Enligthened Audio Designs Encore - Seriell kommunikasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Frogner, Sørum
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enligthened Audio Designs Encore - Seriell kommunikasjon

Jeg har i mange år ikke lenger hatt tilgang til å gjøre noe mer avansert enn å velge kanal og gjøre auto-setup på min EAD Encore på grunn av at fjernkontrollen døde.

En gang for et tiår siden skrev jeg et program på PC for å styre denne enheten via seriekabel (RS-232), og det funka jo, men det gjorde ikke mer enn å velge lydkilde, sette volum, slå av displayet og litt annet smått.

Nå tenkte jeg at det er på tide å skrive et nytt program. Denne enheten er fortsatt såpass god at den spiller fletta av det meste der ute, det er en "no compromise" forforsterker - du trenger ikke være flau for at det er en hjemmekinodings, den spiller Kari Bremnes så tårene triller!

MEN jeg trenger hjelp! EAD finnes ikke mer, og jeg mangler info på hvordan jeg gjorde sist gang for å kommunisere med enheten.

Lurer derfor på om noen sitter på oversikten over RS-232 kodene som dengang da var forbeholdt butikkene, som forklarer hvordan man bør kommunisere, og hvilke koder som gjør hva med enheten, så skal jeg love at jeg også syr sammen et OK program på PC til å styre nettopp denne.

Send meg gjerne epost til kuch|uten dette|@digital|uten dette|dias.com

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leser andre plasser på forumet at Geir Tømmervik hos Oslo Hi-Fi Center var ansvarlig for salg av EAD i norge. Kanskje han kan gi deg et par tips?

Det burde jo ikke være noe problem å få frigitt kontrollkoder for såpass gamle produkter nå i dag.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •