HDMI tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI tilkobling

Hei.
    Jeg er nybegynner i dette gamet så for noen er dette helt sikkert et ganske dumt spørsmål.
    Jeg har kjøpt meg en pioneer reciever lx50 med JBL høytalere ES80 - ES25C -
    ES20 - ES150P samt en pioneer dvd spiller lx50. Har i tilegg en Pioneer 43" plasma. I tillegg har jeg HD tuner fra Canal Digital som benyttes med HDMI kabel.
    Jeg fikk med meg en Nordost Wyrewizard HDMI kabel. Er litt usikker på hvor jeg bør koble denne på for å unngå at eldre HDMI kabler vil bli flaskehalser. Benytter som sagt HDMI kabel i dag fra Canal Digital Tuneren til TV'n - denne vil nå legges via recieveren. I tillegg en HDMI fra DvD spiller til reciever.

Må jeg oppgradere alle HMI kabler til Nordost Wyrewizard HDMI fro å få best mulig bilde eller er det ingen vits?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Ingen vits. Kortere HDMI-kabler er det lite problemer med. Kvalitet på skjerming og termineringer er spesiellt viktig på HDMI-kabler over 10 meter.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. takk for svar!
    Er det slik å forstå at mitt kjøp av Nordost Wyrewizard HDMI kabel til kr 895 var idioti...?

Men nå som jeg da har kjøpt denne; vil det være forskjell om jeg eksempelvis benytter kabelen fra HDMI out på dvd spilleren og HDMI in på recieveren kontra ut fra reciever og inn på tv'n?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idioti blir å trekke det litt langt. Du trenger jo en kabel!

Hvis du opplever støy i bildet på noen måte (pixler som blir borte eller feil), så er det mulig du har et kabelproblem. Tror ikke du vil oppleve noen forskjeller ved å flytte på kabler.

Skulle du hatt en HDMI-kabel på 15 meter til en projektor til signal på 1080p så ville jeg kanskje bedt deg være litt kritisk i valget, men 3 meters kabler er det ikke så nøye med. Der er det liten, om noen, forskjell på dyrere og billigere kabel.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter svarene fra pnerbye. Du kan jo tenke slik at hvis du skal få mest glede/bruk av superkabelen, så er det jo greiest å ha den der den "brukes mest". Hos meg hadde det vært fra en receiver og til bildeviser.

På en annen side brukes det jo større båndbredde fra dvd-spiller til receiver, siden audiodelen her blitt DA konvertert og sendes til høyttalerkablene, i forhold til at bare bildesignalene prioriteres til tven... asj, jeg vet ikke. Logikken min faller i grus :-D

Så lenge det funker, og du ikke ser artifakter, så bør det være ett fett på de korte strekkene

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Jeg et par andre problem...
    Har som nevnt kjøpt Nordost Blue Heaven flatline kabler (banan plug). Jeg tørr rett og slett ikke presse disse inn i speaker in for front høytalere da det er for trangt.
    Gjør jeg noe feil?

Setter veldig stor pris på om noen kunne hjelpe meg!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receivere som selges i Norge har vanligvis ikke høyttalerutganger for bananplugger. Svært ofte er det bare et plastikdeksel som kan vippes vekk.

Hva slags receiver har du?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •