Fra flerkanal til sterio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Fra flerkanal til sterio

Hei folkens

I dag sitter jeg på en denon 3808, dali consept6 foran, consept center, +consept2 bak.
    Er egentlig fornøyd med det, men da jeg ser lite film og hører mye på musikk lurer jeg på å bytte til rent sterio annlegg.

Høytalerene jeg har tenkt meg er Dali mentor6, men jeg er ikke sikker på forsterker.
    Ser på Lyngdorf TDAI 2200 eller
    Lyngdorf SDAI 2175 +Lyngdorf SDA 2175 siden mentorene kan bi-ampes.

Har også tenkt på TDAI 2200 +effekttrinnet, men etter å ha lest litt ser det mest ut som TDAI er ment å kobles sammen med andre TDAI`er.

Noen tips?

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan trygt kobla SDA 2175 til TDAI 2200, berre å kobla den til basselementa det! Ville først prøvd kun med TDAI og sett om denne er kraftig nok for deg. Om du merker at du ønsker meir power er det berre å pøsa på med eit effekttrinn til bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men må ikke SDA 2175 kobles til TDAI 2200 med noen signalkabler også, eller er det jeg som er helt på bærtur nå?
    Det er i såfall den koblingen jeg ikke er helt sikker på hvordan man gjør, på den andre har man pre-out utganger, så der er jo saken grei.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo. Du sette ein phonokabel på pre-ut fra 2200, og inn på in på inngangane til 2175.
    Så må du ha et sett med ht-kablar frå kvar forsterkar til kvar ht.

E ikkje verre enn da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg mere forvirret, for nå kom jeg på at jeg kan jo beholde surrounden og bygge ut steriodelen med nye høytalere og effektforsterker, eks SDA 2175.

Men kan noen forklare meg forskjellen på effektdelen i SDA 2175 og TDAI`en?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ihvertfall ikke finne på å kjøpe sdai og sda i stedet for tdai2200. både effektforsterkeren og forforsterkeren i tdai2200 er adskillig bedre enn det sdai er. nå kjører jeg tdai på mine B&W 803S og er knallfornøyd med lyden. denne forsterkeren er såpass strømsterk at du ikke trenger å biampe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    du må ihvertfall ikke finne på å kjøpe sdai og sda i stedet for tdai2200. både effektforsterkeren og forforsterkeren i tdai2200 er adskillig bedre enn det sdai er. nå kjører jeg tdai på mine B&W 803S og er knallfornøyd med lyden. denne forsterkeren er såpass strømsterk at du ikke trenger å biampe.
    Tildels enig. Held sikkert med 2200 i første omgang. At 2200 er så mykje bedre enn 2175 bør øyrene nesten få bestemma.

Om trådstartar er interessert i å finna ut om PWM så får han googla litt, og kanskje starta i wikipedia. 2175 forsterkar analoge signal med PWM, 2200 forsterkar digitale signal (2200 fins i to versjonar: D/D som kun har digitale inngangar, den er altså heildigital. Så har du A/D versjonen som har analoge inngangar, analogsignala vert då som versjonsnavnet seier konvertert til digitale signal i første trinn og vidare behandla digitalt. Sikkert fleire som kan forklara bedre enn meg, ikkje akkurat grunnleggande elektro dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med analog modulen i TDAI og hvordan den fungerer har jeg lest litt på, ikke så veldig vrient å forstå hvordan den fungerer sånn på ett overordnet plan.

Ok så moralen her blir å kjøre på TDAI i rent sterio oppsett, det vurderte jeg også.

Men, vist jeg velger å beholde forsterkeren jeg har i dag som sorround ledd, og bygge på steriodelen, blir vell TDAI litt overkill å bruke som rent effekttrinn eller?
    Hadde TDAI vært i en ren effektforsterker verson hadde det egentlig ikke vært noen diskusjon. (tror jeg)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyres ut som om du egentlig burde gå for effekttrinnet 2175 til receiveren din. Enklast og rimelegast, og du blir nok storfornøgd

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo faktisk kjøpe ett effekttrinn først og så enda ett senere, når du vil ha enda mere watt koblet til mentorene dine

Det selges faktisk to slike effektrinn på AVtorget nå. Kanskje du kan kjøpe begge med en gang?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •