Doge Audio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Doge Audio

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doge Audio

Vurderer å skaffe meg Doge 6 og Doge 8 og evt. de enorme monoblokkene om jeg liker cd-spilleren og preampen. Har noen erfaringer med dette merket?
    Og om jeg kommer til å få ett løft i lyden fra mitt nåverende utstyr (Se signatur for komponenter). Liker forøvrig også designet, minner meg litt om Burmester..Har blitt informert at dette er samme komponenter som LUA bare under et annet merkenavn Lua HiFi

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har cd spilleren hvertfall og er godt fornøyd med den. Har lite sammenlikningsgrunnlag så vanskelig for meg å sammenlikne med noe. Eneste minuset er at den passer seg litt dårlig i det mørke kino rommet mitt.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke "akkurat det samme".
    Det er svært vanlig at de fabrikkene som produserer audioutstyr på kontrakt for europeiske leverandører selger produktet i tilnærmet lik utgave ut bakdøra. Når man allerede har en produksjonslinje som jobber mot et produkt er det lett å lage x-antall flere enheter i samme slengen. Det er også en vanlig foretelse at lisensprodusentene benytter andre, re-brandede og billigere komponenter for å tjene mer per enhet. Når dette er tilfelle med produktene som selges under det europeiske varemerket (ja det har vært flere tilfeller hvor europeiske firmaer har måtte innføre kontroller av komponentene for å hindre at mindreverdige produkter selges med deres logo på fronten), så kan man anta hva som benyttes i "bakdørsproduktene" hvor fabrikkene selv står for innkjøpene.

Jeg sier på ingen måte at et kjøp av noen av de overnevnte komponentene er en dårlig ide. Det er uten tvil gode produkter som man kan få til en svært fordelaktig pris.

Jeg har selv testet pre-ampen fra Dogen og den var verken dårlig eller spesiellt veldig god. Jeg beholdt Hegel P2a den gangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •