hvorfor går receiveren min i protect??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvorfor går receiveren min i protect??

har en denon1708avr, etter at jeg har spilt i 5 min slår den seg av.. noen som har noen ideer om hvorfor??:-?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet Kan prøve å hjelpe litt.

Er den unormalt varm? Tenker først på ventilasjon, men om du spiller veldig høyt de fem minuttene kan det også virke inn.

Har du sjekket at det ikke stikker ut tråder fra høyttalerkabler som lager kortslutning? Dette kan skje slik at den går i protect.

Du kan ha feil på en høyttaler som oppstår først etter en liten stund, pga varmeutvikling, slik at den gjør slik at Denonen slår seg av.

Forslag fra meg er å koble fra alle høyttalere bak på receiveren, slå på og se om den da går i protect. Hvis ikke koble til en og en høyttaler for å se hvilken som evt. lager trøbbel. Sørg da for at det ikke stikker ut tråder som kan kortslutte når du kobler til igjen.

Om den går i protect uten høyttalere koblet til, så ville jeg prøvd samme taktikk med alle signalkilder frakoblet, for å se om det kan være en av dem som forårsaker det.

Disse forslagene forutsetter at du bruker den ved normale lydnivåer og at det er grei ventilasjon, hvis ikke må det ordnes først.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Beklager at jeg låner tråden litt, men har samme problem. Har en Nad 317 som oppfører seg likedan. Den går over i standby mode etter 5 - 10 min. Og slår seg selv på etter 2-3 minutter.

Er likedan med eller uten høyttalere.

Mvh

Ole Bach

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags høyttalere har du koblet på forsterkeren? Spiller du/dere høyt, har det skjedd tidligere?
    Ellers er det jo varmt i været, så god lufting rundt forsterkeren er et must.

Ellers ville jeg gjordt som jakv foreslår for å finne feilkilden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har vært sånn en stund. Skjer kun en gang etter å slått på forsterkerne. Etterpå kan jeg spille i timesvis uten at noe skjer.
    Er brokoblet sammen med en 214.

Mvh

Ole Bach

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •