Ny Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Ny Forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Forsterker

Hei

Skal ha ny forsterker igjenSå trenger litt hjelp til å finne noe som passer for meg.Skal ha noe som gir bra lyd og må ha de nyeste dekoderne.Hdmi er et must...Bruker to effekt forsterkere på frontene mine så trenger ikke masse power,kjører klipsch rf82 som fronter.

Pris opp mot 8000kr

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta kontakt med X3MHC her på forumet via PM, så får du gode priser på Yamaha. Kjøpte nylig en RX-V1800 for en femhundrelapp over det du har satt som grense. RX-V863 vil du få for en noe rimeligere pris.

Kan anbefale handel gjennom han, men vet han har ferie nå, men han er innom her innimellom.

Er veldig godt fornøyd med Yamaha, hadde Onkyo før denne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett på disse to.Synes de så veldig spennende ut,synes pioneer sin ser best ut.Noen som har anbefaling av en disse???

DENON AVR-3808

Pioneer VSX-LX70

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RF-82 som fronthøyttalere på en Yamaha RX-V1800 og dette spiller rett og slett herlig Jeg leste opp og ned på forumet her, samt var på lytterunde før jeg bestemte meg for høyttalere og forsterker. Fikk ikke hørt RF-82 på Yamaha, men på Marantz som ikke er så ulik i klangen. Etter det jeg har lest her inne (merk lest, har ikke hørt selv) er ikke Pioneer eller Denon en god match til Klipsch. Men her er det jo mye smak og behag også. Jeg ville fått lånt med meg utstyr hjem og testet selv var jeg deg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne:

Denne koster ikke altfor og fikk veldig bra omtale på hjemmekino.no

Onkyo TX-SR805 surroundreceiver med HD lyd og HDMI 1.3a

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de tre merkene jeg kikket på var Onkyo, Pioneer og Yamaha. Valgte Yamahaen fordi Yamaha har fått veldig god omtale i det siste, og at jeg fikke en veldig god pris på den.

Tidligere ville jeg nok også vurdert Denon, men de har fått litt pepper for lyden i det siste, i tillegg til at man må opp i relativt store modeller for å få "nok" HDMI innganger.

Jeg er iallefall strålende fornøyd med Yamahaen, og ikke minst med den servicen som X3MHC oppviste. Bruker den sammen med høyttalere i Image serien fra PSB, 7PT, 2B og 9C, samt en SVS PC-20-39+ subwoofer.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    de tre merkene jeg kikket på var Onkyo, Pioneer og Yamaha. Valgte Yamahaen fordi Yamaha har fått veldig god omtale i det siste, og at jeg fikke en veldig god pris på den.

Tidligere ville jeg nok også vurdert Denon, men de har fått litt pepper for lyden i det siste, i tillegg til at man må opp i relativt store modeller for å få "nok" HDMI innganger.

Jeg er iallefall strålende fornøyd med Yamahaen, og ikke minst med den servicen som X3MHC oppviste. Bruker den sammen med høyttalere i Image serien fra PSB, 7PT, 2B og 9C, samt en SVS PC-20-39+ subwoofer.

Det blir nok onkyo for min del tror jeg.Den fikk bedre omtale hos hjemmekino.no enn yamaha 3800

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Har nå sett på disse to.Synes de så veldig spennende ut,synes pioneer sin ser best ut.Noen som har anbefaling av en disse???

DENON AVR-3808

Pioneer VSX-LX70
    Hei

Har selv 3808 og er meget fornøyd med den (er vel litt over ditt budsjett sålenge du ikkje kjøper brukt?).
    Kan desverre ikkje så masse om pioneer.
    Men andre du kan se på er som sagt over yamaha sine, dem har fått mye skryt i fagblad osv.. Ellers kan jo onkyo være eit alternativ vist du ikkje skremmes av designet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok onkyo for min del tror jeg.Den fikk bedre omtale hos hjemmekino.no enn yamaha 3800
    805 regner jeg med? Tror nok ikke at du blir skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    805 regner jeg med? Tror nok ikke at du blir skuffet.

Ja det ble den.Håper det blir en god kombo med mine Klipsch RF 82

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hei

Har selv 3808 og er meget fornøyd med den (er vel litt over ditt budsjett sålenge du ikkje kjøper brukt?).
    Kan desverre ikkje så masse om pioneer.
    Men andre du kan se på er som sagt over yamaha sine, dem har fått mye skryt i fagblad osv.. Ellers kan jo onkyo være eit alternativ vist du ikkje skremmes av designet.
    Så litt på den til denon også men har hatt denon tidligere og likte den faktisk ikke.Var jo selvfølgelig en billigere modell.Valget falt på onkyo 805,virket som en god forsterker til prisen jeg fant på den.Den er vel på plass i stua om to dager regner jeg med.Mangler bare å få bestlit meg svs pb 13 ultra nå

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på den til denon også men har hatt denon tidligere og likte den faktisk ikke.Var jo selvfølgelig en billigere modell.Valget falt på onkyo 805,virket som en god forsterker til prisen jeg fant på den.Den er vel på plass i stua om to dager regner jeg med.Mangler bare å få bestlit meg svs pb 13 ultra nå
    Ja du blir nok fornøyd, spesielt med ein pb 13 ultra . Er enig at denon har ein "spesiel lyd" kommer an på om du liker den eller ikkje, men eg bruker den berre til film så det har ikkje store betydningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du blir nok fornøyd, spesielt med ein pb 13 ultra . Er enig at denon har ein "spesiel lyd" kommer an på om du liker den eller ikkje, men eg bruker den berre til film så det har ikkje store betydningen.

Ja er en litt spesiel lyd,jeg likte den ikke.Spiller mest musikk.Gleder meg til å få pb 13 ultra i stua,den eneste som ikke gleder seg er dama:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er en litt spesiel lyd,jeg likte den ikke.Spiller mest musikk.Gleder meg til å få pb 13 ultra i stua,den eneste som ikke gleder seg er dama:-D
    Hehe ja, hadde fått blank nei vist eg hadde tatt noe slikt inn i stua.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, hadde fått blank nei vist eg hadde tatt noe slikt inn i stua.. :P
    Hehe må bare lure henne med en tur til kreta så ordner det seg

Er det jeg har gjort

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok også valgt onkyo til klipsch.. Yamaha og marantz blir litt vel skarpe i toppen (les: nøytrale forsterkere).
    klipsch trenger en forsterker med litt mørkere klang, og da er onkyo en kjempematch...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunvald
    ville nok også valgt onkyo til klipsch.. Yamaha og marantz blir litt vel skarpe i toppen (les: nøytrale forsterkere).
    klipsch trenger en forsterker med litt mørkere klang, og da er onkyo en kjempematch...

Åja det var da bra:-D Tok bare en sjangs på at de gikk bra sammen,har tidligere kjørt de med h\k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •