Problemer med bildeswitching på Denon AVR 2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bildeswitching på Denon AVR 2807

Hei! Jeg har en Denon 2807 som jeg bruker som mellomledd mellom PC, DVD-spiller og TV. PGA gammel TV, er bildesignalet fra receiveren til TV over en kompositt-kabel (TV-en har kun en SCART inngang). Siden DVD-spilleren også er ganske gammel, bruker jeg kompositt fra denne til receiveren, og digitallyd over coax. Dette fungerer bra.

Fra PC overføres lyd også digitalt over coax, men bilde har jeg problemer med. Jeg har DVI-ut på skjermkortet mitt, så jeg kjøpte meg en DVI-HDMI adapter og en HDMI kabel. Koblet da sammen PC'en med Receiveren, og i skjermkortmenyene i ser jeg at den finner Denon'en. Problemet er at jeg ikke får til å vise bildene som blir sendt gjennom receiveren på tv. Lyd fungerer fint, men altså ingen bilde. Da begynner jeg å lure: Er det kanskje slik at dersom receiveren får HDMI inn, vil den kun sende HDMI ut? Er det kanskje noen innstillinger jeg har oversett eller er eneste løsningen her å skaffe meg TV med HDMI-inn?

Jeg testet med å bruke S-video utgangen på skjermkortet og koblet denne til receiveren. Dette så ut til å fungere, men jeg har problemer med S-video i Linux, og det er derfor jeg ville gå bort ifra dette.

Takker på forhånd for hjelpen!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord:

"HDCP".

High Definition Content Protection. Signalet er kodet, ergo må mottakeren (TV) ha dekoder for HDCP. Ingen (lovlig) nedskalerer HDMI (med HDCP!) til analoge signaler såvidt jeg vet.

DrE

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbitize
    Er det kanskje slik at dersom receiveren får HDMI inn, vil den kun sende HDMI ut? Er det kanskje noen innstillinger jeg har oversett eller er eneste løsningen her å skaffe meg TV med HDMI-inn?

Jeg testet med å bruke S-video utgangen på skjermkortet og koblet denne til receiveren. Dette så ut til å fungere, men jeg har problemer med S-video i Linux, og det er derfor jeg ville gå bort ifra dette.

Takker på forhånd for hjelpen!
    Du har rett i at recieveren ikke konverterer hdmi til analogt signal (compositt/svideo/component).

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ett ord:

"HDCP".

High Definition Content Protection. Signalet er kodet, ergo må mottakeren (TV) ha dekoder for HDCP. Ingen (lovlig) nedskalerer HDMI (med HDCP!) til analoge signaler såvidt jeg vet.

DrE
    Takk for tilbakemelding. Når en TV har HDMI-inngang, har den automatisk dekoder for DHCP da? Ergo, dersom jeg skaffer meg ny TV med HDMI inn, er problemet mitt løst?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orbitize
    Takk for tilbakemelding. Når en TV har HDMI-inngang, har den automatisk dekoder for DHCP da? Ergo, dersom jeg skaffer meg ny TV med HDMI inn, er problemet mitt løst?
    Det meste av utstyr som har HDMI har nok HDCP. I nærheten av 100%. Alle nye tver du kjøper i dag har nok det. Ellers kunne de nok ikke vært HD Ready etc.

Derimot når det kommer til DVI er det ikke alt som har hdcp, de fleste skjermer og skjermkort som selges i år har nok dette. Men det er ikke 100% garantert at alt har dette enda. Det bruker å stå i specs.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •