Hvordan koble vanlige høyttalere på et anlegg med biamp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble vanlige høyttalere på et anlegg med biamp?

i forbindelse med at jeg "låner" høyttalerene fra mikroanlegget hjemme, så har jeg prøvd å koble mine gamle høyttalere til dette(de har ett sett terminaler). Gamlingene vil og høre på musikk.

problemet er bare at det er biamp med aktivt delefilter, og høyttalerene som hører til har 2 ledninger koblet til(uten terminaler)
    kobler jeg på den ene utgangen blir det "litt mye bass" som hu mor sa. kobler jeg på den andre utgangen blir det bare sporadisk litt diskant.

går det an å koble de to utgangene på spilleren i paralell? jeg er litt redd for at det vil svi noe.

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan du forklare det litt bedre? og kanskje få lagt inn ett bilde av opplegget?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -hoyttaler-gif

Eventuelt kan jeg bore hull i høyttaleren å trekke en ledning ut fra høyttaleren(eller lage et sett med terminaler ekstra)

Men de nye er 3-veis, kun høypassfiltere i delefilteret, og ufiltrert bass skal jeg da drive diskant og mellomtone fra diskant-terminalen, eller bare diskant?(vet det kommer an på delefrekvensen)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis "Diskant/Bass"-greiene dine er bakpå en forsterker må du ikke finne på å gjøre det. Merkelig forsterker foresten. Er det ikke vanlige fullfrekvens høyttalerutganger på den? Eller er det et eksternt aktivt delefilter eller noe?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er et internt aktivt delefilter, det er en del av et mikrosystem.

men det er nok delefilter i høyttaleree også, ellers hadde de ikke spilt så bra

det er ikke kritisk, hu mor låner en phllips-boomblaster fra midten av 90-tallet, den spiller musikk den og, men den har ikke cd-skifter.

Dessuten låner jeg bare høyttalerene mens jeg får somla meg til å bygge mine egne.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal glemme det prosjektet der. Tydelig at produsentem ikke ønsker noe annet enn orginalhøyttalerene tilkoblet den forsterkeren.

Mulig du kan åpne høyttaleren og koble fra delefilteret der og kable på den måten mot forsterker, men du skal jo ha flaks om delefilteret i forsterkeren skal dele på rett sted.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •