DVD -> Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A i 5.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD -> Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A i 5.

Har nettopp anskaffet meg Pioneer DV668 (som kjent uten iLink) som brukes mot en Pioneer VSA-E07 5-kanals surroundforsterker. Sistnevnte er noen år gammel, og jeg er noe usikker på om den kan brukes mht. å få avspilt alle kanalene i multikanal SACD/DVD-Audio avspillinger. Forsterkeren har nemlig 6 RCA-innganger (5.1) for noe den kaller "External Decoder" - vil disse kunne benyttes som oppkoblingspunkter for DV668 sine 5.1 audio-output? Manualen snakker om at disse kan benyttes for avspilling av spesielle typer CD/DVD-formater - er det naturlig å anta at man allerede da hadde flerkanals musikk i tankene? Samtidig virker det som om det er veldig lite forsterkeren kan gjøre med disse signalene, annet enn å kjøre dem rett gjennom, evt. kun med +- decibel justeringer for den enkelte kanal. Høres dette naturlig ut?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVD -> Receiver analog kobling for å høre SACD/DVD-A

Sitat Opprinnelig postet av mags
    Har nettopp anskaffet meg Pioneer DV668 (som kjent uten iLink) som brukes mot en Pioneer VSA-E07 5-kanals surroundforsterker. Sistnevnte er noen år gammel, og jeg er noe usikker på om den kan brukes mht. å få avspilt alle kanalene i multikanal SACD/DVD-Audio avspillinger. Forsterkeren har nemlig 6 RCA-innganger (5.1) for noe den kaller "External Decoder" - vil disse kunne benyttes som oppkoblingspunkter for DV668 sine 5.1 audio-output? Manualen snakker om at disse kan benyttes for avspilling av spesielle typer CD/DVD-formater - er det naturlig å anta at man allerede da hadde flerkanals musikk i tankene? Samtidig virker det som om det er veldig lite forsterkeren kan gjøre med disse signalene, annet enn å kjøre dem rett gjennom, evt. kun med +- decibel justeringer for den enkelte kanal. Høres dette naturlig ut?
    alt rett!
    bare å koble til 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottings! Jeg ble nemlig litt forvirret etter å ha sett på bildet av terminalene til VSX-AX3 (som jeg har lyst på) på Pioneers hjemmesider. Der heter koblingene nå "Multi Ch In" og ikke "External Decoder", slik det er på min gamle traver. Da er det bare å skaffe seg kabler og Bruce Springsteen - Live NYC samt Bob Dylan hybrid-bokssettet!!!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp 8)