HDMI tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI tilkobling

Hei.
    Jeg er nybegynner i dette gamet så for noen er dette helt sikkert et ganske dumt spørsmål.
    Jeg har kjøpt meg en pioneer reciever lx50 med JBL høytalere ES80 - ES25C -
    ES20 - ES150P samt en pioneer dvd spiller lx50. Har i tilegg en Pioneer 43" plasma. I tillegg har jeg HD tuner fra Canal Digital som benyttes med HDMI kabel.
    Jeg fikk med meg en Nordost Wyrewizard HDMI kabel. Er litt usikker på hvor jeg bør koble denne på for å unngå at eldre HDMI kabler vil bli flaskehalser. Benytter som sagt HDMI kabel i dag fra Canal Digital Tuneren til TV'n - denne vil nå legges via recieveren. I tillegg en HDMI fra DvD spiller til reciever.

Må jeg oppgradere alle HMI kabler til Nordost Wyrewizard HDMI fro å få best mulig bilde eller er det ingen vits?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Ingen vits. Kortere HDMI-kabler er det lite problemer med. Kvalitet på skjerming og termineringer er spesiellt viktig på HDMI-kabler over 10 meter.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. takk for svar!
    Er det slik å forstå at mitt kjøp av Nordost Wyrewizard HDMI kabel til kr 895 var idioti...?

Men nå som jeg da har kjøpt denne; vil det være forskjell om jeg eksempelvis benytter kabelen fra HDMI out på dvd spilleren og HDMI in på recieveren kontra ut fra reciever og inn på tv'n?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idioti blir å trekke det litt langt. Du trenger jo en kabel!