Receiver til B&W DM683

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til B&W DM683

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha B&W 683 fronthøytaler, HMT61 Senter og Dm 685 sidehøytalere(+ sub) til hjemmekino-anlegget mitt.

Spørsmålet da er hvilken receiver bør jeg ha:???:

Vil helst ikke over 12000 kr, så har sett på denon AVR-3808. Er denne kraftig nok?

Ellers er et annet alternativ pioneer VSX-LX70(som jeg kan få for 9000 kr). Hva tenker dere om denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill prøvd onkyo 805 med sine 23 kg. Det er vel den kraftigste receivern i den pris klassen. Fikk min nylig på elkjøp for 9500 (normal pris 12k). Er jo bare å hente en, 30 dager på å levere tilbake hvis ikke.

Men som sagt usikkert da 683 vistnok ikke er en forsterker vennlig høyttaler.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min pioneer reciver til 3500kr drev disse høytalerene uten problemer(vsx2016av), så alle de større reciverene i 10000kr klassen vil greie det uten problemer. 3808 og LX70 vil drive disse høytalerene uten problemer, ville dog spandert feks lyngdorf sda2175 på frontene for å få dem til å våkne skikkelig til live

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    min pioneer reciver til 3500kr drev disse høytalerene uten problemer(vsx2016av), så alle de større reciverene i 10000kr klassen vil greie det uten problemer. 3808 og LX70 vil drive disse høytalerene uten problemer, ville dog spandert feks lyngdorf sda2175 på frontene for å få dem til å våkne skikkelig til live
    Når du skriver "skikkelig til live", er det da først og fremst musikk man hører det mest på, eller vil man merke klar forskjell på film også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært endel snakk om disse 683 her på forumet. Endel som sier de ikke klarer å dra bass biten skikkelig med receivere. Men jeg kan ikke si noe sikkert siden jeg ikke har prøvd disse selv. Det snakkes vel også om at de går ned mot 2 ohm noe som kan være hardt for receivere/forsterkere.

Uansett kraftigste amp i den pris klassen finner du nok i Onkyo 805 med sine 23kg. Gikk selv fra Yamaha rx-v1700 (tilsvarende kraft som rx-v1800) med rotel rb1070 effekt forsterker på frontene, til kun å bruke 805 Lyd kvaliteten ble også bedre, spesielt på musikk. For meg var det egentlig en no brainer siden onkyoen slo alt i test i nærheten av sin egen pris klasse. Så jeg tenkte jeg skulle teste den, slo ikke feil med det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale deg en Reciever på rundt 7-8000 (f.eks Denon 2808 ) og NAD C272 effektforsterker til frontene.

en kompis har denne kombinasjonen, og det låter veldig bra med B&W oppsettet du har bestemt deg for..

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Det har vært endel snakk om disse 683 her på forumet. Endel som sier de ikke klarer å dra bass biten skikkelig med receivere. Men jeg kan ikke si noe sikkert siden jeg ikke har prøvd disse selv. Det snakkes vel også om at de går ned mot 2 ohm noe som kan være hardt for receivere/forsterkere.

Uansett kraftigste amp i den pris klassen finner du nok i Onkyo 805 med sine 23kg. Gikk selv fra Yamaha rx-v1700 (tilsvarende kraft som rx-v1800) med rotel rb1070 effekt forsterker på frontene, til kun å bruke 805 Lyd kvaliteten ble også bedre, spesielt på musikk. For meg var det egentlig en no brainer siden onkyoen slo alt i test i nærheten av sin egen pris klasse. Så jeg tenkte jeg skulle teste den, slo ikke feil med det
    2.7 ohm for å være helt nøyaktig, ved 63 hertz, mener jeg han på hifi klubben sa han hadde målt
    spesielt med musikk vil du merke at det hjelper med kraftigere effektforsterker, og som ble nevnt, mest i bassen. med mere krefter blir bassen mer kontrollert.
    som sagt så har jeg hatt disse selv, og kan si at alle disse reciverene i 10k klassen vil greie å drive disse greit, og biamper du så mener jeg det holder til filmbruk i hvertfall. kommer selvsagt også an på hvor høyt du liker å ha volumet under film
    nå har jeg hatt pioneer reciver og likte lyden i den veldig godt, så jeg hadde sansynligvis kjøpt lx70, men er ganske sikker på at 3808 vil gjøre en like god jobb. kommer bare an på hvilken type lyd du liker best og hvilket romkorreksjons system du liker best

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme oppsettet på AVR4308 og er kjempefornøyd. Bi amper frontene.
    Vil tro en bi ampet 3808 også klarer å dra dem godt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effektmessig er det ikke så mye forskjell på 4308 og 3808

er vel 10w pr kanal det står i og 40-50 watt mere fra strømnettet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lazlow
    Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha B&W 683 fronthøytaler, HMT61 Senter og Dm 685 sidehøytalere(+ sub) til hjemmekino-anlegget mitt.

Spørsmålet da er hvilken receiver bør jeg ha:???:

Vil helst ikke over 12000 kr, så har sett på denon AVR-3808. Er denne kraftig nok?

Ellers er et annet alternativ pioneer VSX-LX70(som jeg kan få for 9000 kr). Hva tenker dere om denne?
    Å se på Denon når du skal ha en kraftig reciver er veldig feil beite.. Sjekk ut Yamaha, Harman Kardon eller Onkyo.

Harman Kardon er den tøffeste i lyden, liker den veldig godt med BW.
    Yamaha er ikke fult så rocka, men spiller "alt" med bravur. Har nesten samme kraft som HK'en.
    Onkyo, outsider som oftest, men ofte det beste kjøpet du kan gjøre når det kommer til lyd/kraft.

til 12000kr varter alle disse 3 produsentene opp med noe av det beste i denne prisklassen. BW 683 kjører forsterkerene veldig hardt, så du må regne med å legge litt kroner i det. 12000kr er en god start !! .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 875 er hot tips fra meg Da kommer du deg akurat under 12000,- Og du får siste teknologi og masse kraft

Jeg sikler ihvertfall på den....

Onkyo TX-SR875 Sort A/V Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer FILMartin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Pioneer?

Jeg skal ha disse høyttalerne selv, og er utrolig i tvil ang. reciever. Har lurt litt på Pioneer som stadig får maks utslag i tester.

Hva vil VSX-LX51 kunne gjøre med B&W 683?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    vil anbefale deg en Reciever på rundt 7-8000 (f.eks Denon 2808 ) og NAD C272 effektforsterker til frontene.

en kompis har denne kombinasjonen, og det låter veldig bra med B&W oppsettet du har bestemt deg for..

detter er et veldig godt alternativ til forsterkere til disse høyttalerne. har selv Denon 2311 med en nad c372. Jeg syntes det får bra liv i de, men er 100% sikker at det er mer å hente i disse. Skal kjøre biamp når jeg får mere htledninger uansett, denon å nad er fine til disse høyttalerne da de vil gjengi finset lyd med slik "Hardware" (etter mine ører)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hold deg unna harman/kardon på B&W i allefall. "Tøffeste lyden" er ikke akkurat det jeg ville kalt det. Det er vel heller direkte ubehagelig... Forferdelig diskant. De passer bare ikke sammen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt skjønne det, tror du ville tjent mye på en bedre forrsterker å kanskje gitt deg en aha oppleveles. Var inne å kikket på den, 7*150 watt, å strømforbruk på 450 watt... en denon 7*130 watt å et forbruk på 600 watt liker seg ikke alene med 683.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en billigere receiver og effekt i tillegg?
    Du får ikke til 683 skikkelig uten MYE strøm. Uten det vil du ikke komme i nærheten av hva de kan levere.
    Gikk fra yamaha v1800 og over til nad c275 effekt og det var som om jeg fikk nye høyttalere.
    Ikke en gang vurder å handle 683 uten at du har skikkelig med strøm til dem er mitt tips.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •