220V til 110V....igjen :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

220V til 110V....igjen :-)

Etter å ha byttet ut min gamle Sony STRDB830 med en brukt Yamaha RXV657 før sommerferien blusset min HIFI interesse opp igjen.

For å få oppsettet mitt slik jeg vil ha det må jeg opp på feks Yamaha 3800 eller Onkyo 905......prismessig er det MYE å hente på egenimport som flere her skriver.

Ser mange tråder her som omhandler kjøp "over there" og behov for å komme ned på 110V, men det jeg ikke klarer å finne er om noen faktisk benytter dette.

Spørsmålet er altså er det noen her på forumet som har erfaring med å drive tunge systemer (les max effekt på over 500W) via 220V til 110V transformere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja.. Litt erfaring, til nå..

Har en erfaring hittil, og det er på en Klipsch RS-10 aktiv sub.
    Denne har en 1000W omformer som driver den, og det fungerer som en drøm.
    Får også en 1500W omformer i dag, som jeg skal teste på en Denon 3808 reciever. Så kan komme tilbake når jeg har fått testet dette.
    Step Down Transformer,Step Down Voltage Converter,Step Down Voltage Transformer,Step Down Voltage Converter Suppliers,Step Down Transformer Exporters
    Her kjøpte jeg de fra. Også brukte jeg JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions. til å frakte over med.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haffa
    Har en erfaring hittil, og det er på en Klipsch RS-10 aktiv sub.
    Denne har en 1000W omformer som driver den, og det fungerer som en drøm.
    Får også en 1500W omformer i dag, som jeg skal teste på en Denon 3808 reciever. Så kan komme tilbake når jeg har fått testet dette.
    Step Down Transformer,Step Down Voltage Converter,Step Down Voltage Transformer,Step Down Voltage Converter Suppliers,Step Down Transformer Exporters
    Her kjøpte jeg de fra. Også brukte jeg JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions. til å frakte over med.
    Glimrende!
    Gleder meg til å høre hvordan det gikk......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det funka bra.

Dette funka yeppelig. Fikk bekrefta at det var preout på den forrige reciveren som hadde ryki og. Løp og kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!
    Stemmer størrelsen på transformatorene....
    Weight: 22 lbs -->ca 10 kg
    Dimensions(LxBxH): 8" X 9" X 7"--> ca 20x23x18 cm

Og ikke minst bråker den......sikkert ikke mer enn 360 min, men greit å vite uansett

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndArne
    Og ikke minst bråker den......sikkert ikke mer enn 360 min, men greit å vite uansett
    Du må regne med at den bråker... Fordelaktige priser på 875 her hjemme om dagen også. Mye slit og pes med import. Dessuten er det vanskelig ved feil på den. Feks vil ikke Mono's service partnere ta i en sideimportert Onkyo.

Kjøp her hjemme - slipp alt maset ved feil, fw oppgradering osv.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er veldig mye av dagens elektronikk utstyrt med switchede (puls/bredde modulerte) strømforsyninger. Disse har i dag, så godt som alltid, universell inngang. Dvs at de kan drives av typisk 85-264VAC på inngangen og det er ikke behov for trafo. Men dette må selvfølgelig verifiseres i hvert enkelt tilfelle.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du må regne med at den bråker... Fordelaktige priser på 875 her hjemme om dagen også. Mye slit og pes med import. Dessuten er det vanskelig ved feil på den. Feks vil ikke Mono's service partnere ta i en sideimportert Onkyo.

Kjøp her hjemme - slipp alt maset ved feil, fw oppgradering osv.
    Ser at du skriver "Du må regne med at den bråker....", skriver du dette fordi du har erfaring med dette eller bare fordi du mener at det må være slik....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Klarer ikke å finne noe om fysisk størrelse.....har du dette, evt gidder du å ta frem tommestokken din....Kona er litt bekymret for å ha en slik boks stående i et hjørne. Det hadde følgelig vært gull å kunne sette den under sofaen
    Oppdatering: fant infoen under Q&A på siden hans
    "22.5 x 17 x 9cm,and the weight is around 4kg"
    Burde funke greit under sofaen

Regner med at du benytter denne til å kjøre din 663 med??

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også god erfaring med forskjellige 220v>110v transformatorer. Bruker selv en 1500VA 220V>110V E-kjerne trafo som er så og si helt stillegående (må legge øret helt intill for å høre trafostøy). Har imiddlertid vært borte i slike traforer som lager en del lyd fra seg også (litt avhengig av hva slags utstyr som er tilkobblet) så det er vel ingen fasit her.

Når det gjelder til bruk på audio effekt forsterkere, er det kanskje litt lurt å merke seg at overgangen fra den interne 110V trafoen som er tilpasset og dimensjonert for 110v@60Hz , vil man kunne (hvis man skal være litt pirkete) med en slik 220v>110v transformatorer kjørt på norsk 220V@50Hz få en liten effekts reduksjon.

Når det kommer til stykket vil vel en typisk forterker med en likeretter bro og kondensator bank i trømforsyningen får en liten redusert effekt av denne 60>50Hz overgangen også så.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndArne
    Klarer ikke å finne noe om fysisk størrelse.....har du dette, evt gidder du å ta frem tommestokken din....Kona er litt bekymret for å ha en slik boks stående i et hjørne. Det hadde følgelig vært gull å kunne sette den under sofaen
    Oppdatering: fant infoen under Q&A på siden hans
    "22.5 x 17 x 9cm,and the weight is around 4kg"
    Burde funke greit under sofaen

Regner med at du benytter denne til å kjøre din 663 med??
    Det stemmer. Nå har jeg bare fronthøyttalere og sub da, det funker flott ihvertfall. Trafoen lager ingen lyd og merker ingen varme eller noe slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Det stemmer. Nå har jeg bare fronthøyttalere og sub da, det funker flott ihvertfall. Trafoen lager ingen lyd og merker ingen varme eller noe slikt.
    Glimrende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •