HD-receiver, 12-13.000, lydkvalitet, onkyo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-receiver, 12-13.000, lydkvalitet, onkyo?

Vil ikke si "vurderer", men i alle fall "ønsker meg" en receiver i oppsettet mitt for å kunne starte overgangen fra 2 til x-kanaler. Jeg har det ikke travelt og har ikke helt bestemt meg for hvilke spesielle kvaliteter jeg ønsker. Har lest mye bra om Yamaha sine receivere til film. Har lest enda bedre rapporter om Itegra (Onkyos amerikanske "high end" merke?), men er litt forvirret på forskjellen mellom Onkyo og Itegra.

F.eks, en Itegra 7.8 eller 6.8... Hvilke "tilsvarende" Onkyo modeller har disse, hvis noen? Kan ikke tenke meg at ikke Onkyo og Itegra har mye av den samme innmaten...

Dollarkursen er jo fortsatt gunstig, så det kunne vært kjekt med import også, men de amerikanske Itegraene er jo utelukkende 120V, uten 120/230switch. Er det noen som vet om f.eks Canada eller andre land har 230V versjoner av Itegra?

Bør jeg glemme itegra og heller sammenligne "de vanlige", denon, pioneer, yamaha og onkyo (og sikkert et par andre kandidater) på det norske markedet?

Høyttalerene mine er omtalt som "harde i toppen" (Triangle Celius ESW), så hva passer disse best? Ser helt klart mest TV og film på anlegget, men musikk betyr også en god del (70/30 ca).

Jeg ønsker også at den innebygde DAC`en er så god at jeg ikke nødvendigvis _må_ ha ekstern DAC fra htpc (på 2-kanals lyd).

Vil også vurdere en Parasound pre med passthrough til effektforsterkere siden disse er rimelige, og da heller gå et trinn ned på receiver, hvis dette er anbefalt.

Noen som har et stalltips å komme med?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i samme tenke boksen selv. Vet at en får Integra 9.8 men også onkyo sin 885 PRO skal ha akkurat samme innmaten som Integra 9.8. Begge koster ca det samme i USA.

Får kun opp USA som valg når det gjelder å finne forhandler på Onkyo Professional sin hjemme side.

Håper at Onkyo får ut fingern å gir oss Europere tilgang til disse å. Skal ikke være den samme innmaten i disse boksene som i f.eks 805 skal vistnok ha bedre komponenter. Nærmeste er 905.

Lurer fælt på hvordan disse blir kontra f.eks Z11 og Pioneer sin LX90 i lydkvalitet selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg ønsker også at den innebygde DAC`en er så god at jeg ikke nødvendigvis _må_ ha ekstern DAC fra htpc (på 2-kanals lyd).DrE
    DAC i de fleste dyrere receivere er vel av høy kvalitet som burr brown 192/24 så det skulle vel være bra nok...

Gikk nylig selv fra Yamaha RX-V1700 til onkyo 805 og er fornøyd. Flinkere å fylle rommet med lyd, syns også stereo lyd fikk en oppgradering. Den nye receivern har nok også endel mer krefter, fjerna rotel effektforsterkern når jeg bytta til onkyo.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som om du har noe hastverk, så hva med å vente på Yamaha RX-V1900?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Ser ikke ut som om du har noe hastverk, så hva med å vente på Yamaha RX-V1900?
    Joda, ikke umulig det! Er det skrevet noe om denne noen plass?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme båt. Kikker febrilsk etter Integra 9.8, men ingen som virker seriøse sender til europa Har en kamerat i Canada som kan hjelpe meg med akkurat det, men... Det koster penger, slikt. Fikk en pris på rett under CAD2000. Dette er butikkpris, da tusler han bort å plukker den opp for meg, og sender til meg som gave. Har ikke sjekket onlinepriser i Canada.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •