Stereoforsterker til Technics sb-m500m2? (Densen DM10 kjøpt...) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trådstarter har kanskje ikke disse høytalerene lenger - men en liten korrigering:

De kostet kr 3650,- per par i 2000. De var den gangen testvinnere i en del hifi-blader og ble rivd vekk fra butikkene - jeg måtte vente i flere måneder før jeg fikk mitt par.

De funker helt greit å drive med en grei receiver - men de er ganske tungdrevne og drives med fordel av mer effekt hvis man liker å spille høyt.

Artig konstruksjon med basselementet inne i egen kasse med baffel både foran og bak.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Sansui ALPHA 907DR på disse høyttalerne. Denne forsterkeren var nok beregnet på dyrere utstyr, veide 31kg.
    Med Sansui fikk man skikkelig trøkk i dem. Var litt redd for å sprenge dem da Sansui var god for 160W (FTC). Nå står de på en liten Denon og den klarer ikke i samme grad å få frem lyden.
    Technics SB-M500 er bra, men billig slik at de fleste som kjøpte dem antagelig kjøpte for billig forsterker. Man må nok ha en forsterker til over 10000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Trådstarter har kanskje ikke disse høytalerene lenger - men en liten korrigering:

De kostet kr 3650,- per par i 2000. De var den gangen testvinnere i en del hifi-blader og ble rivd vekk fra butikkene - jeg måtte vente i flere måneder før jeg fikk mitt par.

De funker helt greit å drive med en grei receiver - men de er ganske tungdrevne og drives med fordel av mer effekt hvis man liker å spille høyt.

Artig konstruksjon med basselementet inne i egen kasse med baffel både foran og bak.
    Har hørt de kostet 4000, 6000, 8000 og 10.000 nå 8) Min erfaring med disse er at de krever mye med kraft for å yte optimalt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det. Min pris er korrekt, jeg har både kvittering og høytalerene enda.

Mine er i sort utførelse:

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •