effektforsterker spørsmål!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker spørsmål!

Hei!

Ser egentlig etter en 2-kanals effektforsterker til mine B&W 685, muligens en eldre Rotel.

Mn ser det er endel brukte 5-kanals rotel effekttrinn som er å få tak i.
    Hvordan er det med effekt fordelingen i en lik 5-kanals vs 2-kanals...

Hvis jeg kunn bruker den til frontene vil den da gi all sin effekt til de, el gir den bare 2/5 av max effekten?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hei!

Ser egentlig etter en 2-kanals effektforsterker til mine B&W 685, muligens en eldre Rotel.

Mn ser det er endel brukte 5-kanals rotel effekttrinn som er å få tak i.
    Hvordan er det med effekt fordelingen i en lik 5-kanals vs 2-kanals...

Hvis jeg kunn bruker den til frontene vil den da gi all sin effekt til de, el gir den bare 2/5 av max effekten?
    Hver kanal yter sine oppgitte watt uavhengig av hverandre. Man kan nok desverre ikke re-route effekten til forskjellige kanaler. Enkelte moderne forsterkere har muligheten til dette, men ingen Rotel forsterkere så vidt meg bekjent.

Det mest hensiktsmessige for deg vil da være å bi-ampe - dvs. å benytte en kanal på bass og en på mid-high. Du vil da måtte fjerne broene på terminalene og kjøre separate kabler for toppen og bunnen.
    For å gjøre dette må du (antakeligvis) benytte et Y-ledd for å splitte opp pre-out signalet til effektforsterkeren slik at du får signal til alle de fire kanalene som du da benytter på effektforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hver kanal yter sine oppgitte watt uavhengig av hverandre. Man kan nok desverre ikke re-route effekten til forskjellige kanaler. Enkelte moderne forsterkere har muligheten til dette, men ingen Rotel forsterkere så vidt meg bekjent.

Det mest hensiktsmessige for deg vil da være å bi-ampe - dvs. å benytte en kanal på bass og en på mid-high. Du vil da måtte fjerne broene på terminalene og kjøre separate kabler for toppen og bunnen.
    For å gjøre dette må du (antakeligvis) benytte et Y-ledd for å splitte opp pre-out signalet til effektforsterkeren slik at du får signal til alle de fire kanalene som du da benytter på effektforsterkeren.

Se der ja.... Det hørtes jo som en grei løsning det der, ingen bak deler med det vel?

Kanskje mere power i en ren 2-kanaler i samme klasse som 5-kanaler el?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ikke er solgt ennå, ligger det en Rotel RB 1092 på avtorget. skulle holde med krefter det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •