2 HDMI utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 HDMI utganger

Jeg skal bygge hjemmekino med både flatskjerm og nedtrekkslerret + prosjektor. Når jeg nå skal kjøpe surroundforsterker vil jeg da selvfølgelig ha mulighet til å ha HDMI ut til både flatskjermen og prosjektoren. Men det ser ut som det bare er toppmodellene til 15-20k NOK som har dette. Alle andre receivere har bare 1 HDMI utgang!!! Er jeg sær, eller er det ikke mange andre som også har denne problemstillingen?
    Noen som vet om det på receiverene framover kommer 2HDMI ut på de lavere modellene, evt hvordan har andre løst denne utfordringen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er ikke alene om den frustrasjonen!

Jeg har samme dilemma. Har faktisk bare kommet over en eneste reciver uansett prisklasse som har 2 hdmi ut, og det er DENON 4308. I min naivitet spurte jeg på hifiklubben om ikke det gikk ann å kjøpe en splitter. Fikk imidlertid forklart at det ikke var tilfelle, husker ikke nå hva han sa, men det var ivertfall slik at man måtte ha 2 hdmi ut om det skulle fungere optimalt. Venter i spenning på en ny oppdatering av DENONS recivere. 4308 ble satt ned i pris på vårparten og forhandleren forklarte det med at de trodde det ville komme en oppgradert versjon i løpet av høsten.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eheitmann.no
    Her er det splittere iallefall. Nok ingen optimal løsning, men det finnes ikke mange receivere med to utganger. Og de som finnes koster noen kroner ...

Tror kanskje den største Yamahaen har den muligheten, men har ikke sett den billigere enn 39 995,-
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    eheitmann.no
    Her er det splittere iallefall. Nok ingen optimal løsning, men det finnes ikke mange receivere med to utganger. Og de som finnes koster noen kroner ...
    Jeg ville gått så langt som å faktisk kalle dette en optimal løsning!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Splitter som virker

Jeg bruker en sånn splitter mellom Yamaha RXV3800, LG LCD TV og JVC HD100 prosjektør med 12m kabel. Splitteren får strøm fra receiveren og ligger bak i racket. Ser ingen forskjell med og uten splitter.

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halv pris på den 1:2 splitteren hos eheitmann i forhold da, kroner spart osv...

Ikke helt enig med Dr.Erling om at det er optimal løsning, men så lenge en ikke kan legge penger tilsvarende en brukbar nruktbil på bordet for en receiver så er det selvfølgelig mer enn godt nok.

Om jeg skal finne på å koble til PJ hos meg så må det bli en slik løsnning.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "optimal løsning" er såklart relativt. Jeg regner med godt over 90% av oss på dette forumet plent er nødt til å ta hensyn til økonomi før man velger komponenter.

Det er mange andre parametre å ta hensyn til også, men så lenge økonomi er ett av de, så mener jeg splitter er optimalt. Det beste er selvfølgelig at receiver-produsentene møter oss på halvveien og kjører to utganger.

Relativt optimalt :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Relativt optimalt :-D
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som har funnet produkter der en kan ha 2 utganger og har mulighet til å bruke de uavhengige av hverandre? Tenker på 3 innganger og 2 ut der en kan bruke ps3 som kilde til ene og HTPC på den andre.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt eheitmann.no han har en med 4 innganger og to utganger som skal kunne brukes uavhengig av hverandre.

Se under Granbeeing komponentene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •