Pioneer AX4 eller LX50?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer AX4 eller LX50?

Dersom prisen er den samme... hva burde jeg kjøpe, en Pioneer AX4 eller LX50? (Har effektforsterker på frontene så effekt spiller ikke sååå mye rolle)

Er romkorreksjonen identisk eller forbedret på LX50?
    Er opp/nedskallering av bilde bedre på LX50 dersom en ikke trenger 1080p?
    Fordeler/ulemper med de forskjellige?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dersom prisen er den samme... hva burde jeg kjøpe, en Pioneer AX4 eller LX50? (Har effektforsterker på frontene så effekt spiller ikke sååå mye rolle)

Er romkorreksjonen identisk eller forbedret på LX50?
    Er opp/nedskallering av bilde bedre på LX50 dersom en ikke trenger 1080p?
    Fordeler/ulemper med de forskjellige?
    Romkorreksjonen skal være litt forbedret på LX50. Jeg får mye bedre lyd uten på min AX4.

Opp og nedskallering er nok ganske lik. Det er ikke sikkert du får nedskalert 1080p til noe annet. Men er meget imponert over hvordan den oppskalerer composit fra get til 1080i. Bildet blir faktisk bedre enn om jeg forer RGB scart til min Sony W2000 TV, som er nest beste modell fra Sony (når den var ny)

Fordelene med LX fremfor AX4 er vel at LX dekoder de nye HD formatene, mens AX4 kun tar de som PCM. Men AX4 har nok flere HDMI innganger. Så lenge man har en spiller som dekoder signalene, så er ikke det så farlig. (de blir det flere av fremover, og billigere). Ha man PS3, så får man ikke utnyttet ekstern dekoding uansett.

Hva ligger prisen for AX4 i dag?, Skal selge min, hadde vært greit å vite ny pris i dag.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, lydkorreksjon er en av hovedgrunnen til at jeg har tenkt å bytte forsterker så dersom den er bedre på LX50 bør jeg kanskje kjøpe den. Nye lydformatene er sikkert kjekke å ha men ikke must her og nå ihvertfall så det er ikke avgjørende.

Når det gjelder pris jeg har fått samme pris på begge, dvs 7000 kr. Men det er vell begrenset med steder som fortsatt har AX4 inne da den har gått ut for vell snart ett år siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    51 er vel ute?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX51 er vell grunnen til at LX50 nå er såpass nedsatt.... men den helt store forskjellen er det vell ikke på LX50 og 51? Er vell større forskjell på de større modellene (71 og 81) siden de nå bl.a. har ICEpower.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •