pnerbye's hjemmekino - Gammel frontrekke!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg pratet med Beiver 3 kvarter i går. Vi pratet litt om deg også. Du har jo vært en mester til å bygge kino, så det er mulig jeg må spørre deg om litt erfaringer. Jeg må støyisolere taket i kinoen min.

Skulle gjerne hørt og sett kinoen din også. Du er jo ikke mainstream i valg av høyttalere!

La oss ta et mini avforum-treff i Ski en dag. En øl har vel aldri drept noen!
    Hehe..vet ikke om jeg er noen mester akkurat, men litt erfaring gjør man seg jo når man møter en del utfordringer Hjelper deg mer enn gjerne! Du har jo snakket om det taket en stund nå:wink:

Høytalerene mine er definitivt ikke mainstream..skal bli spennende å se hvordan det blir når bafflene er ferdige..jobber besatt med de om dagen nå! Blir godt å bli ferdig!!

Kinoen begynner å ta form, men det gjenstår en del utstyr før det er helt oppe og går. Må i tillegg jobbe en del med akustikken idet jeg sliter litt med ekko og trolig førsterefleksjoner spesielt på litt høyere volum. Skal jo kalibreres en del også etterhvert, men lurer på å få inn en PC Ultra til før jeg begynner seriøst med det.

Bra du har funnet ut av det med HD lyden og slipper å bytte utstyr. Det er litt av hvert å sette seg inn i med de nye formatene..blir ganske forvirret selv...

Som du sier: en øl har aldri drept noen..ikke to for den saks skyld heller! Vi avtaler over sommeren og gjør noe ut av det

Edit: ser du kanskje må bytte reciever likevel pga passthrough..vel, det koster med denne HD bølgen!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Så den nedskalerer til 720p? Det er vel ikke store problemet så lenge du har en 720p projektor også? Hva med å vente på Yamaha RX-V1900? Ellers får du en god pris på RX-V1800 hvis du kontakter X3MPC her på forumet.

Var fornøyd med Samsung BD-P1400 når jeg hadde den, så hvis jeg skulle valgt en spiller nå hadde jeg valgt BD-P1500 og kjørt lyden som bitstream. Men er det bekrefta at en firmware-oppdatering vil oppdatere den til profil 2.0?
    BDP-1400/1500 støtter ikke alle mine krav dessverre. Min favoritt nå er Sony S550. Må ha en som dekoder og bitstreamer alle formater, samt har 7.1 analog ut.

Sannax:
    Nå kan jeg leve med min receiver til jeg bytter projektor. Ser for meg at det blir litt frem i tid. Foreløpig kan jeg kose meg med formatene 720p og 1080i. Vet ikke hvilket av dem som er mest "koselig", med det finner jeg ut av. Forsterkeren min upscale'er til de formatene. Vet ikke om den down scale'er, men jeg kan vel bestemme hvilket signal jeg skal sende fra blu-ray spiller?

Vi får prates snart om både pils, kinotak og høyttaler-bafler!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannax:
    Nå kan jeg leve med min receiver til jeg bytter projektor. Ser for meg at det blir litt frem i tid. Foreløpig kan jeg kose meg med formatene 720p og 1080i. Vet ikke hvilket av dem som er mest "koselig", med det finner jeg ut av. Forsterkeren min upscale'er til de formatene. Vet ikke om den down scale'er, men jeg kan vel bestemme hvilket signal jeg skal sende fra blu-ray spiller?

Vi får prates snart om både pils, kinotak og høyttaler-bafler!
    Har vært på et par demoer hvor gutta kjørte 720p og det er mer enn bra nok for de fleste, tro meg!
    Regner ikke med at det skal være noe problem å velge signal fra blu-ray spilleren.

Vi prates over sommeren God sommer videre!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Nå lurer jeg litt.

Jeg er på jakt etter en stereoforsterker til stua. Har lenge tenkt på Xindak A06, men har i det siste vurdert en surroundreceiver med HDMI-switch og subwooferutgang sånn i tilfelle.

I kinoen skal jeg ha HD. I dag har jeg altså en Yamaha RX-V2600 som trenger å bli foret med analog HD-lyd fordi den er litt gammel. Har tenkt på Sony BDP-S550 når den dukker opp, men så kom jeg til å tenke........

Hva om jeg flytter RX-V2600 opp i stua og handler RX-V663 til kinoen? Dermed kan jeg slippe unna med en rimligere blu-ray som feks Samsung BD-P1500. Mulig jeg trenger en effektforsterker på sikt til frontrekka, men det hadde jeg jo tenkt i alle fall. Hehe...

Noen som har noen ide om hva jeg eventuellt kunne fått for min RX-V2600?

Må tenke litt på dette gitt!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V663 er nå bestillt til kinoen. Nå får vi se hvor mye jeg legger i BD-spiller. BDP-S350 er spennende, men er S550 SÅ mye bedre til oppskalering av DVD at det er verdt pengene? Dukker det opp andre spennende spillere? Inntil videre skal faktisk PS2 få gjøre jobben i kinoen.

RX-V2600 og Samsung DVD-spiller inntar stuen. Litt overkill til et par Dali Concept 1, men alternativet er å selge forsterkeren til spotpris. Jeg får heller bruke den en stund til.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent med BD spiller til Oppo sin er klar til vinteren..... det er nå mitt tips

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt usikkerhet rundt hva spilleren fra Oppo støtter og ikke støtter ennå.

Jeg har ikke bestemt noe som helst ennå, men om det dukker opp en spiller jeg mener er bra nok, til en pris jeg mener er bra nok og før jul så venter jeg ikke lenger.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V663 er installert i kinoen, og jeg har prøvd å kalibrere litt. Første skuffelsen (har ikke lest nok) er de kjiipe menyene ifht det jeg er vant til fra 2600, men det fungerer jo.

Auto-kalibreringen er helt på tyttebærtur. Satt alle høyttalerene mine til large og delefrekvens til 160hz. :lol: Det andre håper jeg den har gjort bedre. Etter å ha satt alle høyttalere til small og delefrekvens til 80hz er det omtrent som om RX-V2600 er satt tilbake på plass igjen. Litt usikker på hva det er jeg kan forvente av endringer, men det virker i alle fall som om RX-V663 har krefter nok.

PS2 er foreløpig DVD-spiller. Den andre flyttet jeg opp i stua sammen men RX-V2600. Ivrig etter å få kjøpt en god BD-spiller nå ja.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått i hus Klipsch RF-3 og RC-7. Med 8-tommere foran håper jeg på mer trøkk og dynamikk.

Min gamle frontrekke bestående av Focal JMLab Cobalt 816S og CC800S er til salgs: http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=64534

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny og GOD frontrekke. Har RF-7 og RC-7 selv og den frontrekker kommer ikke byttes ut med det første

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye HT! Fuglen som eide de hvisket meg i øret at de tok turen over Rissletta Dette kommer til å bli moro på film. Du får skaffe deg en billig rørforsterker til musikk også, så er du i himmelen
    Btw: du må få en moderator til å flytte tråden din opp til "Hvilket utstyr har AVforums medlemmer".

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått i hus Klipsch RF-3 og RC-7. Med 8-tommere foran håper jeg på mer trøkk og dynamikk.

Min gamle frontrekke bestående av Focal JMLab Cobalt 816S og CC800S er til salgs: http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=64534

det blir helt sikkert trøkk og dynamikk ja

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer med nye HT! Fuglen som eide de hvisket meg i øret at de tok turen over Rissletta Dette kommer til å bli moro på film. Du får skaffe deg en billig rørforsterker til musikk også, så er du i himmelen
    Jeg har en del problemer med rommet som gjør at det ikke egner seg noe særlig til musikk. Jeg kommer til å jobbe med saken for å øke kvaliteten på filmopplevelsen, men en rørforsterker ser jeg ikke noe poeng i før jeg har et MYE bedre rom. Jeg håper å komme dit, men tror det blir dyrt. Hadde rommet vært bra nok så hadde jeg nok beholdt den gamle rekka da den hadde en rekke kvaliteter jeg satt stor pris på.

Klipsch gir definitivt trøkk i fronten, så jeg er fornøyd med den investeringen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huh! Nå har jeg igjen den gamle gullrekka mi på plass. Focalene blir og Klipsch er ut igjen. Jeg føler ikke at jeg vant mye på byttet, og mye av grunnen ligger i rommet. Jeg må nok gjøre tiltak for å gjøre noe med bassen. Jeg kan sette inn så store høyttalere jeg vil uten å få noe særlig gevinst i området 30-80hz.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bassen på plass har jeg nå begynnt å irritere meg over den skrikete diskanten.

Førsterefleksjoner skal temmes, og Ready Accoustic Bags skal på veggen ganske snart. Skal bli spennende å se hvordan det fungerer.

Noen som har noen formening om NAD effektforsterker til mine fronter? Har en NAD 2700 liggende. Litt usikker på hvordan den vil farge lyden, men jeg tenkte jeg skulle teste den snart.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •