Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 414
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    ser at 876 har samme hqv reon vx-brikke for 1080p oppskalering og prsessering og ISF på audessey kallibrering slik som tx-nr906 har. Er dette noe som burde veie litt for å gå for 876?
    Det kommer jo ann på skjermen du skal bruke da. Hvis den ikke har veldig god oppskalering osv er dte klart en fordel at 876 har det.
    Skal du bruke feks en pioneer plasma vil den uansett gi deg et bedre resultat enn recieveren når tven står for oppskalering.

Men i utgangspunktet gir 876 mer på bildesiden enn 875\805.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Det kommer jo ann på skjermen du skal bruke da. Hvis den ikke har veldig god oppskalering osv er dte klart en fordel at 876 har det.
    Skal du bruke feks en pioneer plasma vil den uansett gi deg et bedre resultat enn recieveren når tven står for oppskalering.

Men i utgangspunktet gir 876 mer på bildesiden enn 875\805.
    Jeg skal bruke den på min hitachi tx-200 som får være god nok en stund framover, og med det bildet den leverer på bluray og noen av de beste dvd-innspillingene leverer den et bra bilde for pengeverdien

Men kunne jeg få hjelp fra reciveren til å forbedre bildet er det jo ett + selfølgelig... Heller mot 876 nå men pga "cash" vil jeg følge med på bruktmarkedet framover og så får jeg se hva som dukker opp før jeg eventuelt har pengene til en ny 876 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

806

Jeg fikk min 806 i går- Satt den opp mot mine RF 52 i stua. Kjørte bla Piano man Elton John på Blueray med DTS HD Master. Helt utrolig bra og rå lyd. Jeg bare elsker denne reciveren. Har hørte mye rart om at den er for lett og dårlig strømforsyning osv. Men den spiller fletta av den gamle HK reciveren min og den veide nok til at jeg synes den var tung. Virker veldig bra og jeg gleder meg til å se film i kveld.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppsett av center

Jeg kjørte automatisk oppsett for høytalere med audyssey på min Onkyo 606.
    Den satt selvfølgelig begge frontene til Full-Range, men også centeren?

Noen erfaring med dette? Bør jeg justere opp frekvensen til 80-120Hz?
    jeg ser i datablad at de skal spille fra 40Hz.
    "frequency range: 40-25.000 Hz"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om TX-NR906 tar bilde\lyd inn\ut via hdmi?
    Tenkte på å bruke den på hdmi fra xbox, så en hdmi til tv..
    Vil det fungere med den?? For min nad t765 takkler bare bilde. Så da må det byttest :-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det mulig å se korrigeringene Audyssey har gjort på den grafiske eqen? Er ikke helt enig i det som skjer oppe i toppen på min 886 etter Audyssey har jobbet litt, og vil gjerne gjøre noen små justeringer. Synes det er veldig merkelig at jeg ikke har funnet hvordan det gjøres. Noen som vet om dette er mulig på 886 eventuelt om det er mulig på tilsvarende receivere?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo_fever
    Jeg lurer på om TX-NR906 tar bilde\lyd inn\ut via hdmi?
    Tenkte på å bruke den på hdmi fra xbox, så en hdmi til tv..
    Vil det fungere med den?? For min nad t765 takkler bare bilde. Så da må det byttest :-D
    Det gjør den, og du kan endre navn på inngangen slik at Xbox kan hete Xbox i displayet på Onkyo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man velger default kilde når skrur av og på forsterkeren. Har en 876 som spretter til game/tv (hos meg kalt htpc) hver gang BD spilleren kobler ut og inn ila oppstarten. Virker som når hdmi forbindelsen blir brutt spretter den til game/tv. Kan alltids bytte om bak, men hadde vært greit å fått til uten. Har Pio 51 BD spiller. Trodde det var last valid helt til man valgte annen kilde via fjernkontroll.

Mvh
    Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulyd/susing med Onkyo 606

Byttet fra Onkyo 605 til 606, nå så er det en svak konstant susing/ulyd i anlegget, som øker/minker med volumet.
    Når anlegget står på, men ikke spiller av noe så suser det, men forsvinner når jeg mute'r.
    Kan vel kalles en høyfrekvent pipelyd, for jeg kan ikke høre den på det laveste, men det gjør kona.
    Noen som har dette problemet eller vært borti det, eventelt kan guide meg inn på en løsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun på en av høytalerene?

Er det på alle høytalerene?

Er det kun på en inngang? (dvd, cd, phono, dekoder osv,)
    Er det kun på analoge kabler eller også på digitale kabler?

Er det på alle inngangene?

Prøv evt å sepparere strømledning, signalkabler og høytalerkabler og se om det hjelper. Skal de krysse hverandre skal de helst gjøre det på tvers i 90 graders vinkel.. Ikke la alt ligge i en floke..

Kan det kanksje være Jordingsfeil?

Forstyrrelser i signalkabler med for dårlig skjerming?

Prøv å lytt og finn ut av de første spørsmålene, så kan du finne ut av hvor problemet ligger...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har stereo på så er det kun i frontene, om jeg har alle høytalerne på kommer det fra alle. Så det kommer ut i fra alle høytalerne så lenge de er "på"?
    Muter jeg så er det ingen lyd.

Det kommer fra flere av kildene, HDMI, coax, component, samt fra flere modes som DVD, SAT, Game, TV, CD, og flere komponenter som dekoder, media center, Xbox360.

Det som er, er at jeg byttet kun fra 605 til 606 uten å strekke nye kabler eller flytte på noe av betydning. Tok alle kablene ut av 605'en, satte 606'en på plass og satte i alle kablene i følge samme opplegg som med 605.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen fasitt på dette, men ville først prøvd å bytte strømkabel til en kabel som er skikkelig skjermet og jordet.

Hvis ikke det hjelper vil jeg tro at det er jordingen i forsterker eller i selve strømnettet fra stikkkontakten det er noe galt med...

Ville hvertfall prøvd ny strømkabel først, etter det muligens levert receiver til reklamasjon hvis den er ny...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det kan høres ut som en typisk strøm eller jordingsfeil altså?
    Skal ta å undersøke strømkabelen litt og se om jeg kan prøve en annen kabel.

Litt på siden kanskje, men kan det brukes en helt vanlig strømkabel enn det som følger med receiverne, så lenge et er 220v kabler og de har identiske kontakter?:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jivac
    Så det kan høres ut som en typisk strøm eller jordingsfeil altså?
    Skal ta å undersøke strømkabelen litt og se om jeg kan prøve en annen kabel.

Litt på siden kanskje, men kan det brukes en helt vanlig strømkabel enn det som følger med receiverne, så lenge et er 220v kabler og de har identiske kontakter?:-?
    Bare en liten kommentar: Jeg har en 876. Strømkabelen som følger med enheten er påmontert jordstøpsel, men jord er ikke ført inn i receiveren (apparatpluggen har kun de to strømførende lederne - ingen kontakt for jord).
    Vet ikke om det samme gjelder for 606, men.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den type støy som blir breskrevet synes jeg høres ut som typisk jordingsstøy. En type summing i høytalerene som alltid er der ved avspilling av alle kilder...

Hvordan receiver osv er bygd opp vet jeg lite om, så om det er jordingen inni selve receiver eller om det kun er ledningen det er noe galt med, aner jeg ikke.

Mitt råd her som sagt å prøve deg frem. Prøv å flytt litt på de forskjellige kablene osv. Men det skal kun være strømkabelen som har innvirkning på lydsignalet i alle høytalere og alle kilder. Det er nemmelig den som kan avgi elektromagnetisk støy hvis den ikke er skjermet..

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en 606 for tiden. Er ikke avhengig av 1080p oppskalering da jeg har en VP50pro. Vil bare ha HD-lyd via HDMI.

Men, leser at 606 ikke "støtter" 192KHz på DTS HD-master lyden. "Støtter" var kanskje feil ord, iom at den dekoder det, men prosesseringen skjer på 96KHz.
    Har det noe for seg egentlig?
    Hvor vanlig er DTS HD-Ma i 192KHz? Snakker vi kun stereo-innspillinger eller gjelder det film også (som er min primære bruk)

Ser liksom ikke behovet for å legge på 2-3k til for å få prosessering i 192KHz (og samtidig få oppskalering til 1080p) ved å gå for f.eks 706, dersom det ikke er noe hørbar forskjell.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xante
    Bare en liten kommentar: Jeg har en 876. Strømkabelen som følger med enheten er påmontert jordstøpsel, men jord er ikke ført inn i receiveren (apparatpluggen har kun de to strømførende lederne - ingen kontakt for jord).
    Vet ikke om det samme gjelder for 606, men.....
    Xante, har du funnet ut om det går an å se Audysseys korrigeringer på den grafiske eqen på din 876? Jeg får ikke se korrigeringene på min 886.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tips til innstillinger for PS3 og Onkyo 606?

jeg kjører PCM fra PS3 og bruker multichannel på onkyo, fungerer fint.
    Pure Audio er skikkelig dårlig, hvorfor? Det var meget bra når jeg testet i butikk!
    Bør jeg velge bitstream og kjøre audyssey om igjen??

Har valgt bort 7.1 fra ps3, da jeg kun kjører 5.0 system.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på ps3 får du ikke kjørt ordentlig bitstream fra HDMI. Så behold innstillingene dine og la den receiveren stå i standard innstilling slik at det står "multich" i display. Er nok slik du får så god lyd som mulig fra ps3.

Pure audio gir deg det som blir levert. Ps3 har ingen god dac, og du vil derfor ikke få god lyd i Pure Audio modus. Fra en god cd spiller er derimot pure audio en nødvendighet..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    på ps3 får du ikke kjørt ordentlig bitstream fra HDMI. Så behold innstillingene dine og la den receiveren stå i standard innstilling slik at det står "multich" i display. Er nok slik du får så god lyd som mulig fra ps3.

Pure audio gir deg det som blir levert. Ps3 har ingen god dac, og du vil derfor ikke få god lyd i Pure Audio modus. Fra en god cd spiller er derimot pure audio en nødvendighet..
    Takk!
    Er egentlig veldig fornøyd, så skjønner ikke hvorfor jeg vil forandre noe heller 8)

Side 11 av 21 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •