Effektforsterker til Dali Concept 6. Rør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Dali Concept 6. Rør?

Har nettopp kjøpt meg nye fronter (Dali Concept 6) og disse kjører på en Sony surround-receiver med pre-out.

Jeg har hørt høyttalerne på en Nad 272 og det låt veldig bra og jeg kunne skru opp ganske bra uten at ting låt ubehaglig, men med min Sony avr så faller den fortere av. Jeg kjører Kirksaeter gulvhøyttalere bak og Dali concept senter og har en har lyst til å kjøre frontene på en egen effektforsterker.
    NAD 272 koster 5000kr ny og dette blir nok litt dyrt i forhold til det jeg klarer nå, men har sett på nysound.com at de har endel spennende der som jeg aldri har hørt om. Ser at folk har god erfaring med nysound.

Noen som kan komme med noen anbefalninger?
    Jeg hører på _alt_ innen musikk

Tittet litt på denne: New York Sound Online HiFi Store

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe som driver høyttalerene godt så vet jeg ikke helt om du slipper noe billigere unna ved å handle på nysound. Frakt er rimelig dyrt, og du må betale norsk MVA når produktet kommer til landet.

EDIT: Og så sjekket jeg linken din. Blir jo bare litt over 2000 inkl. frakt og mva og alt. Hmmm.... Kan det stemme da? Bra forsterker? Kan dette være Vincent 331 i kinetisk forkledning? Ble litt nysgjerrig nå! Hehe..

http://avforum.no/forum/receivere-fo...fektforst.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at man får mer for pengene der og selv med dyr frakt som står fast der så tror jeg det lønner seg. Ser ut til at andre er fornøyd, men hvordan vet jeg hva jeg trenger til mine fronter?

Det skal visst være samme fbrikk som lager Vincent og er tilnærmet lik.

Har også fått øynene opp for rør

Hva med denne?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med brukt? Er "støtt og stadig" noe nytt som kommer inn av effekforsterkere på avtorget. Bla NAD 272 som jeg forsto du syntes var en god kombo med Concept 6, er det stadig vekke brukte eksemplarer av.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tortrix
    Ser ut til at man får mer for pengene der og selv med dyr frakt som står fast der så tror jeg det lønner seg. Ser ut til at andre er fornøyd, men hvordan vet jeg hva jeg trenger til mine fronter?

Det skal visst være samme fbrikk som lager Vincent og er tilnærmet lik.

Har også fått øynene opp for rør

Hva med denne?
    Music Angel finnes det en egen tråd for på forumet!

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy! Har sjekket forumet her og bestilt en tk88-amp fra music angel på, så nå gleder jeg meg veldig her Får den for 2200 norsk. Får se om jeg må betale mva også...

Skriver mer når jeg får hørt den. Om den ikke passer til Daliene så ser det ikke ut til at den kan bli vansklig å solgt igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

hvordan låter dine concept 6 med ny effektforsterker?

jeg har concept 6, ct , concept 1 bak, concept sub12,
    og NAD t744 forsterker... den er 5x50w

Når jeg skrur opp ganske høyt, virker det som at noe av detaljene forsvinner litt...

Jeg sitter også å lurer på om jeg skal skaffe meg en c272 til å drive fronthøyttalerne..

Vil en c272 være veldig overkill på concept 6? eller er det akkurat passe? :-D

sitter å lurer på hva som er beste neste oppgradering..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har desverre ikke fått forsterkeren ennå, de var litt trege med å sende avgårde. Men nå er den rett rundt svingen. Bor i Bergen

OSLO,NO - 07/30/2008 5:56 A.M. - FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY

Jeg har det samme problemet med min reciever. Når jeg skrur opp så blir lyden smørjete og litt ubehaglig.
    Hørte Concept 6 med den Nad'en på hifiklubben og det lått helt rått. Dog var det med Dali sin demo-cd. Men istedetfor å kjøpe en dyr amp her hjemme så gjør jeg som jeg pleier å skuer utover landegrensene. Finnes masse spennende og billige alternativer. Sjekk Welcome to nysound.com Hifi Store!. Hørte at Shengya blir laget på samme fabrikk som Vincent og at de er så-og-si like inni.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker den på det norske strøm nettet? Er det ikke 110v i USA?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dett er fra Kina/Hong Kong så der har de visstnok 220v. Men det skal stå info om det er 110v, 220v eller 110/220v (egen bryter).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OSLO,NO - 07/31/2008 1:07 P.M. - ADVERSE WEATHER CONDITIONS / DELIVERY RESCHEDULED
    OSLO,NO - 07/31/2008 10:22 A.M. - LATE TRAIN / DELIVERY RESCHEDULED

Crap! Kommer ikke før på mandag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kom på fredag alikevel så all ære til UPS

Den var godt pakket inn og rørene lå i en egen eske. Satt i rørene som merket med en pussefille så jeg ikke fikk fettmerker på de.
    Så koblet jeg høyttalerne på 4 ohm-utgangen. Men slet litt med å finne ut hvordan jeg får brukt pre-out på min Sony STR-DB1080. Så jeg koblet en xbox rett i linjeinngangen og testet noen låter. (mp3/flac)

Satte på Tool-Schism, Motorpsycho/JagaJazzist-Pills,powders&passionplay, Miles Davis-Kind Of Blue, Tomahawk-God Hates a Coward.

Låter med masse detaljer låt fetere enn før. Skarptrommen hadde pønsj og jeg kunne høre hi-hat og luftig/pustende vokal.
    Miles Davis var helt rått å høre på. Har aldri "orket" å sitte ned og bare høre, men nå ble alt mye mer spennende
    Ampen står nå i triode. Likte igrunn det best.

Så foreløpig er denne anbefalt av meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tortrix: Jeg bruker selv Dali Evidence 470 sammen med min MA - tipper at disse ligger i samme "gate" som Consept 6. Etter å ha byttet til 8 ohms utgangene og pentode ble det klart mye mer dynamikk i høyttalerne.

Det virker som om høyttalerne får bedre grep på musikken og beholder kontrollen bedre i hele spekteret. Toppen ble klarere og bassen klart mer dynamisk. Anbefaler at du prøver!:-D ..og velger det du synes låter best selvsagt.

Erfaring så langt med MA'en er at den spiller bedre og bedre for hver gang jeg bruker den (har hatt den i drøye 2 uker nå). Eneste å utsette er en høyfrekvent lyd i venstre kanal som er mer framtredende etter å ha spilt forsterkeren varm. Kan være at jeg bytter små-rørene etterhvert om det ikke gir seg.

Lykke til med testingen!:-D :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ikke gått for en rørforsterker på Conceptene...
    Har en mistanke om at dette kan bli skikkelig puddingaktig Har hørt både med LcAudio og "gamle" EC og syntes det ble for feit lyd. Ville nok ha gått for noe strammere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •