God stereoreciver til under 2500 kr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Martin-_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God stereoreciver til under 2500 kr?

Jeg har en stund vært på utkikk etter en enkel stereo reciver/forsterker, og kom idag over denne: HARMAN KARDON AV RECEIVER HK 3380 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Har også sett endel på bruktmarkedet, men finner ingen som faller i smak... Mine kriterier er at den MÅ være i sølv finish, helst ha RDS radio og god lydkvalitet med nok effekt til å dra halvstore HT Så hva synes ekspertene om H/K'en jeg fant?

mvh Martin

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et godt kjøp. Hva slags høyttalere skal du dra med den?

Den ser ut til å yte 2x80w i 8 Ohm og 2x100 i 4 Ohm. Må du ha radio da? Hva med å koble PC til forsterker og bruke nettradio? Selv går jeg for den løsningen (har squeezebox) og venter på en Xindak A06.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, må såklart ikke ha radio... Denne skal brukes til å drive DIY HT med 6,5" Peerless V-Line bass og Vifa diskant. Altså stueanlegget Forsterkeren jeg bruker idag er en Panasonic 5 kanaler som er oppgitt til 5x110 watt, men denne drar ikke høyttalerne 60% engang... Diskanten knitrer og bassen blir meeeget slapp og treg ved pådrag. Jeg har testet høyttalerene med en gammel Onkyo forsterker som er oppgitt til 2x160 watt, og da fikk jeg elementene til å "bunne", så det er et spørsmål om effekt... Jeg har aldrig hatt H/K selv, men har hørt at disse er meget strømsterke og at oppgitt effekt er reelt.

Edit: Og er det penger å spare på å finne en uten radio da? Har sett ganske mye og lenge, budsjettet er ca 2500 kr for kvalitetslyd og bra med effekt

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først og fremst spille høyt, så bør du nok gå for H/K'en. Den er litt for mørk i klangen for min del. Den er strømsterk, som du skriver, og bør kunne gi godt med effekt, men jeg stusset litt over at den kun yter 100w i 4 ohm. Har du spec på 6,5" du har? Tror den godt kan trekke ganske så mye effekt i midbass-området, og da med noe lav motstand.

Uansett vil H/K gjøre en bedre jobb enn Panasonic'en din.

Du kan jo sjekke ut integrerte forsterkere på Audiofoni AS. Xindak A06 skal gi kvalitetslyd, men den er nok ikke så sterk som H/K'en du linket til da.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne? XT18WO09-08 - 6"1/2 Midwoofer

Ser ikke ut til at den går noe lavere enn 6 ohm. Ganske lettdreven ser det ut til.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, denne er det... Samme bassen som sitter i den nye seriel til Dynabel. Nei, den skal ikke være spesiellt tungdrevet, men Panasonicen holder ihvertfall ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde storebroren, HK3480, og den dro i sin tid Dali Suite 2.8 tilfredsstillende (i mine ører i det minste). Hørte også HK3380, det var ikke veeeldig stor forskjell før man kom over i ubehagelig volum. Ettersom Suite 2.8 også har 6,5" burde den nok gjøre jobben. Om den matcher din stil/dine høyttalere kan jeg nok ikke si noe om.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte Xindaken tidligere i høst, men da jeg ringte dem fikk jeg inntrykket av at den ikke hadde no strøm å by på og var ment til små saker...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg leste endel om Xindaken før jeg bestemte meg, den kom ut litt dyrere og var vel ment som en "billig" inngangsbillett til ekte HiFi. Jeg har hørt flere H/K, og synes de spiller klart å fint, så det ble H/K'en MEN, (og jeg frykter det er et stort men) jeg bestillte den fra Pixmania før jeg leste all dritten som står om de på forskjellige fora... Så nå er jeg meget nervøs før jeg har den i huset og alt fungerer som det skal.... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt sikkert bra, jeg regner med at de ikke prøver å yte dårlig service.

Håper du blir fornøyd med H/K'en, min tredje forsterker var i samme serien, den jeg hadde spilte ihvertfall ganske bra.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har ihvertfall fått kollinummer på pakken nå, det er jo et godt tegn Da er den på vei :-D Håper bare den ikke får skader underveis, og at den ikke er brukt slik som mange klager over at produktene de får er...

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd

Har nå hatt denne i snart 2 år, har nesten bare positive ting å si om denne reciveren Det største minuset er at det er en markant hørbar "klikkelyd" når du endrer volum. Den har digital trinnjustering av volumet, og for hvert trinn høres altså et lite "klikk" i høyttalerene. Den driver nå noen nye hjemmebygde gulvstående høyttalere med 2x6.5" og en 1" diskant bestykkning i hver. Driver disse meget bra Tror H/K har en fin balanse mellom spenning og strøm på sine strømforsyninger. Den spiller helt klart uten forvregning til de siste 5 trinnene på volumskalaen, og da er det høyt nok for leeenge siden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •