill så vil man kun få ut 2.0 lyd fra en Xbox.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Turbo hvis du velger DIRECT. så får du bitstream fra xboxen. Hos meg så funker det strålende med xbox og hdmi til 876.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Snakker vi hvit støy her. Altså støy over alle frekvenser, eller er lyden noe mer spesifikk?
    Lest meg kraftig opp på tilsvarende(?) problem på avsforum (omtales der som buzz/hiss).
    Nå sier ikke jeg at det er det du har, men etter at jeg fikk 606 i hus, tilkoblet HDMI, utførte Audessey rom-kal så er det en ulyd (spesielt i front) som er veldig merkbar fra 45-79 lydvolum.
    Spesielt merkbar på dolby materiale, men også om jeg velger PCM ut fra spillerene.
    Velger jeg Pure Audio/Direct så er den borte.
    Dersom jeg slår av audessey og sier jeg har sub (noe jeg ikke har) så er den nesten ikke hørbar. Men, det skal ikke være sånn...

Dersom ingen kilder er på, og jeg bare øker lyden til max er det er "vanlig" susing fra høytalere (dette er vel til dels normalt), så fort jeg kjører overnevnte så er det en mye mer fremtredende støy.
    Ut ifra avsforum så kan dette skyldes at HDMI bilde "smitter" over i analoge delene. Også flere som har målt "støyen" og den har et tyngdepunkt rundt 340Hz med harmoniske utover.

Jeg skal iallefall få prøvd et annet eksemplar av 606, om ikke det går så går den tilbake til butikken.

Det er vel det som kalles hvit støy vil jeg anta.
    Din utredelse om støyen er identisk med min, så ja vi har samme problem.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jivac
    Det er vel det som kalles hvit støy vil jeg anta.
    Din utredelse om støyen er identisk med min, så ja vi har samme problem.
    Har funnet problemet i mitt oppsett. Burde vel ha postet det her også.
    Jeg har en VP50Pro i mitt oppsett, som er koblet opp før Onkyo'n.
    BD-spiller/andre kilder->VP50->Onkyo->Projektor.

Ved en ren tilfeldighet så skrudde jeg av VP50 og støyen forsvant. Kun hvit støy igjen på max volum. Så etter endel testing så har jeg om ikke annet isolert synderen.
    (merk at det fortsatt kan være en sak mellom Onkyo og VP50, så jeg frikjenner ingen av de).

Løsningen på mitt problem var å koblet Onkyo'n før VP50 (BD-spiller->Onkyo->VP50->Projektor) slik at HD-lyd dekodes. Bilde sendes videre til VP50 for prosessering og til PJ.
    Andre kilder går fortsatt direkte til VP50, bilde går til PJ, mens lyd sendes til Onkyo via Coax.
    Dette fungerer tilfredstillende ettersom de andre kildene ikke sender HD-lyd.

Eneste ekstra er at nå må jeg switche på Onkyo avhengig av kilde som skal brukes. Men, det fikser en Harmony greit.

VP50 bruker et switched powersupply, så det kan være noe der som smitter over på HDMI signalet og som ikke filtreres godt nok i VP50 eller Onkyo.
    Har forresten satt Mono på saken (importør av begge, så får vi se om de gjør noe testing på det)

Så det kan godt tenkes at du også har et tilsvarende problem?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel det du skrev på avsforum og det tenker jeg.
    Oppsettet mitt inneholder ingen VP.
    Har PCH(HDMI), Xbox360(Component), Altibox(HDMI), deretter 606 --> Skjerm(HDMI).

Har ikke klart å isolere støyen ved å "fjerne" neon av de andre kildene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Turbo hvis du velger DIRECT. så får du bitstream fra xboxen. Hos meg så funker det strålende med xbox og hdmi til 876.
    På onsdag når jeg startet opp så begynnte den å bytte mellom hvilket signal den fikk. Til slutt endte den på dolby digital og alle høytaler ikoner var oplste.
    Men med en gang noe for for spill starter så er det bare to. Går over i dolby 2.0 ved spill med hdmi kanskje. Tenkte å teste via optisk, men ikke gidda enda.

Cognito: Får du noe god lyd av å kjøre direct da. Blir bare stereo hos meg.
    Trykker jeg på displayet komer det op jeg har pcm 48khz
    Kjører på med dolby pro logic II music jeg. Og med audessey på. Er jo så mye tekknisk for tiden att mann føller jo ikke etter lengere...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen 36bit Deep Color til KURO 9.gen

Hei,

Har tx-sr706. 9. gen Kuro'en min sier den kun får 30bit signal fra ps3 gjennom avr'en. Satt til RGB "FULL", Super White "ON". Setter jeg ps3 direkte til tv'en får jeg 36bit. Står i specs'en at receiveren støtter 36 bit deep color. Har forøvrig skrudd OSD "Immediate Display" av. Støtter den ikke BTB WTW?
    MVH

Se forøvrig egen tråd: http://avforum.no/forum/receivere-fo...r-min-ps3.html

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg sitter litt med fingeren på avtrekkeren vedr. TX-NR906. Typisk konkurrent i samme sjikt er vel f.eks. Pioneer SC-LX81.

Det som forsåvidt virker attraktivt med Onkyoen er dette med bildejusteringene man kan gjøre på forsterkeren. Jeg tenker da på at jeg har 1 HDMI-kabel til TV'n, og da kabeltv, BD osv koblet til forsterkeren. Tanken er da at jeg jeg kan gjøre en "hovedkalibrering" av TV'n og så justere hver enkelt kilde i Onkyoen etterpå. Da slipper jeg å fikle med TV-en når jeg bytter bildekilder.

Er jeg helt på jordet her? :-)

(Utstyr forøvrig er Samsung PS63A76 TV, Samsung BD-P1500, Xbox 360 og forhåpentligvis snart en HD-dekoder fra Canal Digital, med Klipsch RF/RC/RS-35.)

Hovedmotivasjonen for en oppgradering er å kunne benytte de nye HD-lydformatene og få HDMI-svitsjing i receiveren. Min gamle forsterker er en Marantz SR-7001, som jeg forøvrig er godt fornøyd med lydmessig, men den begynner å dra på årene.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

906 anbefales

Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Hei,

jeg sitter litt med fingeren på avtrekkeren vedr. TX-NR906. Typisk konkurrent i samme sjikt er vel f.eks. Pioneer SC-LX81.

Det som forsåvidt virker attraktivt med Onkyoen er dette med bildejusteringene man kan gjøre på forsterkeren. Jeg tenker da på at jeg har 1 HDMI-kabel til TV'n, og da kabeltv, BD osv koblet til forsterkeren. Tanken er da at jeg jeg kan gjøre en "hovedkalibrering" av TV'n og så justere hver enkelt kilde i Onkyoen etterpå. Da slipper jeg å fikle med TV-en når jeg bytter bildekilder.

(Utstyr forøvrig er Samsung PS63A76 TV, Samsung BD-P1500, Xbox 360 og forhåpentligvis snart en HD-dekoder fra Canal Digital, med Klipsch RF/RC/RS-35.)

Hovedmotivasjonen for en oppgradering er å kunne benytte de nye HD-lydformatene og få HDMI-svitsjing i receiveren. Min gamle forsterker er en Marantz SR-7001, som jeg forøvrig er godt fornøyd med lydmessig, men den begynner å dra på årene.
    Hei! Jeg tror ikke du er helt på jordet ang kalibrering for hver kilde. Men jeg har ikke prøvd det.

Deinterlacing og oppskalering fungerer iallefall strålende, og bildene blir sylskarpe og flotte og se på. Det er kult å se forskjellen i bilde når jeg velger om Onkyoen eller tv`n (Sony 52w4500) gjør jobben. Når tv`n gjør jobben blir bildene bra, men når Onkyoen gjør det ser alt ut som man ser på hd-kanal.
    Det forutsetter at bildene fra dekoderen er nogenlunde fra før av, om du ser på "al jaza" kanal med veldig lav bitrate så tryller den ikke, men bedre blir det.

Jeg er ikke veldig kjent med Marantz sin lyd, men jeg har fått inntrykk av at det spiller veldig oppløst og fint. Da tror jeg du vil bli fornøyd med Onkyo. Jeg testet opp mot Yamaha 1900 og den låt ikke bra nok hos meg. Ikke Pioneer 51 heller. Men prisen er jo en annen..
    906 låter fantastisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å planlegger ny stuekino.

Jeg skal ha et 5.2 system med XTZ komponenter. 99.26 front, 99.25 center, 93 WTM bak og 99 12WS subber.

Det jeg lurer på er om en Onkyo TX-SR806 er sterk nok til å drive dette? Får frontene nok power med bi-amping?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Jeg er ikke veldig kjent med Marantz sin lyd, men jeg har fått inntrykk av at det spiller veldig oppløst og fint. Da tror jeg du vil bli fornøyd med Onkyo. Jeg testet opp mot Yamaha 1900 og den låt ikke bra nok hos meg. Ikke Pioneer 51 heller. Men prisen er jo en annen..
    906 låter fantastisk!
    Hei og takk for svar!

Hvordan synes dere romkalibreringen fungerer på Onkyoen? Jeg skal ha det i stuen, og jeg det er selvsagt ikke optimale forhold der. (1 fronthøyttaler har sidevegg, den andre ikke, vanskelig å plassere subwoofer osv.)

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

Hvordan synes dere romkalibreringen fungerer på Onkyoen? Jeg skal ha det i stuen, og jeg det er selvsagt ikke optimale forhold der. (1 fronthøyttaler har sidevegg, den andre ikke, vanskelig å plassere subwoofer osv.)
    Kan svare for meg iallefall,

Plassering i stua mi er så og si optimalt da, for forrige receiver hadde ikke romkorreksjon så jeg ble nødt til å eksperimentere med plassering av både høyttalere og sub til jeg følte det satt. Forskjellen er ikke så stor når jeg veksler romkorreksjon på og av, men forskjell er det. Lyden blir litt roligere, og basstoner blir litt tydligere i flere frekvenser.
    Audyssey MultEQ

Støreste forskjellen er om man i tillegg velger Dynamic EQ som kompanserer før ørets minkende følsomhet for lave frekvenser når volumet senkes. Da skrus det som er i dypet opp, og det blir et enormt skyv i bassen. Lyden blir også mye fyldigere. Det passer ikke å bruke dynamic EQ hele tiden for å si det sånn.
    Men da kan du om du har problemer med rommet velge å kun bruke romkorreksjon.
    Audyssey Dynamic EQ

Nå når jeg har målt hele sofaen i 8 posisjoner, så lages det et "virtuellt rom" i sofaen hvor lyden er perfekt. Samboeren syntes det var så rart å sette seg i sofaen for lyden ble så anderledes enn når man sto midt i stua. Og det var positivt ment. Bassen blir tilnærmet jevn i alle setene i sofaen.

Jeg tror du vil bli fornøyd etter å ha kjørt alle målepunkter, for Audyssey har virkelig fått til noe bra. Følg måleskissen i denne tråden:
    "Official" Audyssey thread. - Page 191 - AVS Forum

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei, det er du ikke og en ganske så deilig funksjon.
    Nå er det vel ikke all verdens problemer med HDMI kilder, men eldre analoge kilder syntes jeg var fæle på "bildestørrelse".
    Har en VP50Pro som gjør akkurat dette og er meget fornøyd med den nevnte funksjonen.
    Har da "kalibrert" VP mot PJ, for deretter å "kalibrere" de aktuelle input mot VP etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter jeg har kjørt lyd kalebreringen på min 906 så lagrer ikke nivåe på høytalerene seg. Når jeg justerer manuellt på dem. Er det fordi dette er lagret ilag med kalibreringen? Selv om den er skrudd av justerer den seg tilbake... Muli å fixe ette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg går og sikler på en ny receiver til "hjemmekino"-anlegget mitt. (Hermetegn fordi jeg ikke har investert mye tid i oppsett av høyttalere etc., jeg har kun en senter-høyttaler og to på siden. Har bakhøyttalere men ikke noe praktisk sted å sette de.

Uansett, har nå en Onkyo TX-SV414 PRO (tror jeg det er) som er 12-14 år og har vært veldig fornøyd med denne, men den begynner å bli mangelfull når det gjelder innganger og lyd-standarder (Dolby Pro Logic var vel flott den gangen). Jeg er mer teknofil enn audiofil, så det viktigeste for meg er at den støtter mange standarder for lyd, og har mer enn nok innganger. Ser for meg at jeg skal kople på følgende:

-HD Tuner (HDMI)
    -PC (HDMI eller SPDIF )
    -Wii (??)
    -Squeezebox (RCA)
    -Evnt. BlueRay spiller

Hadde vært veldig glad om jeg slipper å bytte kabler og slik når jeg skal switche mellom disse (slik jeg må nå).

Spørsmålet er da om en TX-SR606 er midt i blinken eller om det er andre jeg burde ha sett på?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo_fever
    Etter jeg har kjørt lyd kalebreringen på min 906 så lagrer ikke nivåe på høytalerene seg. Når jeg justerer manuellt på dem. Er det fordi dette er lagret ilag med kalibreringen? Selv om den er skrudd av justerer den seg tilbake... Muli å fixe ette?
    Jeg forsto ikke spørsmålet ditt helt.. Les grundig igjennom bruksanvisningen så får du oversikt over forsterkeren din.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapateria
    Hei, jeg går og sikler på en ny receiver til "hjemmekino"-anlegget mitt. (Hermetegn fordi jeg ikke har investert mye tid i oppsett av høyttalere etc., jeg har kun en senter-høyttaler og to på siden. Har bakhøyttalere men ikke noe praktisk sted å sette de.

Uansett, har nå en Onkyo TX-SV414 PRO (tror jeg det er) som er 12-14 år og har vært veldig fornøyd med denne, men den begynner å bli mangelfull når det gjelder innganger og lyd-standarder (Dolby Pro Logic var vel flott den gangen). Jeg er mer teknofil enn audiofil, så det viktigeste for meg er at den støtter mange standarder for lyd, og har mer enn nok innganger. Ser for meg at jeg skal kople på følgende:

-HD Tuner (HDMI)
    -PC (HDMI eller SPDIF )
    -Wii (??)
    -Squeezebox (RCA)
    -Evnt. BlueRay spiller

Hadde vært veldig glad om jeg slipper å bytte kabler og slik når jeg skal switche mellom disse (slik jeg må nå).

Spørsmålet er da om en TX-SR606 er midt i blinken eller om det er andre jeg burde ha sett på?
    Med TX-SR606 begynner det. Da får du støtte for hd-lyd og den har 4 HDMI innganger. Problemet jeg ser om du velger denne er at du er låst mtp effekt fordi du ikke har pre-out til effektforsterker. Om du ikke har planer å koble på store krevende høyttalere i framtiden vil denne fungere ypperlig.

Dolby pro logic er gammelt nå med dolby pro logic 2 får du stereo i bakkanalene. Fungerer fint når man ser på tv og det er i stereo.

Bakhøyttalerne dine kan du henge øverst i hvert hjørne bak, gjerne vinklet ned mot midten.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal forhåpentligvis beistet (906) hentes i dag!

*Strengt blikk på hentebua til netshop*

Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •