Offisiell tråd for Onkyos nye **6 serie (bl.a. TX-SR606, TX-SR876 og TX-NR906) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 414
    Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan har du koblet det?

HåkonL:

Du bruker jo HDMI mellom ps3 og forsterker, og det er riktig at ps3 dekoder lyden og sender den som multichannel PCM. Den analoge multichannel inngangen brukes kun når du overfører hd-lyd fra analog multichannel utgang på en bluray spiller med sånne utganger, om du ikke har hdmi på forsterker.

Forsterkeren kan tukle med hd-lyden den får digitalt, men ikke analogt. (edit: tror jeg, da må det iallefall en ad-da konvertering til)

Om du overfører 5.1 hd-lyd kan forsterkeren putte lyden i 7.1 ved hjelp av dsp programmer. Det er vel pro logic II som er mest brukt.

Og om du overfører 7.1 hd-lyd og kun har 5.1 oppsett mikser forsterker bak-kanalene til det du har av bakhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

806/876 bare drit!?

først kjøpte jeg en 806 og fikk problemer m kalibrering på venstre bak høyt så byttet jeg i 876 og fikk sammme problem,er lei av å kopple på og av disse beista nå,noen som vet noe?en kammerat har 876 og m samme problem.
    Trond

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    HåkonL:

Du bruker jo HDMI mellom ps3 og forsterker, og det er riktig at ps3 dekoder lyden og sender den som multichannel PCM. Den analoge multichannel inngangen brukes kun når du overfører hd-lyd fra analog multichannel utgang på en bluray spiller med sånne utganger, om du ikke har hdmi på forsterker.

Forsterkeren kan tukle med hd-lyden den får digitalt, men ikke analogt. (edit: tror jeg, da må det iallefall en ad-da konvertering til)

Om du overfører 5.1 hd-lyd kan forsterkeren putte lyden i 7.1 ved hjelp av dsp programmer. Det er vel pro logic II som er mest brukt.

Og om du overfører 7.1 hd-lyd og kun har 5.1 oppsett mikser forsterker bak-kanalene til det du har av bakhøyttalere.
    Jeg har ikke koblet noe enda, men det er bare noen uker unna! Nytt hus, og nye muligheter!
    Jeg mener ikke å bruke noen analog multichannel, nei.
    Men vil bruken av DSP-programmer for å få 5.1 HD-lyd til 7.1 ødelegge HD-lyden? Blir det noe komprimering eller noe annet som forringer lydkvaliteten? Eller mikser forsterkeren signalet til de to bakhøyttalerne til alle fire med samme bitrate som den får inn?
    Er det noen med kombinasjonen PS3 og 606 og 7.1 som har testet, evt kan teste?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres rart at dere 2 skal ha fått 3 receivere med samme problem... vil nok tro problemet sitter et annet sted.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sone 2 trigger for effektforsterker mm.

Til alle som har effektforsterker og ønsker å styre den med Sone2 trigger på Onkyo uten å miste muligheten for "Pure Audio".

Jeg og en kollega har satt sammen en liten krets som gjør fjernstyring av effektforsterker og eventuelle kjølevifter til en lek.

Sjekk tråden:

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...r-styring.html

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt
    Du får begynne å produsere og selge slike til oss som ikke er elektronikere

I den tråden nevner du også en 12v adapter som alternativ...

Noen tips på hvor man får tak i sånne?

Edit: Fant en slik ganske fort. Clas Ohlson osv.
    Hadde faktisk en liggende, tenkte bare ikke på at den hadde plugg til å drive effekt forsterkeren. Den tilkoblet en Fjernstyrt stikkkontakt løste det problemet.
    Har blitt litt lei av å vippe over bryteren på effekttrinnet hver gang jeg skal nyte musikk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurt

Om etterspørselen blir større så er det muligheter for det Det skal nok etses opp eget printkort senere så det blir litt smoothere.

Fjernstyrt stikkontakt på adapter er jo like genialt det. Bare at du da må ha egen fjernkontroll til den, og ikke minst treffe den med fjernkontrollen.
    Men du har kanskje programmert inn ir-koden fra fjernstyringa på onkyo fjernkontrollen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede fjernstyring av lysene her i stuen...

Så kjøpte bare en kontakt til og koblet til 12v triggeren.

Siden den fjernstyringen av lys går på RF var det bare å gjemme alt sammen under stereobenken og det er ingen problem å aktivere av eller på.

I tillegg fikk jeg ingen ekstra fjernkontroll da jeg bruker samme kontroll til 12v trigger som den jeg bruker for å skru lys av og på

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kult

Det er alltid morro med lure løsninger!

Så til de som har Onkyo og irriterer seg over sone2 problematikken; Her har dere altså 2 lure løsninger på problemet!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden er inne for å oppgradere reciver fra min Nad t753. Har blitt nysjerrig på Onkyo og har vært i den lokale hifibutikken og forhørt meg litt og fikk ett ok tilbud på tx-sr806.
    Ser iforhold til tx-sr805 og tx-sr875 og kanskje tx-nr905 så har jeg inntrykk av at disse er kraftigere på effektsiden men ER Tx-sr806 bedre på elektronik siden med tanke på video oppskalering og på proceseringen på lydsiden.

Spørsmålet er da lønner det seg å gå for en ny sr806 med tanke på utviklingen på bilde/lyd siden og få det nysete der eller gå for ett godt bruktkjøp på de andre nevnte modellene for å få mere kraft for pengene?

Skal brukes til å drive mine dali concept8 i front og resten av oppsettet men de krever ikke allverden av kraft!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg leste at 806 var en del dårligere enn 805 når det gjelder lyd også. Ikke bare kraft.
    Ville helt klart satset på 876 hvis du har råd til det...
    Hvis ikke er nok bruktkjøp av en 805, 875 eller 905 ikke så dumt..

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville dere gått for 876 framfor 905, eventuelt begrunnelse? Ny 876 kontra brukt 905 er ganske like prismessig....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel litt OFF TOPIC her nå men jeg har et spm!

Er onkyo 606 tilstrekkelig til å drive Klipsch RF52 hjemmekinopakka???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    ville dere gått for 876 framfor 905, eventuelt begrunnelse? Ny 876 kontra brukt 905 er ganske like prismessig....
    Er du ute etter rå lyd til film eller ren og fin lyd til musikk?

876 har mer dynamikk og litt råere lyd, og passer derfor bedre til film.
    905 har renere og penere lyd som gjengir musikk på en bedre måte, men den er ikke like rå på film.
    876 har for øvri 2 HDMI ut hvis du har bruk for det, så den kan både sende signaler til PJ og tv.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Er du ute etter rå lyd til film eller ren og fin lyd til musikk?

876 har mer dynamikk og litt råere lyd, og passer derfor bedre til film.
    905 har renere og penere lyd som gjengir musikk på en bedre måte, men den er ikke like rå på film.
    876 har for øvri 2 HDMI ut hvis du har bruk for det, så den kan både sende signaler til PJ og tv.
    For meg er det film som er viktigst

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det film som er viktigst
    Tråkker inn i et ormbol og muligens i feil tråd. Eier selv Onkyo. Er film viktigere enn musikk - velger du ikke Onkyo. Er begge deler like viktig - velger du Onkyo.

Noen spurte tidligere i tråden her hvordan jeg gjennomført målingene med romkorreksjonen. Har prøvd litt og denne fungerer best for meg. Er kun benyttet min sitteplass i stua, men kan sikkert strekke den ut til å benytte flere plasser. Slik gjorde jeg:

--6---------7--
    2----1+8----3
    ---4-------5---

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tråkker inn i et ormbol og muligens i feil tråd. Eier selv Onkyo. Er film viktigere enn musikk - velger du ikke Onkyo. Er begge deler like viktig - velger du Onkyo.
    Misforstå meg rett, film er viktig da det er det kinoen min blir brukt mest til. Men om jeg kan få en reciver som gir meg en god stereolyd samtidig er det ett stort pluss. Jeg har lest mye yamaha som kommer fram her på forumet som surround kongen og denne er en klar kandidat. Men så begynte jeg å lese tester og tråder om onkyo og jeg syntes inntrykket av erfaringer og resultater virker lovende.

Det jeg mente med at "For meg er det film som er viktigst" så kom den inn på ett eventuelt valg mellom onkyo recivere og ikke mellom onkyo og yamaha!

Beklager litt offtopic i tråden, muligens8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser mest på film ville jeg nok prøvd å få tak i en 875, 805 eller 876.

Du må bare bestemme deg for hvor mye penger du skal bruke...

Ny 875 koster som sagt 9k. Ny 876 ligger vel på 12-13k..

Brukt bør du finne en 875 eller 805 uten alt for mye problem hvis du leter litt... Finn.no har sikkert noe liggende ute..

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Hvis du ser mest på film ville jeg nok prøvd å få tak i en 875, 805 eller 876.

Du må bare bestemme deg for hvor mye penger du skal bruke...

Ny 875 koster som sagt 9k. Ny 876 ligger vel på 12-13k..

Brukt bør du finne en 875 eller 805 uten alt for mye problem hvis du leter litt... Finn.no har sikkert noe liggende ute..
    ser at 876 har samme hqv reon vx-brikke for 1080p oppskalering og prsessering og ISF på audessey kallibrering slik som tx-nr906 har. Er dette noe som burde veie litt for å gå for 876?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at 876 har samme hqv reon vx-brikke for 1080p oppskalering og prsessering og ISF på audessey kallibrering slik som tx-nr906 har. Er dette noe som burde veie litt for å gå for 876?
    Helt klart!

Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •