Rogue stereo 90, sa boff! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pakkehandtering

Slik så det ut i esken som jeg fikk min nye TV i etter en tur i Posten. TV'n er tilsynelatende uskadd noe vi trolig kan takke en robust konstruksjon fra LG for - unbelievable !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Slik så det ut i esken som jeg fikk min nye TV i etter en tur i Posten. TV'n er tilsynelatende uskadd noe vi trolig kan takke en robust konstruksjon fra LG for - unbelievable !
    det så jo bare jæ...g ut:P hehe. men håper på å få svar fra posten i morgen, så skal holde dere oppdatert hvordan det ligger ann med erstatning

Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Holy crap!! Helt utrolig behandling! Godt å høre at TV'n var i orden vartfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det endelig! jeg får igjen kr 8000(!) igjen fra posten! vet, er HELT sykt, så nå skal det kjøpes rør!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bra vettu .

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000,- for noen knuste rør, hmmm.... tror nesten jeg må sende min Stereo 90 på en liten tur med posten.

Uansett bra at det løste seg.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Posten Norge har jeg nesten gitt opp etter å ha sendt 3 ting siste året som har blitt grapset og forsikringsbyråkratiet i Posten er latterlig tregt. Kan fort ta 2+ mnd for å få saken til behandling. Jeg kjøpte en av mine Abrahamsen forsterkere fra en som jobber i posten og han sa bare: "Jeg vet hvordan pakkene blir behandlet så jeg skal pakke den inn så den tåler turen" Fikk noen gigaesker med isopor, luftputer, papir og you name it rundt dem. De containerne som pakkene blir stablet i på kontoret blir visstnok bare snudd opp ned over samlebåndene på sentralene... Blir mer og mer fan av Tollpost/Schenker.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Blir mer og mer fan av Tollpost/Schenker.
    Helt enig, koster en 100 lapp eller to mer, men er mye raskere.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man pakker inn ting man skal sende i posten så er det greit å vite at det finnes dropp/fall på 2 meter flere steder i systemet, du må altså ta høyde for at det du sender skal tåle å falle 2 meter og lande på betong/stål, og få f.eks en 42" TV oppå seg (da det tilfeldigvis kan være neste pakke på samlebåndet).

Det sier seg dermed selv at det i praksis er lite annet enn originalforpakning som duger til elektronikk..

Det er ikke mye bedre med bud/pakkefirmaer, vi sendte 8 rackservere med Box (som forøvrig er posten) fra Norge til sverige en gang, relativt godt pakket inn og med streng beskjed om at det måtte behandles med største forsiktighet. Slike servere har rimelig robuste chassi, men samtlige 8 hadde større eller mindre fysiske skader og bulker når de kom fram, så ut som om noen hadde latt de ligge løs i en stor container og kastet kampesteiner på dem..
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal jeg også begynne å gjøre etter hvert! posten er ubrukelige, selv om de erstatter godt

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en pakke i begynnelsen av mai som forsvant. Etter det har jeg ringt kundeservice hver 14. dag, og de er like overasket hver gang over at ingenting har blitt gjort. Det siste jeg fikk høre var at pakken var returnert til avsender som ifølge dem bodde på mottakeradressen. Når jeg så forklarte at jeg var avsender, og adressen de sa den var sendt tilbake til faktisk var mottakeradressen, fikk jeg til svar at da fikk de nesten se på saken igjen. Pakken er registert ankommet posten i mottakerkommunen, og siden har ingen sett den.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er jo faktisk veldig lei! slikt burde gå rett til erstatningskrav med en gang!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •