Blåst Denon AVR-1600RD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Blåst Denon AVR-1600RD?

Hei!
    Jeg har nå et lite hjemmekinoanlegg akkurat stort nok til å skremme vannet av naboer.. Det og fin lyd er mitt mål

Komponentene er som følger:
    Denon AVR-1600RD
    2 x Dali 8008
    2 x Dali 202
    1 x Dali Concept Center (ca)

Greia er at min minste datter hadde en "utavsegsjæl-opplevelse" ved at hun skrudde lyden på maks før forsterkeren hadde klargjort seg. Dette resulterte i at anlegget skrudde seg av etter ca 2 sekunder. Nå når jeg skrur den på igjen så lyser kun stand-by lampa og det er ingen reaksjon i displayet. Om jeg bruker fjernkontrollen så kommer det et lite klikk om jeg velger en av de eksterne komponentene. Jeg frykter at forsterkeren er ødelagt..

Noen tips på "resetting" eller hvordan dette systemet fungerer i denne modus?

Mvh
    Haraldur Hafsteinn

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet

Jeg vil anbefale deg å koble fra alle høyttalere og så prøve å slå på igjen. Det kan være en av høyttalerne som ikke helt var glad for den utavsegsjælopplevelsen til din datter.

Hvis forsterkeren fortsatt går i protect så ville jeg gjettet på at en (eller flere) av utgangstransistorene har tatt kveld. I så fall må den ha en reparasjon, og da kan det hende at det ville lønt seg å kikke seg rundt etter en ny receiver framfor å fikse den gamle. Kommer an på hvor lang tid en rep tar, og hvor dyre deler som skal til selvsagt, men den har vel en del år på baken, og det kan fort bli dyrere å reparere enn å kjøpe en nyere receiver, gjerne på bruktmarkedet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hei, og velkommen til forumet

Jeg vil anbefale deg å koble fra alle høyttalere og så prøve å slå på igjen. Det kan være en av høyttalerne som ikke helt var glad for den utavsegsjælopplevelsen til din datter.

Hvis forsterkeren fortsatt går i protect så ville jeg gjettet på at en (eller flere) av utgangstransistorene har tatt kveld. I så fall må den ha en reparasjon, og da kan det hende at det ville lønt seg å kikke seg rundt etter en ny receiver framfor å fikse den gamle. Kommer an på hvor lang tid en rep tar, og hvor dyre deler som skal til selvsagt, men den har vel en del år på baken, og det kan fort bli dyrere å reparere enn å kjøpe en nyere receiver, gjerne på bruktmarkedet.
    Takk for velkomst og takker massse for raskt svar!

Nå har det seg sånn at man får et litt annet forhold til anlegg, tv og interiør i både hus og hjem når man anskaffer seg avkom.. så jeg har jo nedgradert endel hakk etter at minsten begynte å vokse til. Et høyt stativ til forsterker mente jeg var lurt når jenta begynte å krabbe.. men klatring står det jo ikke noe sted at de fort lærer seg! Så min elskede Sony VA-8 ES fortserker fikk seg en aldri så lite flytur i gulvet, hvilket enda bærer et lite preg av dette.. Ser ikke noe feil med denne heller, men den vil bare ikke på lenger.. Har mentalt bestilt tur til sykehuset for denne men det var jo noen år siden.. Blir vel til noe der om ikke lenge..

Så nå ser det jo ut som om det blir tur til kirkegården med denne forsterkeren om ingen her vil ha den, for å nappe ut kaoset på baksiden hjalp desverre ikke..

Jeg driver nå å kikker på en ny krabat fra Denon, som kanskje også møter litt av dagens nye krav til kontakter og formidlinger, men finner igrunn ingen som egentlig treffer lommeboka helt.. Så fort innom hi-fi klubben sine sider og fant en som traff på spesifikasjoner, men er det noe å trakte etter eller har du/dere noe rått å anbefale?

Link til hva jeg ser akkurat nå: DENON AVR-1508 Hjemmekinoreceiver

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denonen ser ikke dum ut den. Unger gjør sitt til at det er begrenset hva en kan holde på med, men det går seg til etterhvert det og.

Et par alternativer til Denon.
    Brukt http://avforum.no/avtorget/showprodu...=34405&cat=all

Nytt Yamaha Online - Yamaha Elektronik Europa GmbH
    Ta kontakt med brukeren X3MHC via PM, han har gode priser på Yamaha, både denne og andre modeller, i tillegg til super service.

Personlig tror jeg at jeg ville gått for Onkyo av disse tre, men alle er gode produkter, men kanskje Denonen og Yamahaen har litt begrensninger i lydformat om du vil gå for Blu-Ray før receiveren skal byttes.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert jakv!

Er noen år siden jeg har surret stort med dette, så det har plutselig kommet en hel masse nytt på denne fronten også

Jeg takker masse for god oppfølgning!!

/H

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å spørre i vei
    Håper du finner noe du kan bruke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •